سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر سعید نمکی - وزیر بهداشت

حوزه/ وزیر بهداشت اعلام کرد: چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و به زودی وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سعید نمکی در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، با اشاره به این که کرونا ویروس پیچیده ای است بنا بر این تهیه واکسن نیز پیچیدگی دارد، گفت: برای اینکه از دنیا عقب نمانیم در سه چهار مورد با انسیتو پاستور و رازی در حال ساخت واکسن کووید۱۹ هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: چند مورد از واکسن‌های ایرانی کرونا تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و بزودی  وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

دکتر نمکی تصریح کرد:‌ میزان ایمنی‌زایی واکسن مشخص نیست و تا زمان تولید واکسن توصیه می‌کنیم که مردم اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ما همچنین سبد خود را برای خرید واکسن خارجی قرار داده ایم، اما تا واکسن و داروی مؤثر برای مقابله و پیشگیری از کووید۱۹ نیامده است، مردم فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها را رعایت کنند.

دریافت ۳۰ درصد یک میلیارد یورو

وی درباره نحوه دریافت یک میلیارد یورویی که از صندوق ذخیره ارزی قرار بود به دستور مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت تعلق بگیرد، افزود: ٣٠درصد اولیه آن پرداخت شده است.

دکتر نمکی ادامه داد:‌ در بخشهایی همچون جبران کاهش درآمد بیمارستان ها، قسمتی برای دارو، قسمتی برای تامین اکسیژن و تجهیزات پزشکی و قسمتی برای تخت مراقبت های ویژه (ای سی یو) بوده است.

تقدیر از اصحاب رسانه

وزیر بهداشت همچنین با قدردانی از نقش ارزنده رسانه ها در آگاهی بخشی و آموزش مردم در مقابله با کرونا، گفت: اصحاب رسانه در کنار مدافعان سلامت در ایام همه گیری کرونا خوب درخشیدند و نقش ارزنده‌ای در آموزش و اطلاع رسانی به مردم دارند.

در این نشست همچنین از پوستر بخش ویژه مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت رونمایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha