پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد جلیل میرمحمدی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی «واکسن کرونا و سواد رسانه‌ای ما» گفت: تولید واکسن در ایران به ما نشان داد که جوانان کشور در این عرصه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، دکتر سید محمد جلیل میرمحمدی در نشست مجازی با موضوع «واکسن کرونا و سواد رسانه‌ای» ویژه بانوان طلبه استان یزد، بیان کرد: آنچه سبب شیوع بیماری کرونا می‌شود، تماس‌های غیر ایمن، تجمعات غیرضروری، رعایت نکردن اصول بهداشتی و مسافرت‌های چندین هزار نفری انتهای هفته است که بسیار هم خطرناک هستند و کسی به آن‌ها نمی‌پردازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در مقابل هر کشوری که برای ورود دارو و علی الخصوص واکسن به ایران، چراغ سبزی نشان می دهد، به دیده بی اعتمادی نگاه کرد، چرا که دشمنان به دنبال آسیب رساندن به ما هستند.

وی افزود: حتی کشورهایی که سالیان سال هم واردات و صادرات با کشور ما دارند و اعتمادی در بحث وارد کردن دارو به این کشورها داریم، می توانیم از آنها واکسن خریداری کنیم که در این شرایط هم باید راستی آزمایی صورت گیرد و پس از آن برای مردم استفاده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آنها در این جلسات توضیحاتی را در خصوص تولید واکسن کرونا داشتند که به لطف خدای متعال و همت مثال زدنی جوانان دانشمند کشور نشان دادند که در این عرصه حرف های بسیاری برای گفتن دارند و به صراحت اعلام کردند که ما از چندین روش مختلف به واکسن دسترسی پیدا کرده، مطالعات حیوانی به اتمام رسیده و مطالعات انسانی شروع شده و به فضل خدا تاکنون عارضه ای برای این واکسن گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد در این خصوص، بحث لغو پروازها به این کشورها است تا بتوان به‌خوبی در مقابل این بیماری عکس‌العمل به‌موقع نشان داد، افزود: ما نیز اگر بخواهیم در مقابل ویروس جهش‌یافته کشورهای اروپایی در امان بمانیم، باید به‌مانند کشورهای موفق عمل کرده و تمام این موارد را به‌صورت جدی دنبال کنیم.

پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان درنشست از دیگر برنامه های این نشست بود.

گفتنی است، این نشست به همت  معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد  و با همکاری سازمان فضای مجازی بسیج استان یزد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha