شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  علی  صغیرا

حوزه/ حجت الاسلام صغیرا گفت: حضرت زهرا(س) در ارتباط با ولایت نیز بصیرت داشت به گونه ای که خیلی از مردم در آن زمان حتی مرتد شدند ولی حضرت زهرا(س) پشتیبان ولایت بودند و جامع کمالات و همه خوبی های یک بشر را داشتند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا، در مراسمی که تحت عنوان جشن بانوان انقلاب در اصفهان در خیمه حسینی گلستان شهدا به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد، با تبریک این ایام و ولادت یگانه دخت پیامبرو الگوی زنان اسلام اظهار داشت: در گلستان شهدای اصفهان شهدایی هستند که مستجاب الدعوه هستند.

 وی در ادامه با بیان خاطرات و نقل هایی از فیوضات شهدای مدفن در گلستان شهدا عنوان کرد: نقل است مادر شهیدی در شهر شیراز بسیار بیتاب فرزند شهیدش و زیارت کربلا بوده که حضرت زهرا(س) را در خواب می‌بیند که آدرس قبرشهید رضا رضائیان را که در نزدیکی قبر شهید اشرفی اصفهانی در گلستان شهدا واقع شده را به او می دهند، آن شهیدی است که ۱۹ ساله بوده و مانندامام حسین(ع) سر از تنش جدا کردند و پدرش رگهای گلوی او را بوسیده.

این کارشناس دینی همچنین  از شهید حجت السالام جلال افشار یاد کرد که آیت الله بهاءالدینی در زیارت از گلستان شهدا اصفهان در عالم مکاشفه می بینند از قبر این شهید نوری در آسمان ساطع است و فرمودند امام زمان(عج) از من یک سرباز می خواست و من شهید جلال افشار را معرفی کردم.

حجت الاسلام صغیرا تاکید کرد: باید این شهدا را الگو قرار دهیم، چرا که الگوی آنها حضرت زهرا(س) بهترین الگوی جهانیان،هستند و امام زمان(عج) نیز حدیثی دارند که می فرمایند «همانا دختر رسول خدا الگوی خوب من است.»

وی در ادامه از کتاب ادبستان کسا ء که به قلم خود است یاد کرد و گفت: در این کتاب ۷۰ نکته تربیتی از حضرت زهرا(س) از حدیث شریف کسا بیان شده که برخی نکات آن حتی در جوامع غربی هم به آنها نرسیده اند.

کارشناس دینی در ادامه از ارتباط حضرت زهرا(س) با خدا و پیامبر خدا و همچنین همسر و فرزندان ایشان یاد کرد و تصریح کرد :حضرت زهرا(س) در ارتباط با خدا حبیب الله بودند، چون گناه نمی‌کردند و حتی عمل مکروه هم انجام نمی دادند.

وی توضیح داد: حضرت زهرا(س) در ارتباط با پدر، ام ابیها بودند و در ارتباط با فرزندان؛ امام حسن(ع)  و امام حسین(ع) سید جوانان بهشت را تربیت کردند و در ارتباط با همسر به گونه‌ای بودند که حضرت علی(ع) می فرمایند« هرگاه همه غمهای عالم بر دلم سنگینی می کرد، بانگاه به چهره فاطمه(س) آرام می شدم و هرگاه فاطمه را می دیدم غم و اندوه از دلم زدوده می شد» و در ارتباط با مردم نیز به گونه ای بودند که در شب عروسی نه تنها لباس عروسی بلکه تنها گردنبندی که یادگاری از مادر به ایشان رسیده بود را نیز به گدا دادند که گدا دست خالی نرود.

حجت الاسلام صغیرا در ادامه با اشاره به ولایت پذیری حضرت زهرا(س)، از ولایت پذیری برخی افراد در دوران کنونی یاد کرد و گفت: در بحث گرانی بنزین،حتی خیلی از بسیجیها ریزش داشتند و نفهمیدند که رهبری با حرفی که زدند، کشور را نجات دادند و یادشان رفت که در دو روز چه خساراتی به کشور تحمیل شد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در ارتباط با ولایت نیز بصیرت داشت به گونه ای که خیلی از مردم در آن زمان حتی مرتد شدند ولی حضرت زهرا(س) پشتیبان ولایت بودند و جامع کمالات و همه خوبی های یک بشر را داشتند.

 وی در پایان از حاج قاسم سلیمانی، سردار دلها یاد کرد و افزود: آن شهید در جمع مادران شهدا می گفت، در کربلای ۵ و والفجر ۸ من بودم و دیدم که حضرت زهرا (س) برای فرزندان شما مادری می کردف بنابراین حضرت زهرا(س) الگویی است که هم در دنیا و هم در آخرت به ما فیض می رساند.

شایان ذکر است در این مراسم مداحی و مولودی خوانی نیز برگزار شد و در پایان به ۱۴ نفر از افرادی که به اسم های فاطمه و زهرا بودند به نیت ۱۴ معصوم جوایز نفیسی اهدا گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha