جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم افتتاح ۴۲ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۴۲ پروژه حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ مراسم افتتاح ۴۲ پروژه عمرانی و کنگ زنی ۴۲ پروژه دیگر با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم افتتاح ۴۲ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۴۲ پروژه دیگر با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی و حضور آیات مقتدایی، حسینی بوشهری و بهشتی و حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور پیش از ظهر ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم که به برکت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با اعیاد رجب المرجب با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، نمایندگان دفاتر مراجع، علما و بزرگان، مدیران شهری و استانی و اساتید و طلاب نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم  غلامحسین محمدی زاده، معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران به سخنرانی پرداخت و گزارشی از روند آغاز تا پایان ۴۲ پروژه افتتاحی و همچنین ۴۲ پروژه  آماده کلنگ زنی ارائه داد.

در بخش بعدی مراسم نیز پیام تصویری آیت الله العظمی مکارم شیرازی برای حاضران پخش شد که در این پیام ایشان، حوزه های علمیه خواهران را شجره طیبه ای دانستند که اساس آن محکم و شاخه های آن در آسمان کشیده شده است.

ایشان افزودند: اسلام دین مردان و زنان است و در قرآن مجید نیز اشاره های مکرری بر موقعیت زنان در جامعه اسلامی شده است. وقتی نقش حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) را در پیشرفت اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام می بینیم و آن سخنرانی ها و خطابه ها، می فهمیم که موقعیت زنان در اسلام موقعیت مهمی است.

در بخش بعدی مراسم آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: افتتاح ۴۲ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۴۲ پروژه دیگر که امروز با توجه به کمبود بودجه، امکانات محدود، شرایط تحریم و محدودیت های متعدد اتفاق افتاده، بسیار حرکت مهم و بابرکت است و نشان از تلاش های فراوان مجموعه حوزه های علمیه خواهران دارد.

وی افزود: این امکانات و تلاش ها باید طلاب را به سمت تعالی حرکت دهد و روز به روز آنها در مسیر کمال و پیشرفت به جلو براند تا بتوانند تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند و با کمترین کاستی و مشکلات مشغول به علم اندوزی و تحصیل و تألیف شوند.

در بخش پایانی مراسم نیز تعدادی از خیرین و فعالان عرصه ساخت و ساز مدارس علمیه خواهران مورد قدردانی قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مبینا IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام توروخدا در شهرستانهای خرو بالا و پایین که به تازگی بهارستان وگلستان نام گزاریشده‌اندهم حوزه علمیه بسازید باتشکردرپناه حق باشید