پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ڈاکٹر سید محمد کامل رضوی

حوزه/ دکتر سید کامل رضوی گفت: توسط امام خمینی، در ایران علیه نظام سلطه و شاه، انقلابی برپا شد و پس از آن، در ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ (۲۲ بهمن ۵۷) یک دولت صلح آمیزی تأسیس شد که مورد استقبال کل جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» دکتر سید محمد کامل رضوی، استاد دانشگاه بابو بناراسی داس لکنهو در هند، با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در جهان امروز، گفت: به دلیل گام بزرگی که توسط امام خمینی برداشته شد، در ایران علیه نظام سلطه و شاه، انقلابی برپا شد و پس از آن، در ۱۱ فوریه ۱۹۷۹، یک دولت صلح آمیزی تأسیس شد که مورد استقبال کل جهان قرار گرفت و شیعه شناخت ویژه ای به خود گرفت. قبل از این انقلاب، اکثر کشورهای جهان با شیعه آشنایی آن چنانی نداشتند.

وی افزود: در آن کشورها کشور هند نیز وجود داشت اما پس از انقلاب اسلامی ایران شیعیان هویت جداگانه ای یافت و به خاطر رفتار و منش خوب امام خمینی (ره) شیعیان هویت یک ملت صلح دوست و خوش رفتار را به دست آوردند.

وی تاکید کرد: پس از این انقلاب، تغییر اساسی در تفکر مردم کشورمان هند، ایجاد شد و آن این بود که همه مسلمانان تروریست نیستند. به ویژه شیعیان از این گروه جدا دیده شدند.

وی گفت: من فکر می کنم با همه کارهای خوب حضرت امام خمینی (ره)، کار بزرگ دیگری هم انجام داد اینکه ما شیعیان نه تنها در هند بلکه در هر نقطه از جهان به عنوان یک شهروند عادی به رسمیت شناخته شدیم و ما از ظن تروریسم آزاد شدیم. ما سالروز انقلاب اسلامی ایران را به مردم ایران تبریک می گوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha