پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حمید ایزدی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: عمامه نشان و نماد دین است و هر کجا که لباس روحانیت باشد، تاثیرگذاری خودش را خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حمید ایزدی، در مراسم عمامه‌گذاری ۴۲ طلبه حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با اشاره به دوران پهلوی و مبارزه این رژیم با روحانیت، گفت: در طول تاریخ اسلام و به خصوص در دوران معاصر، افراد زیادی می‌خواستند که این عمامه بر سر روحانیت نباشد و انواع و اقسام هجمه‌ها و شبهه‌ها را در این رابطه ایجاد کرده‌اند، از جمله اینکه در دوران پهلوی به بهانه لباس متحدالشکل سعی در نابودی لباس روحانیت داشتند.

وی افزود: عمامه نشان و نماد دین است و هر کجا که عمامه و لباس روحانیت باشد، تاثیرگذاری خاص خودش را خواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، لباس دین را لباس خدمت به دین و امام زمان(عج) دانست و ابراز کرد: برخلاف تصور برخی افراد و با همه مشکلات، تاثیر روحانیت و لباس طلبگی روز به روز در جامعه بیشتر می‌شود و عبور و مرور ما با این کسوت در جامعه، موثر و نشان دهنده پویایی و زنده بودن دین است.

وی در پایان گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در سال گذشته مراسم تلبس حدود هزار طلبه را برگزار کرد، اما امسال بسیاری از برنامه های حضوری از جمله مراسم تلبس، تحت تاثیر کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کمتر و محدودتر برگزار شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha