جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا جعفری  در جمع طلاب مرکز تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اردکان

استاد حوزه در جمع خواهران طلبه شهرستان اردکان گفت: کسب توفیق از جانب خدا، وجود اندرزگوی باطنی و قبول نصیحت از شخص خیرخواه از موارد مورد نیاز مؤمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام رضا جعفری  در جمع طلاب مرکز تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اردکان ضمن تبریک ولادت امام جواد (علیه السلام)، ماه رجب را ماه ریزش رحمت الهی دانست و با ذکر روایتی از امام جواد (علیه السلام) کسب توفیق از جانب خدا، وجود اندرزگوی باطنی و قبول نصیحت از شخص خیرخواه را از اموری دانست که مؤمن به آن نیازمند است و از نظر آن امام مورد نیاز مؤمن دانست.

استاد حوزه با بیان اعمال مستحبی ماه رجب صدقه دادن، توبه و استغفار را از اعمال این ماه دانست و تأکید کرد: یکی از اعمال سفارش شده این ماه زیارت امام حسین(علیه السلام) است و  در صورت عدم امکان زیارت حضوری می‌توان از زیارت از راه دور، حتی با سلامی بهره برد.

حجت الاسلام جعفری ضمن تأکید بر روزه روز ۲۷ رجب که روز مبعث پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است، گفت: روزه این روز برابر با روزه ۶۰ ماه و در نقلی برابر با روزه ۶۰ سال دانسته  شده و به اعتقاد امامیه افضل عمره‌ها عمره رجبیه است.

وی، واژه رجب را نام نهری در بهشت خواند و با ذکر روایاتی در این خصوص و توصیف ویژگی‌های آن، این نعمت را نصیب کسانی دانست که توفیق روزه گرفتن در این ماه را داشته باشند و در پایان بعضی دعاهای سفارش‌شده در این ماه از کتبی مثل مفاتیح الجنان یادآور شده و سفارش به تلاوت آن‌ها کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha