پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / رونمایی از سایت و کتب معاونت تهذیب توسط آیت الله اعرافی

حوزه/ بنا داریم طرح میثاق طلبگی را در ایستگاه های مختلفی در طول دوره تحصیل طلاب برگزار نماییم؛ مثلاً در پایان پایه سوم، در پایان پایه ششم و غیره این دوره اگر برگزار شود می تواند تجدید قوای روحی برای طلاب محسوب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری، امروز در نشست با مدیر حوزه های علمیه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت تهذیب حوزه در چند ماه اخیر بیان داشت: در دوره جدیدِ فعالیت معاونت تهذیب، پس از آسیب شناسی فعالیت های گذشته و در نظر گرفتن تحولات زمانه مجموعاً ۱۵ راهبرد برای ارتقای سطح تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه تعریف شده است.

وی گفت: برون گرایی تربیتی، طرح تحول ساختاری معاونت، طرح نظام جامع اندیشه، طرح جهاد تربیتی، طرح برنامه جامع تهذیبی، طرح شورای تهذیب استانی و مدارس به جهت رسیدن به اهتمام جمعی در این زمینه از عناوین این طرح ها هستند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اظهار کرد: اثرگذاری اجتماعی یکی دیگر از موضوعاتی است که مدنظر ما بوده و به همین جهت نیز طرح جامعی را تهیه و تنظیم کرده ایم.

وی عنوان داشت: تحول راهبری در اداره قرآن و حدیث برای کارآمدی بیشتر این دفتر نیز یکی دیگر از این طرح ه،ای راهبردی معاونت تهذیب است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت:یکی از چهار اداره معاونت تهذیب، اداره امور تهذیبی و اساتید اخلاق است که در طول چند ماه اخیر طرح جهاد تربیتی را در ۲۵ نقطه کشور و مراکز استانی و با همکاری بیش از ۵۵۰ مدیر و معاون تهذیب از سوی آن اجرایی گشته.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های این اداره برگزاری کرسی های درس اخلاق و رسیدگی به امور اساتید اخلاق بوده است که طی آن بیش از ۵۰ درس اخلاق ضبط شده است و دو جلسه درس اخلاق در هفته نیز به سمع و نظر طلاب رسیده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مسابقه دلنوشته برای رهبری و توسعه امور معرفتی از دیگر برنامه های این اداره بوده است.

وی گفت: اداره دیگر معاونت تهذیب حوزه های علمیه، اداره قرآن و حدیث است که طرح های تأسیس دارالقرآن های استانی در مراکز استان، اجرای پایش سراسری قرائت نماز و برگزاری مسابقات و کارگاه های متنوع از فعالیت های این اداره در ماه های اخیر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری بیان داشت: سومین اداره معاونت تهذیب که اداره مشاوره و خانواده است اقدام به تهیه و ضبط دوره های مشاوره ای در طول ماه های اخیر کرده که به مرور زمان در اختیار طلاب و خانواده های آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اداره مطالعات و برنامه ریزی که چهارمین اداره معاونت تهذیب است محصولاتی را که قبلاً تولید کرده بود و مناسب طیف های مختلف حوزوی و غیرحوزوی بودند را مورد حمایت قرار داده و چند  عنوان از آن ها را در این جلسه رونمایی خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه اظهار کرد: واحد جدیدی به این معاونت تحت عنوان واحد اطلاع رسانی و تولیدات رسانه ای افزوده شده است؛ این واحد تاکنون توانسته است ۱۱۸ ساعت کلیپ از دروس اخلاق، مشاوره و قرآن تولید نماید.

وی گفت: سایت ندای تهذیب که به تازگی از سوی این معاونت راه اندازی شده  است را در این جلسه می خواهیم در حضور مدیر حوزه های علمیه رونمایی کنیم؛ اکثر محتواهای آن از تولیدات خود معاونت تهذیب می باشد؛ این سایت حاوی محتواهای چندرسانه ای در موضوعات تربیتی مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری عنوان داشت: بنا داریم طرح میثاق طلبگی را در ایستگاه های مختلفی در طول دوره تحصیل طلاب برگزار نماییم؛ مثلاً در پایان پایه سوم، در پایان پایه ششم و غیره این دوره اگر برگزار شود می تواند تجدید قوایی برای طلاب محسوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha