شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد روچدیل، منچستر، مراسم درهای باز مجازی برگزار می‌کند

حوزه/ مسجد محلی در روچدیل انگلستان، با برگزاری روز درهای باز مجازی، قصد دارد با جامعه محلی ارتباط برقرار کند و تور راهنمای آشنایی با بخش‌های مختلف مسجد را نیز برگزار کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از inyourarea، مسجد جامع جلالیه مسجد محلی در روچدیل، واقع در منچستر بزرگ، انگلستان، خودش را برای برگزاری «روز درهای باز» به صورت مجازی آماده می‌کند.

به گفته برگزارکنندگان، فیلمی به مدت بیش از ۲ ساعت قرار است تمامی بخش‌های مختلف این مسجد را به نمایش بگذارد و شامل یک جلسه نماز زنده، جلسه پرسش و پاسخ و یک مسابقه آنلاین نیز خواهد بود. هدف آن‌ها از برپایی این تور و به نمایش گذاشتن بخش‌های مختلف مسجد، آموزش و آشناسازی کسانی است که قبلا هرگز داخل یک مسجد نبوده‌اند.

محمد اقبال حسین ، برگزار کننده برنامه، که از پنج سالگی عضو مسجد بوده است، اظهار داشت که می‌خواهد در این ویدئو نشان دهد که این مسجد مخصوص همه است، نه فقط مسلمانان.

وی گفت: مساجد و اسلام برای مدت طولانی در این کشور بوده‌اند ، با این حال اکثر مردم انگلیس هرگز به مسجدی نرفته‌اند ، با وجود اینکه بسیاری از آنها مسلمانان زیادی را به عنوان دوست یا همکار می‌شناسند.

حسین گفت: بنابراین ما فقط می‌خواستیم مردم بدانند که داخل مسجد چگونه است، اتاق‌های مختلف ، عملکردهای مسجد و در نهایت اینکه هدف مسجد در حقیقت چیست. ما می خواستیم به جامعه محلی خود در اینجا در، جایی که از سال ۱۹۷۱ به آن آمده‌ایم، نشان دهیم که فقط برای خدمت به جامعه مسلمانان نیستیم، این مسجد محلی شما نیز است.

حسین خاطرنشان کرد که که ایده این تور پس از یک رویداد مشترک رمضان چند سال پیش ارائه شد.

وی همچنین گفت که در مورد تور مجازی نظرات مثبت زیادی دریافت کرده است و افزود: در گذشته برخی از جماعت ما در مراسم ماه رمضان حضور پیدا می‌کردند و همکارانشان را که هرگز در مسجد نبوده‌اند را دعوت می‌کردند. از این رو ایده برای انجام یک روز درهای باز در مسجد وجود داشت.

محمد افزود که مسجد مجبور شده است به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از آموزش‌ها و سمینارها را نیز به صورت آنلاین برگزار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha