جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ائتلاف اعلام کرد: فرانسه حقوق مسلمانان در نقض می‌کند

حوزه/ در یک فراخوان فوری برای اقدام توسط ائتلافی از سازمان‌های غیردولتی و مدنی در فرانسه، از اتحادیه اروپا خواسته شده تا رفتار تبعیض‌آمیز دولت علیه مسلمانان محکوم شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، در یک «فراخوان فوری برای اقدام»، ائتلافی متشکل از ۲۵ سازمان مدنی و سازمان‌های غیردولتی که ۱۱ کشور را دربرگرفته اند، رئیس اتحادیه اروپا به تحقیق در مورد رفتار فرانسه با مسلمانان دعوت شده است.

این ائتلاف ، شامل انجمن‌های سیاهان شورای سیاه فرانسه ، جمعیت مبارزه باسلام هراسی در هلند و سازمان حقوق بشر مستقر در انگلیس، هستند و این گروه‌ها از رئیس اتحادیه اروپا خواسته است تا «اقدام فوری علیه فرانسه» برای اسلام هراسی مورد حمایت دولتی، و منشور تبعیض آمیز و منشور نقض حقوق بشر در مورد امامان جماعت در پیش گرفته شود.

فرانسه مدت‌هاست که رویکرد ناآرامی نسبت به اسلام و جمعیت مسلمان دارد. این کشور در سال ۲۰۰۴ حجاب را در دبیرستان ها ممنوع اعلام کرد.

ژاک شیراک ، رئیس جمهور وقت ، حجاب را نمادی «تهاجمی» خواند که دیگر «قابل تحمل» نخواهد بود. از آن زمان ، هر رئیس جمهور متوالی فرانسه رویکرد مقابله‌ای با جمعیت ۵.۴ میلیون مسلمان این کشور را انتخاب کرده است.

در ادامه رئیس جمهور امانوئل مکرون در نگرش خود نسبت به مسلمانان بیش از حد، زیاده روی کرده است زیرا محبوبیت وی با پیروزی مارین لوپن، رهبر راست افراطی، پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ، کاهش یافته است.

اعلامیه اخیر مکرون مبنی بر اینکه وی می خواهد شاهد اجرای «منشور ائمه جماعت» باشد، مجموعه‌ای از اصول تعریف کننده «اسلام فرانسوی» را ارائه داده است که توسط مسلمانان این کشور محکوم شده است.

ائتلاف جوامع مدنی اکنون به رئیس اتحادیه اروپا هشدار می‌دهد که چنین منشوری «حقوق مذهبی ، سیاسی و مدنی شهروندان مسلمان فرانسه را نقض می‌کند.»

این بیانیه افزود: منشور ائمه جماعت ذاتاً تبعیض آمیز است زیرا منحصراً از جامعه مسلمانان می‌خواهد آن را امضا کنند. مسلمانان باید صریحاً با یک قرارداد ویژه ثابت کنند که از «ارزش‌های جمهوریخواه» کشور حمایت می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس کمیسیون اروپا باید مداخله کند تا اجازه ندهد سابقه‌ای ایجاد شود که باعث آسیب طولانی مدت نه تنها مسلمانان بلکه سایر جوامع در فرانسه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha