پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: طلبه باید بداند درس خواندن به عنوان یک واجب است، بنابراین باید خوب درس بخواند و در عین حال از رجس و شک دورشده و وجودش سراسر از ایمان باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه ای که به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) و ایام الله دهه فجر به همت معاونت تهذیب مرکز مدیریت و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، با حضور ائمه جماعات در مدرسه صدر بازار اصفهان برگزار شده بود، ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) اظهار کرد: روایات متعدد صحیح داریم که تاکید بر زمینه سازی قیام امام زمان(عج) دارد.

وی بیان کرد: از مجموعه روایات ظهور چنین بر می آید که قیام امام عصر(عج) مقدمه ای دارد که باید نسبت به تبیین آن اقدام کرد، ما مامور به تعیین وقت ظهور نیستیم، ولی سکوت هم نمی توان کرد و باید امروز به تعبیری بیان کرد که ما در دالان ظهور هستیم و باید مقدمات آن را فراهم کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به  اینکه رجسی که مطابق آیه تطهیر از اهل بیت(ع) دور شده، چیست، تصریح کرد:  معصوم در روایت می فرماید «رجس» بیان شده در قرآن کریم و حدیث کسا؛ شک است، بخدا قسم ما لحظه ای در وجود خدا شک نکردیم.

وی تاکید کرد: در آیه ۳۵ سوره نور خداوند تاکید می کند که همه معصومین نور هستند، همچنین در این آیه پنج مرتبه کلمه نور تکرار شده است که نشانه ای است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ما طلاب زمانی می توانیم به خاندان عصمت و طهارت نزدیک شویم که از ظلمت دور شده و به نور نزدیک شویم گفت: از خصایص بارز یاران امام زمان(عج) این است که کمترین شک در خداوند متعال ندارند.

وی افزود: مصداق بارز معیت با صادقین که در آیه ۱۱۹ سوره توبه توصیه شده، معیت با امام زمان(عج) است ولی در آیه ۲۰۰ آل عمران سخن از رابطوا با امام عصر (عج) میکند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: تنها سرمایه طلاب ارتباط با خدا و امام زمان(عج) است. اگر رهبر انقلاب یک تنه در مقابل فتنه ها، دشمنان و خائنان می ایستند، به پشتوانه توسل به معصومین و امام زمان و خداوند است.

وی اذعان کرد: ایمان در حد یقین بالاترین سرمایه وثروت طلاب است، ریشه طلاب در ایمان به خدا است که باید روز به روز محکم شود واگر این ریشه محکم شد، فشارهای اقتصادی که هیچ، فشارهای قوی تر چون توهین ها واهانت های برخی جاهلان هم روی طلاب اثر ندارد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام راحل نیز دراین امر در بالاترین جایگاه قرار داشت و بزرگترین سرمایه آن ایمان در حد اعلا بود واینگونه مقابل بلوک شرق و غرب ایستاد.

وی ادامه داد: روحانیون باید از یک طرف با مردم سخن بگویند که لازمه آن باطن مملو از ایمان است، از نظر قرآن بهترین افراد کسانی هستند که ایمان راسخ و عمل صالح انجام می دهند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: سبقت در خیرات، طبق آیه ۱۴۸ سوره بقره، خصیصه بهترین افراد همچون یاران امام زمان(عج) است.

وی اضافه کرد: یک طلبه و روحانی باید اول خود ایمان قوی داشته باشد تا بتواند مردم را به سمت ایمان سوق دهد؛ سیره علمای خلف ما اینگونه بوده که مراقب خلوص خود بودند و اجازه آغشته شدن به ریا را نمی دادند و لذا کلام و گفتار و قلمشان مملو از نور بود ه و موجب هدایت می شود.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: طلبه باید بداند درس خواندن به عنوان یک واجب است، بنابراین باید خوب درس بخواند ودر عین حال از رجس و شک دورشده و وجودش سراسر از ایمان باشد.

وی در پایان خطاب به ائمه جماعات توصیه کرد: امام جماعتی موفق است که با رفق و مدارا مردم را دعوت  کند؛ کار امام جماعت شوق و اشتیاق ایجاد کردن در دل مردم نسبت به نماز و اذان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha