سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم رویا دهقانی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با تشریح فعالیت های این معاونت در سال ۹۹ از برگزاری ۵۰۰ نشست علمی- پژوهشی و کارگاه در سال ۹۹ و رشد ۱۰۰ درصدی ارسال آثار به جشنواره علامه حلی خبر داد.

خانم رویا دهقانی، معاون پژوهش مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، از برگزاری فعالیت های پژوهشی از جمله کارگاه، نشست، کرسی آزاد اندیشی، ژورنال کلاب، جشنواره، همایش، تألیف کتاب، معرفی کتاب، معرفی نرم افزار پژوهشی، آماده سازی جزوه پژوهشی، تهیه بروشور و... خبر داد.

*برگزاری بیش از  ۵۰۰ نشست علمی- پژوهشی و کارگاه

خانم دهقانی در بیان عملکرد تشریح برنامه های پژوهشی سال ۱۳۹۹ حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در طول یک‌سال گذشته با توجه اهمیت ارتقاء سطح بینش و بصیرت طلاب بیش از ۴۰۰ نشست، کرسی آزاد اندیشی، ژورنال کلاب و میزگرد در مدارس علمیه استان یزد برگزار و با استقبال خوب طلاب روبه رو شده است.

وی اظهار داشت: به منظور آموزش مهارت های پژوهشی و لزوم یادگیری آن برای انجام پژوهش‌های اصولی و با کیفیت بیش از۱۲۰ کارگاه با حضور اساتید کشوری توسط این معاونت برگزار شده است.

*چاپ فصلنامه علمی ترویجی«آینه اخلاق»

وی در ادامه گفت:  در سال کنونی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد موفق به دریافت پروانه انتشار فصلنامه با محوریت علوم اسلامی  و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاورهای علمی و نظریات در حوزه اخلاق تربیتی، پزشکی، فقهی و خانوادگی به شماره ثبت ۸۶۰۸۵ شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: همچنین این مجله زمینه‌ را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران،  طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند و  این معاونت در سال ۱۳۹۹موفق به چاپ دو پیش شماره مجله آیینه اخلاق و دریافت مجوز از وزارت ارشاد شده و در حال پیگیری برای تعیین رتبه علمی مجله است.

وی با اشاره به اهمیت تولید علم و محتوای پژوهشی بیان کرد: در سال گذشته ۱۲جلد کتاب و ۳۵۰مقاله پایانی توسط طلاب استان تدوین و ۲۲جلسه دفاعیه برگزار شده است.

خانم دهقانی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال۱۳۹۹ فعالیت های پژوهشی کشوری و استانی از جمله برگزاری ۱۰جشنواره، ساخت مستند کتابدار، ساخت اپلیکیشن کتابخانه، نشریه داخلی، نمایشگاه کتاب، همایش و فراخوان تولید محتوا صورت گرفته است.

وی افزود: سه نفر از اساتید پس از قبولی در دوره مقدماتی کشوری تدوین متون موفق به شرکت در دوره تکمیلی آن شدند و همچنین ۵ نفر از طلاب سطح ۲ و سه  بعد از گذراندن مراحل گزینش و مصاحبه در پنجمین فراخوان استعدادهای ناب برتر شناسایی شدند.

*امضا تفاهم نامه همکاری جشنواره علامه حلی استان یزد

خانم دهقانی در بیان دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: تفاهم نامه برگزاری هشتمین جشنواره علامه حلی(رحمه الله علیه) بین مدیریت حوزه علمیه خواهران ومدیریت حوزه علمیه برادران استان یزد امضا شد.

وی گفت: در دوازدهمین جشنواره کشوری و هفتمین جشنواره استانی علامه حلی(رحمه الله علیه با دریافت ۵۲۰ اثر  از استان یزد توانستیم  نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰درصدی را به ثبت برسانیم و امیدواریم با ارتقای سطح کیفی مقالات شاهد درخشش بانوان طلبه یزدی در جشنواره استانی و کشوری  سال آینده باشیم و بتوانیم فرهنگ پژوهش را درمیان اساتیدوطلاب مدارس علمیه حوزه های علمیه خواهران گسترش دهیم.

*طرح های در دست اقدام

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، با بیان این‌که پژوهش در حوزه‌های علمیه از محورهای مهم پیشرفت می‌باشد و بدون انجام پژوهش امور دیگر مثل آموزش هم از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود به طرح های بلند مدت این معاونت در سال‌های آتی اشاره کرد.

وی ارتقای سطح کیفی شورای علمی پژوهشی استان و تشکیل۱۱جلسه هم اندیشی جهت بررسی فعالیت‌های پژوهشی،راه اندازی رشته پژوهش محور در سطح۳و۴ ، ارتقای سطح پژوهشی طلاب، آموزش اساتید پژوهش محور،  تدوین و تألیف کتاب، چاپ چکیده مقالات در قالب کتاب الکترونیکی، آماده سازی بسته آموزشی و کمک درسی برای برخی از دروس سطح۲، ارتقاء توانمندی تشکل‌های پژوهشی با برگزاری کارگاه‌های خلاصه نویسی، تولید اثر، نقد چهار کتاب درسی سطح۲و۳ را از مهمترین عناوین برنامه های پژوهشی در سال های پیش رو عنوان کرد.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در پایان اضافه کرد: فعالیت‌های پژوهشی زیادی از جمله معرفی نرم افزار، کتاب‌ و سایت‌های پژوهشی، تهیه بروشور، تقدیر از برگزیدگان و نخبگان پژوهشی، اینفوگرافی، مصاحبه، و ... توسط معاونت پژوهش به منظور ارتقای سطح علمی و مهارت های پژوهشی طلاب  در سال ۱۳۹۹ توسط این معاونت برگزار شده است .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha