چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: ما از مطالبه گری درباره کمبودهای استان لرستان دست برنداشته و بارها در تریبون نمازجمعه این مطالبه گری را داشته و به دنبال تحقق قول ها و وعده هایی هستیم که به استان لرستان داده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای الشتری مقیم قم که در مسجد امام صادق (ع) صادقیه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۱۲۸ سوره توبه فرموده است: «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ/ به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!».

وی ابراز داشت: اینکه خدای متعال پیامبری از جنس بشر به میان بشریت ارسال می کند؛ پیامبری که رنج ها و دشواری های ما بر او سخت است و بر هدایت ما اصرار می ورزد؛ طبیعتا هم اکنون هم اینچنین است و نبی مکرم اسلام (ص) نگران آینده امت خود است و نسبت به مؤمنین، رحمت و مهربانی مؤکد دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: تا زمانی که گفتمان ما بر اساس آموزه های الهی، نبوی و علوی نبوده؛ بر آن اصرار نورزیم و جریان فرهنگی دینی سالم تأثیرگذار ایجاد نکنیم، نمی توانیم به اهدافی که رسول خدا (ص) بر امت خود داشتند، نائل شویم.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: اگر به دنبال آن هستیم که اهداف متعالی نبوی و علوی که همان عدالت، صداقت، عبادت، شجاعت، حجب، حیا و ... است در جامعه برپا کنیم و از آن طرف، ظلم، دورویی، نفاق، غیبت، دروغگویی و رذیلت ها از جامعه رخت بربندد، باید همه باهم تلاش برای گفتمان سازی و جریان سازی فعال و تأثیرگذار باشیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما در زمان مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری در حال تدافع بودیم و به اسلام و روحانیت هجوم می آوردند؛ اما این جریان از سال ۱۳۴۲ به سمت نظام سلطه و رژیم طاغوت هجوم آورد و با ۱۵ سال مبارزه توانست در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: این جریان و گفتمان دینی و فرهنگی که در سال ۵۷ به پیروزی رسید، باید با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهد؛ جریانی که همه باید در آن نقش آفرینی کرده و کاستی های چهل ساله اول را مشاهده کرده و به گونه ای عمل کند که در چله دوم، دیگر آن کاستی ها را نداشته باشیم و این با همبستگی روحانیت با یکدیگر، همبستگی مردم با روحانیت، همبستگی مردم با مردم و ... حاصل خواهد شد.

وی ابراز داشت: نقد و انتقاد سازنده است؛ اما نباید مشکلات را پشت تریبون ها بیان کرد؛ باید با همدیگر نشسته و مشکلات را در پشت درب های بسته حل نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز موفقیت استان به شکلی است که نیازمند همکاری با یکدیگر هستیم؛ مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، معیشتی، اجتماعی و ... از مباحثی است که درباره آن در استان لرستان دچار مشکل هستیم و باید با همدلی و وحدت، مشکلات را حل نماییم.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امروز گرفتار جناح بازی ها، باندبازی ها و ... هستیم و متأسفانه این گرفتاری ها به خاطر نشناختن اولویت هاست.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما از مطالبه گری درباره کمبودهای استان لرستان دست برنداشته و بارها در تریبون نمازجمعه این مطالبه گری را داشته و به دنبال تحقق قول ها و وعده هایی هستیم که به استان لرستان داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: مردم استان لرستان، مردم قانعی هستند و با مشاهده جوانان مستعد لرستانی خوشحال می شویم؛ امروز استعدادهای بسیاری در استان ما حضور دارند که نیازمند حمایت و همدلی ما هستند تا شکوفا شوند.

وی ابراز داشت: پذیرای نقد و انتقاد همه هستیم و خود را نیازمند نظرات و پیشنهادات می دانیم تا بتوانیم قدمی برای مردم استان لرستان برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان به برخی سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

    

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام حسینی، نماینده طلاب و فضلای الشتر نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: الشتر دارای طلابی ولایتمدار، بااستعداد و ... است و ظرفیت های مناسبی در آنان وجود دارد.

وی اظهار داشت: امروز فقر در استان لرستان وجود داشته و شاهد مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ... هستیم که باید برای رفع آن برنامه ریزی کرد.

نماینده طلاب و فضلای الشتر ابراز داشت: یکی از درخواست های عمومی طلاب، مباحث معیشتی است که با وجود مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، همانند مردم، عرصه بر طلاب و فضلا نیز تنگ شده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان خاطرنشان ساخت: نماینده ولی فقیه، پدر معنوی استان است؛ اما همگان از ایشان انتظار برآورده شدن مشکلات مادی را دارند که البته انتظار صحیحی نیست؛ اما حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی همیشه در این مسائل پیشقدم بوده و کمک های مناسبی را برای طلاب و فضلا داشته اند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: یکی از مباحثی که طلاب و فضلا باید در آن تلاش و کوشش بیشتری داشته باشند، مسائل اخلاقی و تهذیبی است.

وی بیان داشت: اولین قدم سقوط انسان این است که تصور کند بی نیاز است و با به دست آوردن یک جایگاه علمی یا اجتماعی، فکر کند که دیگر به هیچ چیزی نیاز ندارد؛ ما همیشه نیازمند به مباحث اخلاقی و تهذیبی هستیم و باید باورهای اعتقادی خود را تقویت نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha