جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید امام جمعه موقت تهران از مجموعه نوآوری «های وی»

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران به‌همراه دکتر پرویز کرمی مشاور معاون علمی رئیس جمهور و دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق از بخش‌های مختلف مجموعه کارخانه نوآوری "های وی" بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران به‌همراه دکتر پرویز کرمی مشاور معاون علمی رئیس جمهور و دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق از بخش‌های مختلف مجموعه نوآوری "های وی" همچون مجموعه زیرو، تیم آتین مدیکال فناوری‌های نوین پزشکی، مجموعه "لایف اند می" در حوزه پزشکی، تیم نیکسی فناوری هوش مصنوعی و راه‌کارهای یادگیری ماشین، مجموعه مانیار، شتابدهنده فن‌آسا، شتابدهنده مدلین، مرکز نوآوری تاپ پلاس و مرکز نوآوری تجارت الکترونیک پارسیان بازدید کرد.

در این بازدید، مدیر مجموعه آتین مدیکال با اشاره به توانایی‌ها و تخصص‌های این گروه مشاور تولید تجهیزات پزشکی گفت: گروه مهندسی آتین مدیکال در سال ۱۳۹۳ توسط تیمی از متخصصین با توانایی‌ها و تخصص‌های مختلف مهندسی پا به عرصه فعالیت گذاشت. این گروه فعالیت‌های خود را بر روی فنّاوری‌های نوین حوزه تجهیزات پزشکی و فهمی صحیح و درست از شرایط موجود در فضای تولید کشور متمرکز نموده است و در حال حاضر با تکیه بر تجربیات خود، در حوزه مشاوره تولید تجهیزات مورداستفاده در صنعت سلامت (تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی پزشکی، دندان‌پزشکی و …) فعالیت می‌نماید. در سال ۱۳۹۸ گروه مهندسی آتین مدیکال ساختاری حقوقی به خود گرفت و با اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تجهیزات پزشکی کشور، در حال حاضر به شرکت‌ها و اشخاص حقیقی مخاطب خود خدمت‌رسانی می‌نماید.

مدیر مجموعه "لایف اند می" نیز ضمن معرفی این مرکز اظهار کرد: مجموعه Life and Me با تشکیل تیمی متخصص و با تجربه در حوزه‌های مختلف بر آن است با به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها و با انتقال دانش از پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقاتی دنیا در حوزه تحلیل داده‌های بزرگ، قدم‌های کارآمدی در نزدیک کردن هر چه بیشتر مردم به مفهوم پزشکی شخصی‌سازی شده بردارد. ارتباط موثر با بدنه تحقیقاتی کشور به منظور خلق ارزش افزوده بر اساس داده‌های مفید جمع‌آوری شده از اهداف کلان مجموعه Life and Me، است تا علاوه بر ایجاد ارزش‌های کوتاه و میان مدت برای مشتریان خود، گامی موثر در پیشبرد اهداف کلان پزشکی شخصی‌سازی شده بردارد.

مدیر شرکت مانیار با اشاره به خدمات مالی و اهداف این مرکز، گفت: شرکت نوآوران پیشرو مانی‌یار با نام تجاری مانیار به عنوان پرداخت یار رسمی بانک مرکزی و دارای مجوز فناوری پارک فناوری پردیس، از سال ۹۵ به عنوان اولین شبکه اجتماعی مالی، فعالیت خود را آغاز نموده است. مانیار زیر ساختی برای ارائه خدمات پرداخت آنلاین برای اشخاص معمولی و کسب و کارها می‌باشد. کارخانه پرداخت مانیار با ارائه خدمات پرداخت بر بستر کیف پول، ارائه دهنده خدمات پرداخت‌های جمعی و گروهی، خدمات درگاه پرداخت تحت مجوز پرداخت یاری بانک مرکزی و سرویس های کیف پولی به کسب و کارها و سازمان‌ها، متناسب با نیازمندی آنها مشغول فعالیت می‌باشد. مانیار تلاش نموده است تا با بهره بردن از دانش بروز و استفاده از بازخوردهای مشتریان، تجربه خوبی از پرداخت آنلاین را برای مشتریان خود فراهم نماید.

مدیر شتابدهنده نیکسی در رابطه با اهداف و ماموریت‌های این مجموعه دانش بنیان، افزود: ما متخصص بینایی ماشین، شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشین هستیم. ماموریت ما این است که تصاویر را قابل جستجو کنیم. ما یک تیم کوچک و استثنایی مستقر در تهران ساخته‌ایم و توانستیم شرکت دانش بنیان نوپا نوع ۱ شویم. ما راه‌حل‌های جستجو و شناسایی تصویر را به صنایعی ارائه می‌دهیم که جستجوی تصاویر برای آنها اهمیت دارد.

مدیر شتابدهنده فن‌آسا نیز در رابطه با فعالیت‌های این مجموعه، اظهار کرد: فن‌آسا به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فناوری، در میانه دانش و بازار قرار دارد. ما معتقدیم توسعه بلندمدت و پایدار فناوری نمی‌تواند فارغ از آموزش و پژوهش و بریده از تأملات بنیادین باشد. دانشمندان همکار ما با روندپژوهی تحولات فناورانه، مشارکت در توسعه مرزهای دانش، مطالعه مبانی و ارزش‌های فناوری و نیز بررسی ارتباط فناوری و حیات بشر به درک راهبردی و جامع‌نگر فن‌آسا یاری می‌رسانند. فن‌آسا همچنین آموزش و کمک به ارتقای سطح توانمندی هسته‌های نوآور و فن‌آور را رسالت خود می‌داند.

مدیر شتابدهنده مدلین هم با اشاره به سلامت دیجیتال و اثر آن بر آینده سیستم سلامت کشور گفت: مجموعه مدلین یک سازمان مستقل و خصوصی است که از تابستان ۱۳۹۷ با هدف ارائه بروزترین و جدیدترین خدمات مشاوره، منتورشیپ و آموزش در حوزه راه‌اندازی کسب و کار دیجیتال، فعالیت خود را آغاز نموده است.

مجموعه مدلین با شناخت کامل از اکوسیستم استارتاپی ایران و نکات ضعف و قوت آن و با آگاهی از اهمیت سلامت دیجیتال و اثر آن بر آینده سیستم سلامت کشور، راهکارهای نوین و موثری برای رفع مشکلات اکوسیستم استارتاپی و مدیریت بهینه فرآیند توسعه کسب و کار ارائه داده است.

این مجموعه امید دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، ارائه خدمات حرفه‌ای مشاوره و حمایت از استارتاپ‌های سلامت دیجیتال از یک سو و همکاری با سازمان‌های قانون‌گذار، دانشگاه‌ها و سایر اجزای اکوسیستم استارتاپی ایران از سوی دیگر، به تسهیل فرآیند شکل‌دهی سیستم نوین سلامت کشور و تسریع در مرحله گذار به سلامت دیجیتال نقش موثری ایفا نماید.

گفتنی است، کارخانه نوآوری های‌وی دومین شعب پارک فناوری پردیس با وسعت ۵۰۰۰ متر مربع در منطقه ۱ تهران واقع شده است که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس در بهمن ماه ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha