دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ به همت گروه جهادی «یاران شهید سلیمانی مدرسه سفیران هدایت بیجار» امروز بیش از ۴ هزار اصله نهال مثمر به مناسبت سالروز ولادت با سعادت سیدالشهدا (ع) و نیز گرامیداشت یاد و خاطره ۴ شهید مدافع حرم این شهرستان کاشته می شود.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) اظهار داشت: کاشت درخت و پاسداری از طبیعت نه تنها یک کار عام المنفعه است، بلکه روایات و حتی آیات بسیاری در این باره داریم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار افزود: رسول اکرم (ص) درباره اهمیت و جایگاه درختکاری می فرمایند: «ما مِنْ مُسْلِمٍ یَغْرِسُ غَرْساً إلاَّ کانَ ما أُکِلَ مِنْهُ لهُ صدقةً، وما سُرِقَ مِنْه لَه صدقَةً، ولا یرْزَؤُهُ أَحَدٌ إلاَّ کَانَ له صدقةً/هر مسلمانی درختی بکارد، هرچه از آن بخورند صدقه ای برای او به شمار می رود؛ و هرچه از آن بدزدند، برای او صدقه است یا هرکس چیزی از آن بکاهد، برای صاحبش صدقه محسوب می شود».

این استاد حوزوی در ادامه به حدیث دیگری از رسول اکرم (ص) در این باره اشاره و بیان کرد: پیامبر (ص) می فرمایند: «فَلا یغْرِس الْمُسْلِم غرسا، فَیَأْکُل مِنْهُ إِنسانٌ ولا دابةٌ ولا طَیرٌ إلاَّ کانَ له صدقَةً إِلَی یَوْمِ الْقِیَامة/هر مسلمانی درختی بکارد و انسان یا حیوان و یا پرنده ای از آن بخورد، تا روز قیامت برای صاحبش صدقه ای به حساب می آید، همچنین در روایت دیگری از ایشان آمده است که: «لا یغْرِس مُسلِم غرْسا، ولا یزْرعُ زرْعًا، فیأْکُل مِنْه إِنْسانٌ وَلا دابَّةٌ ولا شَیْءٌ، إلاَّ کَانَتْ لَه صدقةً/هر مسلمانی درختی بکارد یا کشت و زراعتی را به ثمر برساند و انسان یا حیوان و یا پرنده ای از آن بخورد، برای صاحبش صدقه ای به حساب می آید».

وی افزود: با توجه به فرمایشات نبی مکرم اسلام (ص) کاشت هر گونه درخت و نهال از اجری بسیار بالا برخوردار است به همین منظور به همت گروه جهادی «یاران شهید سلیمانی مدرسه سفیران هدایت بیجار» امروز بیش از ۴ هزار اصله نهال مثمر در سطح بیجار به مناسبت سالروز ولادت با سعادت سیدالشهدا (ع) و نیز گرامیداشت یاد و خاطره ۴ شهید مدافع حرم این شهرستان کاشته می شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: هدف از این کار جدای از اجر معنوی و عمل به دستورات دینی، فرهنگ سازی در بحث طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی می باشد که خوشبختانه این امر در بیجار توسط طلاب مدرسه سفیران هدایت این شهرستان امروز آغاز می شود.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه این حرکت فرهنگی بی شک تاکنون در سطح استان کردستان کم نظیر بوده است، گفت: امیدواریم که این حرکت بزرگ و کار فرهنگی که توسط طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار انجام می شود به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و بیش از پیش قدر نعمت های خداوند متعال را بدانیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان خاطرنشان کرد: این نهال ها به افرادی که توانایی و مکان مناسب در پرورش و نگهداری نهال دارند به صورت رایگان اعطا می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha