جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع با آیت الله شیخ حسن جواهری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تلاش برای تحقق وحدت امت واحده اسلامی یک عبادت بسیار مهم و پر ارزش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع با آیت الله شیخ حسن جواهری استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد.
دبیرکل مجمع با تاکید بر اینکه دشمن در حال حاضر نقشه های جدیدی برای تفرقه میان امت اسلامی طراحی می کند، گفت: از این رو ما در طراحی مدل مفهومی و راهبردهای جدید مجمع تقریب برنامه های جدیدی برای وحدت مسلمین داریم تا بتوانیم برنامه های دشمنان را خنثی کنیم.
وی تصریح کرد: تلاش برای تحقق وحدت امت واحده اسلامی یک عبادت بسیار مهم و پر ارزش است. در شرایطی که دشمنان میدان های جدیدی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان طراحی کرده اند ما از طریق تعامل و گفتگو به دنبال تقریب با برادران دینی خود هستیم.
در ادامه ی این دیدار آیت الله شیخ حسن جواهری با اشاره به ویژگی علمای نجف،گفت: فقیه ولایت عامه بر امت اسلامی دارد و ما می گوییم ولایت مطلقه برای فقهایی مانند آقای خمینی است.
این استاد حوزه با تاکید بر نظر صاحب جواهر در خصوص ولایت مطلقه فقیه، اظهار داشت: در عراق مرجعیت در امور حساس کشور عندالضروره دخالت می کند.
وی با اشاره به روش طالب علم در نجف، تصریح کرد: زندگی زاهدانه و عارفانه اساس اصلی زندگی علمایی است، اگر در حال حاضر مردم یک عالم را می بینند، تجملات ندارد، قصری ندارد، زندگی مرفه ندارد، به او اعتماد می کنند و حرفش قبول می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha