سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت حمایت جامع از نخبگان، افزود: وقتی همه امکانات برای اجرایی شدن ایده در اختیار فرد نخبه گذاشته شود، همت‌ها و انگیزه‌ها برای نوآوری افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان استان، بر حمایت شایسته از نخبگان و طرح‌های نوآورانه تأکید کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف از جمله در بخش علم و فناوری، اظهار کرد: در شرایطی که در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری تحریم هستیم، اینکه بتوانیم در این بخش‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام داده و به نتیجه هم برسیم، خود هنر بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت حمایت جامع از نخبگان، افزود: وقتی همه امکانات برای اجرایی شدن ایده در اختیار فرد نخبه گذاشته شود، همت‌ها و انگیزه‌ها برای نوآوری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی خیران و نهادهای مختلف از جمله اوقاف و امور خیریه در شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان استان، اضافه کرد: باید هرچه سریع‌تر ساختارهای اجرایی این شورا تکمیل شده و فعالیت خود را آغاز کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: این مجموعه برای فراهم کردن بسترهای مورد نیاز اجرایی شدن ایده‌های نخبگان تشکیل شده؛ از این‌رو باید سعی کند ضمن جذب سرمایه‌های مختلف، نیازمندی‌ها در حوزه‌های گوناگون استان از جمله صنعت، واحدهای تولیدی و خدماتی و ... را بررسی و شناسایی کند و با جذب نخبگان، از طرح‌های نوآورانه آن‌ها برای رفع این نیازمندی‌ها حمایت عملی کند.

گفتنی است، شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان خراسان شمالی متشکل از کمیته‌هایی مانند کمیته نخبگان، خیران و ... با هدف حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استان تشکیل شده است.

در نشست امروز که با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد برگزار شد، حسین انتظاری به‌عنوان نخستین دبیر شورای امور خیریه علم و فناوری و نخبگان استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha