یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگستان-هرمزگان

حوزه/ مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران گفت: وظیفه اصلی حوزه های علمیه، تربیت کنشگران فرهنگی و تبلیغی در جامعه است به این معنا که نیروی انسانی متعهد، متدین و فرهنگی تربیت و به جامعه تحویل بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، مرتضی برگستان، در نشستی با مدیران، معاونان فرهنگی و دبیر دانش آموختگان مدارس علمیه استان هرمزگان با اشاره به فرآیند و برآیند آموزش به عنوان دو نوع فعالیت مجزا در حوزه های علمیه، اظهار کرد: فرآیند آموزش یعنی طلبه چند سال تحصیلی درس خوانده و آموزش دیده باشد و در این زمینه و وظیفه اصلی مدرسه این است که یک مجموعه برای تربیت و آموزش انسان هایی که دغدغه فرهنگی دارند ایجاد کرده، مبلغ و طبیب روحی و معنوی تربیت کند.

مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: برآیند آموزش یعنی اینکه طلبه بعد از اتمام درس، عضوی از کانون دانش آموختگی مدرسه شده که در زمینه تبلیغ و ترویج علوم دینی در زمینه های مختلف به طور منسجم و هدف دار در جامعه فعالیت می کند.

برگستان تصریح کرد: بومی گزینی همراه با ارائه خدمات مناسب به متقاضیان غیربومی یکی از راه حل های مناسب برای رفع آسیب کاهش تعداد دانش آموختگان به علت مهاجرت است.

وی یکی از چالش های پیش رو را توجه به مبلغان دانش آموخته دانست و افزود: فقدان هویت بخشی حوزه های علمیه و برنامه های اجرایی منسجم در این زمینه ظلم بزرگی به خواهران طلبه است که تلاش می شود با برنامه ریزی، ساماندهی و ترسیم درست برای دانش آموختگان، نقاط ضعف را کاهش دهیم و از فرصت ها به نحو شایسته استفاده نماییم.

مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: مدل سازمان های مردم نهاد یکی از پیشنهادها برای راه اندازی کانون دانش آموختگان است که بنا بر دلایلی از جمله کمبود بودجه در حوزه های علمیه نمی توان سازمان جدیدی تحت عنوان دانش آموختگان در مرکز، استان و مدرسه راه اندازی شود.

برگستان گفت: وظیفه اصلی حوزه های علمیه خواهران، تربیت کنشگران فرهنگی و تبلیغی در جامعه است به این معنا که نیروی انسانی متعهد، متدین و فرهنگی تربیت و به جامعه تحویل بدهد.

وی، سه اقدام پیشنهادی برای کانون دانش آموختگان بانوان حوزوی در کشور را «شناسایی، ساماندهی و شبکه سازی»، «پشتیبانی، ظرفیت سنجی و ظرفیت سازی» و«ارتقاء مهارتی و دانشی»برشمرد و گفت: خروجی این سه گام هویت بخشی، سازماندهی و فعالیت هدفمند است.

مدیرکل امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران افزود: شناسایی دانش آموختگان از لحاظ مهارت، دانش، ظرفیت، استعداد، محل سکونت و همه چیزهایی که در رابطه با دانش آموخته باید دانست بسیار اهمیت دارد.

 برگستان در پایان بیان کرد: بهترین کار برای هویت بخشی و قوت به کارها استفاده از تمام ظرفیت و نیزحمایت و کمک در ارتقاء دادن به امور مادی و معنوی برای ایجاد انگیزه و شوق  فعالیت در خواهران حوزوی به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha