سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 949087
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
مسجد ساخت ترکیه در پاکستان افتتاح شد

حوزه/ هیاتی ترک تبار، مسجدی را که توسط هلال احمر ترکیه در پنجاب پاکستان ساخته شده است را افتتاح کردند. این مسجد به جای یک مسجد ۱۲۰ ساله ساخته شده که در اثر زلزله تخریب گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک مسجد ساخته شده توسط هلال احمر ترکیه در مکانی در شمال شرقی پاکستان افتتاح شد. این ساختمان به جای مسجدی ۱۲۰ ساله برپا شد که پیشتر در اثر زلزله تخریب شده بود.

این مسجد که در دهکده هوکران چک در ولسوالی جهانگ در ایالت پنجاب و با حضور حسین خان، دبیرکل هلال احمر ترکیه افتتاح گردید.

آلپر اولوکا، مدیر برنامه‌ها و عملیات بین المللی این سازمان  و ابراهیم کارلوس کامیلو، رئیس هیئت هلال احمر ترکیه در پاکستان  به همراه ظفر اقبال، رئیس یک بنیاد عام‌المنفعه جهانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

به محض ورود ، هیئت ترک‌تبار مورد استقبال گرم اهالی روستا قرار گرفت و اهالی از ساخت مسجد در روستای آن‌ها تشکر کردند.

حسین خان در سخنرانی در مراسم افتتاحیه گفت که ساخت مسجد در یک کشور برادر مسلمان باعث افتخار بزرگ است.

وی در این باره به خبرنگاران نیز گفت: مسجد حضرت ابراهیم در سال ۱۹۰۱ ساخته شد و در سال ۲۰۱۷ در هنگام زلزله در منطقه تخریب شد.

ساخت و ساز در اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها در کشور ، ساخت آن به مدت شش ماه به تأخیر افتاد. این هیات همچنین در مسجد تازه ساخته شده نماز جماعت اقامه کردند.

وی افزود: ترکیه همیشه در مواقع سخت سیل و زلزله پشت خواهر و برادران پاکستانی ایستاده است.

گفتنی است این مسجد در ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و برای بیش از ۷۵۰ نمازگزار ظرفیت دارد. یک مدرسه علمیه مذهبی نیز در محل مسجد برای کودکان محلی ساخته شده است.

لازم به ذکر است، هلال احمر ترکیه از سال ۲۰۰۵ عملیات کمک‌های بشردوستانه متعدد در پاکستان انجام داده و با بسیاری از پروژه‌ها از مردم منطقه حمایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha