پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با مدیرکل کمیته امداد استان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، بر افزایش همکاری های دوجانبه و افزایش تعاملات بین این دو مجموعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، بر افزایش همکاری های دوجانبه و افزایش تعاملات بین این دو مجموعه تاکید کرد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین حسین تهرانی، با اشاره به آماده سازی بسته ویژه خدمات مشاوره‌ای عیدانه از روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها تا روز ولادت امام علی علیه السلام گفت: حوزه علمیه خواهران می تواند بسته های مهارت افزایی برای زندگی بهتر که شامل کارگاه های مهارت‌افزایی زوجین به همراه مشاوره های فردی است، به صورت ویژه برای مددجویان در معرض آسیب کمیته امداد در نظر بگیرد. وی هدف از این طرح را کمک به تعالی و استحکام خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و اذعان کرد: در جهت اثربخشی هر چه بیشتر این طرح حوزه علمیه خواهران با نهادهای مختلف استانی وارد مذاکره و گفتگو شده است تا با هم‌افزایی نهادها و سازمان‌های مختلف اقدامات موثری در این زمینه انجام شود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم همکاری مبلغان دانش‌آموزی استان در طرح امداد فرهنگی را از دیگر زمینه‌های گسترش تعاملات بین دو مجموعه برشمرد و آمادگی حوزه علمیه خواهران را برای فعالیت تخصصی در قالب امدادگر فرهنگی برای مخاطبان کودک و نوجوان کمیته امداد و دانش‌آموزان دختر، با اجرای برنامه های متنوع معرفتی و تبلیغی اعلام کرد.

 استاد حوزه علمیه با تصریح بر اینکه حوزه علمیه خواهران، این آمادگی را دارد که ظرفیت های موجود را در عرصه های مختلفی که حضورش می‌تواند برای مددجویان کمیته امداد اثربخش باشد، پای کار بیاورد، افزود: هم اکنون مراکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند به عنوان مراکز تخصصی فرهنگی بخشی از فعالیت‌هایشان را به امداد فرهنگی مددجویان اختصاص دهند.
در ادامه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم ضمن استقبال از برنامه های حوزه علمیه خواهران گفت: در تمامی این زمینه‌ها آمادگی وجود دارد که به صورت اثربخش و ویژه‌ای تعاملات گسترش یابد. قطعاً هم‌افزایی همه نهادها در کنار هم، می‌تواند در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، نقش خاص و ویژه‌ای داشته باشد.
آقای اکبر میرشکار،  ضمن پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه با حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در قالب تفاهم نامه می توان برنامه های دقیق تر و طرح های جدیدتری را در استان قم راه اندازی کرد و نیز از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در زمینه برنامه های تبلیغی و تربیتی برای دختران مددجو بهره برد.
وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در برخی حوزه های علمیه خواهران گفت: این مراکز نیکوکاری از جمله مراکز نیکوکاری صنفی کمیته امداد هستند که اقتضائات صنفی این دسته از مراکز نیکوکاری در برنامه‌ریزی ها در نظر گرفته می شود و در ادامه با همکاری های بیشتر و خدمات بهتر، تسهیلاتی برای این مراکز نیکوکاری در نظر گرفته شده است.
 
در این نشست، خانم فهیمه نیکزاد، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم و آقای محسن صالحی معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز حضور داشته و گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی دو مجموعه ارائه دادند.

 در پایان مقرر شد که با انعقاد تفاهم همکاری بین حوزه علمیه خواهران و کمیته امداد، تعاملات این دو مجموعه گسترش یافته و در زمینه‌های مختلف بتوانند فضای فعالیت‌های مشترک و اجرای پروژه‌های مشترک فرهنگی را دنبال کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha