پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجله دانشکده حقوق در هاروارد اولین رئیس مسلمان را انتخاب می‌کند

حوزه/ برای نخستین بار در تاریخچه ۱۳۴ ساله خود، یک مجله بسیار معتبر حقوق در هاروارد، یک مرد مسلمان مصری-آمریکایی تبار را به عنوان رئیس خود انتخاب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، نشریه لا رویو  (بازنگری قانون) در هاروارد خبر از انتخاب یک مسلمان مصری-آمریکایی متولد لس آنجلس به عنوان اولین رئیس مسلمان این مجله در تاریخ ۱۳۴ ساله خود، نام برد و او را به  بالاترین مقام در یکی از معتبرترین مجلات قانونی ایالات متحده ارتقا داد.

حسن شاهوی ، دانشجوی دانشکده حقوق هاروارد ، اظهار امیدواری کرد که انتخاب وی «به رسمیت شناختن روزافزون آکادمی حقوقی از اهمیت تنوع و احترام روزافزون آن به سایر سنت‌های قانونی» باشد.

از جمله مشاهیر حقوقی و سیاسی که در این نشریه کار کرده‌اند ، رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما بود که در سال ۱۹۹۰ به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست در این ژورنال انتخاب شد.

سه عضو دادگاه عالی ایالات متحده، سردبیر مجله بودند ، و دادستان فقید روت بادر گینسبورگ و آنتونین اسکالیا نیز  این مقام را داشته‌اند.

وی در سال ۲۰۱۶ در رشته کارشناسی تاریخ و مطالعات خاورنزدیک فارغ التحصیل کارشناسی دانشگاه هاروارد شد. او سپس برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در شرق شناسی به عنوان استاد در دانشگاه آکسفورد حضور یافت و در رشته حقوق اسلامی تحصیل کرد.

شاهاوی گفت که وی در همکاری با جمعیت پناهنده و اصلاح عدالت کیفری فعال بوده است. برنامه‌های آینده او نامشخص است ، اگرچه احتمال دارد به یک وکیل منافع عمومی تبدیل شود یا کار در دانشگاه را ادامه دهد.

شاهوی، ۲۶ ساله ، در یک ایمیل به رویترز گفت: از جامعه‌ای آمده‌ام که به طور معمول در گفتمان عمومی آمریکا از آن با نامی شیطانی یاد می‌شود ، امیدوارم که این پیشرفتی باشد ، حتی اگر کوچک و نمادین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha