جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حضرت عباس (ع) به معنای واقعی همراه و در معیت ولایت بود؛ زیرا در معیت ولایت بودن نیازمند تسلیم و تصدیق و وفاداری است که قمر بنی‌هاشم هر سه این ویژگی‌ها را در حد اعلای خود داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسئولان استانی، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت عباس (ع)، به تبیین ویژگی‌های برجسته قمر بنی‌هاشم پرداخت.

وی با بیان اینکه حضرت عباس (ع) به معنای واقعی آن همراه و در معیت ولایت بود، ادامه داد: در معیت ولایت بودن نیازمند تسلیم و تصدیق و وفاداری است که قمر بنی‌هاشم هر سه این ویژگی‌ها را در حد اعلای خود داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه بعد از تسلیم و تصدیق قدم سوم معیت با ولی امر الهی، وفاداری است که حضرت عباس (ع) از آن بهره‌مند بود، ادامه داد: کسی که صاحب‌مقام تسلیم و تصدیق امام است یعنی به فهم والایی رسیده است و در محاسباتش با امام همراه می‌شود. عقل و درکش، اراده و تصمیمش، عمل و رفتارش، تعلقاتش و تمایلاتش با امامش هماهنگ شده و نورانی به نور امام می‌شود.

وی ادامه داد: منطق چنین کسی «فَالْحُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکرُ مَا نَهَیتُمْ عَنْهُ» می‌شود و اینجاست که می‌تواند وفا بکند و پیمانه‌اش را پر می‌کند و عهدهایی که با امامش داشته به تمامه انجام دهد، درواقع وافی آن کسی است که پیمانه را پر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: قرآن می‌فرماید: «وَ مَنْ أَوْفَی بِمَا عَاهَدَ عَلَیهُ اللَّهَ فَسَیؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا» و تأکید می‌کند هر که بر آنچه با خدا عهد بسته وفادار بماند به‌زودی خدا پاداشی بزرگ به او می‌بخشد.

وی اضافه کرد: حق‌تعالی همچنین می‌فرماید: «وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ؟ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیعِکمُ الَّذی بایعْتُمْ بِهِ وَ ذَلِک هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ»؛ یعنی چه کسی از خدا به عهد خویش وفادارتر است؟ پس به این معامله‌ای که با او کرده‌اید شادمان باشید و این همان کامیابی بزرگ است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همین خاطر روز قیامت همه به مقام شهدا غبطه می‌خورند اما خود شهدا وقتی جایگاه حضرت ابوالفضل (ع) را نسبت به حضرت سیدالشهدا (ع) می‌بینند، غبطه می‌خورند: «إِنَّ للعبّاس عندَاللهِ مَنزِلَةً یغبِطُهُ بِها جَمیعُ الشُهداء یومَ القِیامَة».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha