دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محدودیت‌های دوباره در مسجد همیلتون مانتین، کانادا، در ماه رمضان

حوزه/ نماینده مسجد همیلتون مانتین، یکی از مناطق فدرال در کانادا اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ امسال برنامه‌های ماه مبارک رمضان با تعداد یک چهارم نمازگزاران همیشگی و با محدودیت‌های زیاد برگزار خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thespec؛ برگزاری اجتماعات مذهبی ماه مبارک رمضان امسال در مسجد منطقه همیلتون مانتین، یکی از مناطق فدرال در کانادا با محدودیت مواجه خواهد شد.

امام سید تورا به نمایندگی جانب مسجد می‌گوید که برگزاری رویدادها و مراسم ماه مبارک رمضان امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا محدود خواهد شد.

سید تورا ، امام جماعت مسجد جامع اظهار داشت که انتظار دارد در ماه مبارک رمضان که در ۱۲ آوریل آغاز می‌شود و در ۱۲ می به پایان می رسد ، حدود ۱۰۰ نفر ، عمدتا مرد بزرگسال برای نمازهای جماعت شرکت کنند. با این حال این تعداد بسیار کمتر از تعداد افرادی است که به طور معمول در نمازهای جماعت مسجد شرکت می‌کنند. و محدودیت‌های کرونا باعث شده نتوانند با ظرفیت کامل به فعالیت‌شان ادامه دهند.

تورا گفت: به طور منظم در ماه رمضان به صورت روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در زمان غروب خورشید در اینجا افطاری می‌خوند.

به گفته وی این مسجد حداکثر ظرفیت ۱۸۰۰ نفر را دارد ، اما طبق مقررات قرنطینه در منطقه خاکستری ، بیش از ۱۵ درصد یا ۲۷۰ نفر نمی‌توانند همزمان در مسجد عبادت باشند.

تورا خاطرنشان کرد که این مسجد در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مراسم‌ها را به صورت خالی برگزار کرده و گفت: مردم مشتاقانه منتظر داشتن یک ماه رمضان طبیعی بودند ، حتی اگر با فاصله و ماسک اجتماعی باشد.

تورا گفت که او مردم محلی مسلمان را تشویق می‌کند تا در خانه رمضان بگیرند و از طریق وبسایت مسجد، به برنامه‌ها و سخنرانی های ضبط شده و نمازهای روزانه آنلاین دسترسی داشته باشند.

بیماری کرونا همچنین باعث شده مسلمانان نتوانند مراسم افطاری دسته جمعی داشته باشند که همین سبب سرخوردگی بسیاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha