جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زن

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی زینب کبری(س) رفسنجان گفت: اسلام در شرایطی ظهور کرد که جامعه برای زن ارزش و اهمیت قائل نبود، اما پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) حضور زنان را در عرصه های مختلف به رسمیت شناختتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، سکینه آفرند در نشست علمی معرفتی «تبیین الگوی رفتاری پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) با جامعه زنان»، در موسسه آموزش عالی زینب کبری(س) رفسنجان به جایگاه زنان اشاره کرده و گفت: زنان در اسلام دارای جایگاه ویژه ای هستند.

 وی  افزود: در محیط خانواده از بهترین نمونه های رفتاری پیامبر(صلی الله علیه و آله) را می توان در ملاطفت، عطوفت، عفو و گذشت، تکریم، احترام و توجه به خواسته  های طرف مقابل دید.  به عنوان نمونه ایشان، همیشه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را مورد ملاطفت و دلجویی قرار می دانند و با زهرای مرضیه(س) مشورت می کردند.

آفرند اظهار کرد: اسلام در شرایطی ظهور کرد که جامعه برای زن ارزش و اهمیت قائل نبود، اما پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله ) حضور زنان را در عرصه های مختلف به رسمیت شناختتند.

وی در ادامه نمونه هایی از تکریم و مشارکت زنان در امور را بیان کرد و افزود:  در جنگ خیبر به پیشنهاد زنان امور تدارکاتی، رسیدگی به زخمی ها و جمع کشته های مسلمان برعهده زنان گذاشته شد. در عرصه سیاسی پیامبر(صلی الله علیه واله) مکان و زمانی را برای بیعت با زنان در نظر گرفتند. همچنین زنان درامور عبادی هم حضور فعال داشتند و در نماز جماعت شرکت می کردند. در مسائل علمی هم پیامبر (صلی الله علیه و آله) زنان را تشویق به علم آموزی کرده و جلسات آموزشی برای آنان تشکیل می دادند.

استاد حوزه خواهران در ادامه مباحث به  بیان جایگاه اقتصادی زنان و نحوه برخورد پیامبر صلی الله علیه و آله) با مسائل اقتصادی زنان پرداخت و بیان کرد: قبل از اسلام، پیامبر صلی الله علیه و آله) سرپرستی کاروان حضرت خدیجه(سلام الله علیها) رابرعهده گرفتند و در دوران اسلام حرفه­ های اقتصادی برای زنان، مورد پذیرش پیامبر صلی الله علیه و آله) بود. در راستای تحقق بهتر فعالیت های اقتصادی زنان، پیامبر(ص) به سوالات فقهی اقتصادی آنان پاسخ داده و آنها را تشویق و ترغیب به فعالیت اقتصادی سالم می کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha