پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به بایسته‌های منشور روحانیت، به تبیین رسالت طلاب و روحانیان در جامعه امروز پرداخت و گفت: فقه تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است و غایت و ماهیت حکومت اسلامی نیز، تحقق عملی فقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با اشاره به بایسته‌های منشور روحانیت، به تبیین رسالت طلاب و روحانیان در جامعه امروز پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان علیه روحانیت انقلابی، اظهار کرد: تبلیغات دشمنان علیه روحانیت، به‌منظور نابود کردن روحانیت انقلاب است، شکی نیست که اگر غیر روحانیون جلودار حرکت انقلاب و تصمیمات بودند، امروز جز ننگ و ذلت و خواری در برابر جهان خواران و عدول از همه معتقدات اسلامی و انقلابی، چیزی برایمان نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر بصیرت و زمان‌شناسی ویژه در بین روحانیان، افزود: به همین دلیل با وجود اینکه امام (ره) قائل به فقه سنتی و اجتهاد جواهری بوده و تخلف از آن را جایز نمی‌دانند، اما درعین‌حال فقه اسلام را پویا دانسته و زمان و مکان را دو عنصر تعیین‌کننده در اجتهاد می‌دانند.

وی تصریح کرد: زمان‌شناسی، آگاهی از روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاست‌ها و سیاسیون و... ازجمله بایسته‌های یک مجتهد و روحانی واقعی است.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: در این راستا فقه تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است و غایت و ماهیت حکومت اسلامی نیز، تحقق عملی فقه است.

وی با اشاره به کارآمدی فقه و تجربه موفق آن در قالب نظام اسلامی، اظهار کرد: در واقع منشأ همه توطئه‌های جهان خواران علیه انقلاب اسلامی، واداشتن ما به اعتراف به ناکارآمدی اسلام است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: روحانیت متعهد انقلابی باید بدون توجه به غربِ حیله‌گر و شرق متجاوز و فارغ از دیپلماسی حاکم بر جهان، درصدد تحقق فقه عملی اسلام برآید و خود را برای مواجهه با مسائل جدید اسلامی، آماده و مجهز کند.

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در خاتمه افزود: کارهای اجرایی نظام جمهوری اسلامی از قبیل منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت در امور مسلمین و... یک امر مقدس و ارزش الهی است و نباید طلاب توانمندی که قادر به انجام چنین اموری هستند، به بهانه درس و بحث، از پذیرش این مسئولیت‌ها شانه خالی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha