سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
صفایی

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر دارای یک شکوه مقاومت و استکبار ستیزی بر مبنای فرهنگ دینی بوده است و از زمانی که پرتغالی ها در سال ۹۲۰ هجری قمری به بوشهر حمله کردند، توسط عالمان حکم به وجوب دفاع داده و سرداران و مردم دفاع کردند، لذا استان دارای تاریخ ۶۰۰ ساله مقاومت مردمی و استکبار ستیزی است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، روز سه شنبه در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب که با موضوع گردشگری مقاومت جنوب کشور، به استان بوشهر سفر کرده اند، اظهار داشت: قطعاً حضور شما جوانان هنرمند و انقلابی به رنگ ولایت، استکبار ستیزی و عدالت خواهی به استانی که تجلی این امور است باعث خشنودی مردم این استان خواهد بود.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شما عزیزان بازوان پرتوان ولایت و مقام معظم رهبری هستید، افزود: امیدوارم این چند روزی که در بوشهر حضور دارید خاطره بسیار خوب و شیرین در فضای تاریخ زندگی شما رقم بخورد و این آغازی باشد برای حضور مستمر شما عزیزان به استانی که به رنگ اندیشه های تک تک شما جوانان انقلابیِ صادق است.

وی با اشاره به نقش مهم خلیج فارس در جغرافیای منطقه و جهان، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی و ۷۰۷ کیلومتر مرز کرانه و دارای طولانی ترین مرز با خلیج فارس است و این مرز دریایی یکی از مرزهای دریاییِ استراتژیک و فوق راهبردی در جغرافیای سیاسی جهان است.

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با پنج کشور عربی همسایه است و ارتباط تاریخی فوق العاده وسیعی با این کشورها دارد و از آن طرف پنجره ورود نگاه فراملی به ایران و در عرصه ارائه فرهنگ اسلامی و ایرانی، پنجره اول و باز ایران در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه موقعیت استان بوشهر یک موقعیت بسیار ویژه است، افزود: جهان استعمار همیشه از طریق دریا و بوشهر به ایران طمع داشته است و فقط کشور انگستان چهار بار به بوشهر حمله کرده است.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ چهار بار انگلستان به بهانه های مختلف به بوشهر حمله کرد و علما فتوا دادند و سردارانی مثل احمد خان و باقرخان تنگستانی و رئیسعلی دلواری و مردم حمایت کردند و حماسه آفریدند و حتی یک وجب نه آب و نه خاک این کشور و استان را به انگستان ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در طول تاریخ خود دارای یک شکوه مقاومت و استکبار ستیزی بر مبنای فرهنگ دینی بوده است و از زمانی که پرتغالی ها در سال ۹۲۰ هجری قمری به بوشهر حمله کردند همیشه توسط عالمان حکم به وجوب دفاع داده و سرداران و مردم دفاع کردند لذا استان بوشهر دارای یک تاریخ ۶۰۰ ساله مقاومت مردمی و استکبار ستیزی است. 

امام جمعه بوشهر با اشاره به حماسه زنان لَرده دشتستان، افزود: وقتی که انگلیسی ها بوشهر را تصرف کرده و به دنبال حضور در مرکز کشور بودند، به منطقه دسشتستان که رسیدند مجاهدین این منطقه را دستگیر کردند اما زنان منطقه لَرده به آنها حمله کردند و هم مردمان خود را آزاد کردند و هم نیروهای انگلیسی را شکست دادند که به حماسه زنان لَرده معروف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر، گردشگری قرآنی در استان به تصویب رسیده است، افزود: در استان بوشهر دهکده قرآنی چارک وجود دارد که ۹۳ درصد مردم در این روستا قاری قرآن و بیش از ۹۰ درصد آنها از سادات هستند به همین خاطر ما می توانیم در استان بوشهر مدلی انقلابی، الهی، ولایی و فرهنگی در عرصه گردشگری بیان کنیم.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شما عزیزان نقش خیلی مهمی در مدیریت، رشد و ارتقای سطح فرهنگ انقلابی جوانان ایران دارید، تصریح کرد: در شرایط کنونی شاید بتوان گفت که یکی از مهم ترین ارکان مدیریت اجتماعی، حوزه هنر بصیرت افزا است و استان بوشهر به ویژه در حوزه جوان و نوجوان، فضایی آماده برای این کار است.

 در این نشست مدیر شبکه امید و جمعی از تهیه کنندگان، عکاسان، پژوهشگران، نویسندگان و مستند سازان در حوزه مقاومت و مفاهیم ارزشی کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha