شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 مسجد کاونتری آشپزخانه غذا برای نیازمندان افتتاح کرد

حوزه/ مسجد کاونتری از برنامه‌های خود برای افتتاح آشپزخانه غذای دائمی برای نیازمندان خبر داده است که این بنیاد جدید آخر هفته رسما افتتاح گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از coventrytelegraph، مسجد کاونتری، هفدهمین شهر مهم انگلستان که در غرب این کشور واقع شده از راه اندازی یک آشپزخانه غذای رایگان برای نیازمندان خبر داد.

موسسه المدینه در محله فولشیل در کاونتری، مدتی است که ایده راه اندازی چنین فضایی را در جامعه پرورش داده است اما آشپزخانه آخر هفته (شنبه) رسما افتتاح شد. این سازمان اسلامی پیش از این نیز یک بانک غذا و یک خط تلفن کمک‌رسانی را نیز راه اندازی کرده است که در زمان شیوع ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گرفت تا افراد آسیب‌پذیر بتوانند همیشه در تماس باشند.

شیخ نبیل امام جماعت مسجد در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما می‌خواستیم این کار را به مناسبت یک ساله شدن قرنطینه و شیوع کرونا انجام دهیم و مشخصا یک ابتکار جدید برای مبارزه با این شرایط تشکیل دهیم.

وی افزود: مشکلات رو به کاهش است و ما هنوز هم به حمایت از جامعه خود ادامه خواهیم داد، کسانی که افراد با کفایت و سلامتی هستند که خانه، شغل و اقتصاد خوبی داشتند اما در این دوره سختی کشیدند و به دلیل تعطیلی‌ها رنج کشیدند.

وی خاطرنشان کرد که آشپزخانه غذا دیروز (۲۷ مارس) افتتاح شده و پذیرای همه است. همانطور که امام شیخ نبیل توضیح داد ، برنامه‌هایی برای راه‌اندازی این آشپزخانه به عنوان یک نهاد دائمی مدت‌ها وجود داشته است.

وی گفت: ما در حال جلب توجه برنامه ریزان و معماران هستیم تا یک محل غذادهی طراحی کنند.  من بسیار مشتاق این موضوع هستم که مدتی است در ذهنم بوده و کم کم شروع به ایجاد آن کردیم.

نبیل گفت:  این فقط برای افراد بی خانمان و نیازمند نیست ، بلکه درهای اینجا به روی همه باز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha