جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سکینه آفرند

مدیرموسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) رفسنجان گفت: در جامعه فعلی، ابزاری که برای تبلیغ موثر می توان از آن استفاده کرد هنر و رسانه است.

سکینه آفرند مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) رفسنجان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، در بیان عملکرد فعالیت های یکساله موسسه گفت: از مهمترین موضوعاتی که می تواند در به ثمر رسیدن اهداف حوزه و پرورش صحیح دینی طلاب مؤثر باشد، تعریف یک شاخص موفق است تا با الگوگیری از ایشان و استفاده از فرصت های موجود بیشترین بهره را برد.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه احزاب تصریح کرد:  این آیه شریفه، بهترین الگو را حضرت رسول (صلی اله علیه و آله)  معرفی می کند و بر همین اساس تمام برنامه های موسسه، اعم از فرهنگی، پژوهشی و آموزشی با تکیه به سیره رفتاری آن حضرت برنامه ریزی و انجام شد و نتایج خوبی هم داشت و امیدواریم که در آینده هم شاهد ثمراتش باشیم.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) افزود: یکی از بهترین و شاخص ترین فعالیت های موسسه، مبنا قراردادن سیره رفتاری حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) در انجام برنامه های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی است.

وی ادامه داد: از اقداماتی که پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) در پیشبرد اهدافشان انجام دادند جلب همراهی و پذیرش اقشار مختلف بود که با تأسی به آن حضرت یکی از فعالیت هایی که در این راستا صورت گرفت؛ تعامل با مراکز مختلف از جمله: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، سازمان تبلیغات، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارگان های مختلف شهرستان در برگزاری برنامه های پژوهشی و فرهنگی و آموزشی اعم از دوره های آموزشی، کارگاه های مطالعاتی نشستها، وبینارها و ... بوده که ثمرات پرباری نیز به دنبال داشته است.

آفرند اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) در تبلیغ دین از آن استفاده کردند ابزار به روز آن زمان، یعنی خواندن و نوشتن بود که معجزه حضرت، کتاب قرآن هم در همین مسیر بود. بنابراین در جامعه فعلی، ابزاری که برای تبلیغ موثر می توان از آن استفاده کرد هنر و رسانه است. برهمین اساس گروهی تحت عنوان هنر و رسانه تعریف شد و کلاس های آموزشی به صورت حضوری برگزار شد و در ادامه به صورت مجازی در حال برگزاری است تا طلاب و مبلغین به این ابزار مسط شده و در انتقال صحیح مفاهیم دین نقش موثری را ایفا کنند.

استاد حوزه خواهران افزود: از دیگر اقداماتی که در راستای تأسی به سیره حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) انجام شد؛ راه اندازی بخش آموزش زبان های خارجه است چرا که دین اسلام یک دین جهانی است و ایشان برای گسترش دین اسلام به جهان، مبلغ متخصص تربیت کرد و به کشورهای مختلف جهان فرستاد و پر واضح است که مهارت اولیه برای تربیت مبلغ بین الملل تسلط به زبان خارجه است.

آفرند به برقراری وحدت در هنگام تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)اشاره کرد و گفت: با تأسی به این سیره مبارک ، نشست ها، کرسی ها، دوره های آموزشی و پژوهشی و ... به صورت مشترک با بعضی از مدارس علمیه شهرستان و استان از جمله:  مدارس علمیه ی فاطمیه کرمان، نرجسیه سیرجان، حضرت فاطمه سلام الله علیها  و حضرت زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان برگزار گردید. و سعی در ادامه این اتفاق نظر و وحدت است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)  در پایان گفت:  با توجه به ارزیابی انجام شده به نظر می رسد تعامل و همکاری هرچه بیشتر مدارس علمیه در برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی از بهترین راه های گسترش، تقویت و بهبود فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است و ضمن کاهش هزینه ها در وقت و فرصت طلاب و اساتید صرفه جویی می شود و علاوه بر آن ثمره و بهره مندی بیشتری را نیز در بر خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha