شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انقلاب زیبا

حوزه/ سریال "انقلاب زیبا" با وجود موافقان و مخالفان سرسختی که داشته و همچنان دارد، یکی از شاخص ترین و خاطره انگیزترین سریال هایی است که با موضوعی مرتبط با تحولات انقلاب اسلامی ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بی شک یکی از نشانه هایی که هر ساله به خصوص در ایام الله دهه مبارک فجر و البته گاه در طول سال، یادآور روزهای خاطره انگیز انقلاب اسلامی و ماجراهای پیش و پس از پیروزی الهی ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ است، سریال هایی است که با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده و یا در آن ها به نحوی مشخص به مساله انقلاب پرداخته می شود.

در این روزهای خاطره انگیز، مناسب دیدیم نگاهی گذرا و اجمالی داشته باشیم به مهم ترین و به یادماندنی ترین این سریال ها که البته برخی از آن ها بارها بازپخش شده اند و انصافاً همچنان تماشایی و جذاب هستند.

"انقلاب زیبا" یکی دیگر از آثاری است که نتیجه همکاری مشترک حامد عنقا و بهرنگ توفیقی است که امسال سریال جذاب و پرمخاطب"آقازاده" آن ها از طریق شبکه نمایش خانگی و بستر فضای مجازی پخش شد.

این سریال که سال ۹۳ به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی حامد عنقا و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت، همان زمان موافقان و منتقدان سرسختی داشت.

در این سریال نسبتاً پرمخاطب بازیگران شاخصی چون آتیلا پسیانی، آزاده صمدی، علیرضا کمالی، فریبا کوثری، نوش‌آفرین رحمانی، مجید واشقانی، اکبر معززی، شقایق فراهانی و مجید مظفری به ایفای نقش پرداختند.

در سریال انقلاب زیبا، زندگی دختری به نام زیبا در زمان حال روایت می شود که البته به بهانه یک داستان عاشقانه، وی به گذشته‌ای تلخ پرتاب می‌شود تا جنبه‌ای تاریک و سیاه از دوران رژیم پهلوی به تصویر کشیده شود.

زیبا با بازی "آزاده صمدی" که بعد از سال‌ها پدرش را ملاقات می‌کند، قصد ازدواج دارد، اما در داستانی پیچیده و درهم‌تنیده، مشخص می‌شود که پدر زیبا از ماموران عالی‌رتبه ساواک بوده و عامل به شهادت رسیدن مردی است که حالا پسرش از زیبا خواستگاری کرده است.

در واقع این سریال روایتگر ماجراهای زندگی زیبا و حامد است که در یک شرکت معماری همکار هستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند، اما جابر ناپدری زیبا در کودکی، زیبا و مادرش را ترک کرده و از کشور خارج شده‌است. از طرفی پدر حامد و پدر و مادر واقعی زیبا در مبارزات قبل از انقلاب در زندان‌های حکومت پهلوی کشته شده‌اند و این در حالی است که حامد با مادرش زندگی می‌کند.

همچنین باید توجه داشت که زیبا در خانواده‌ای با تفکرات مدرن بزرگ شده و در این زمینه تفاوت‌هایی با حامد دارد، اما با وجود این هر دو به یکدیگر علاقه‌مند هستند و در حین تدارک مراسم ازدواج، اتفاقی غیرمنتظره برایشان رخ می دهد و ...

موسیقی تیتراژ این سریال با آهنگسازی امیر توسلی و خوانندگی محمدرضا علیمردانی اجرا شده‌ که از جمله نقاط قوت و جذاب این مجموعه نیز به شمار می رود.

بهرنگ توفیقی، کارگردان این سریال بعد از پخش این مجموعه اظهار داشت: "این سریال می‌توانست با توجه به احوال شخصیت‌ها چند پایان متفاوت داشته باشد اما ما بهترین پایان را انتخاب کردیم. این سریال با موضوع تاریخ معاصر ساخته شد. تاریخی که این روزها برخی آن‌ور آبی‌ها دوست دارند آن را تغییر داده و تحریف کنند... ما از اول خیلی بسته جلو نرفتیم و چیزی را قطعی نکردیم. اما به جهت این که داستان در جاهایی به انقلاب پیوند می‌خورد، کاملا مشخص بود و از اول می‌دانستیم که داستانی را روایت می‌کنیم که بخشی از آن در زمان حال می‌گذرد و با توجه به گره‌افکنی‌هایی که در قصه بود نقبی هم به گذشته زده می‌شد که همان دوران انقلاب بود.

آنچه درباره سریال انقلاب زیبا قابل توجه است که با وجود موافقان و مخالفان سرسختی که داشته و همچنان دارد، یکی از شاخص ترین و خاطره انگیزترین سریال هایی است که با موضوعی مرتبط با تحولات انقلاب اسلامی ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha