پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تنها راه نجات در شدائد و سختی ها را پناه بردن به ولایت دانست و گفت: افرادی که ادعای انقلابی بودن دارند باید دست از نزاع و اختلاف بردارند و در جبهه واحد تلاش کنند تا نفاق را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گل‌محمدی، لطفی نیاسر، مالامیری و هفت شهید خادم حرم بانوی کرامت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و خاطره گویی سردار اهوازیان بدون حضور مردم و با پخش از شبکه استانی نور و فضای مجازی آستان مقدس شب گذشته در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه امام باقر علیه السلام فرمودند که اگر ما ائمه به قرب الهی رسیدیم به خاطر عبادت و بندگی خدا بوده است، گفت: اگر کسی به درجات بالا می رسد این معلول یک علت است و آن علت هم جز عبادت و بندگی خداوند نیست.

وی با اشاره به نعمات خداوند به همه انسان ها از قبیل حیات، جوانی، سلامت و ….استفاده حداکثری از این نعمات را لازم دانست و گفت: نعمت باید ما را به قرب الهی برساند و کسانی که فقط تعلق به دنیا دارند این فرصت ها را فقط برای دنیا هزینه می کنند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه خداوند راه استفاده از نعمت ها را از طریق آیات، روایات و سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام در اختیار ما قرار داده است، افزود: شهدا نیز از الگوهایی هستند که به قرب الهی رسیده اند و سبک زندگی آنها می تواند نحوه استفاده از نعمت های الهی را به ما بیاموزد بنابراین باید سیره شهدا را یاد بگیریم و خصوصیات بارز آنها را در زندگی خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به آیه ۱۰ سوره مبارکه صف ابراز کرد: خداوند در این آیه ایمان به خدا و جهاد در راه خدا با جان و مال را تجارتی پر سود معرفی کرده که ثمره و نتیجه آن نجات انسان از عذاب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به آیه ای از سوره حجرات که مؤمنین و صادقین در آن معرفی می شوند، افزود: خداوند می فرماید مؤمنین کسانی هستند که ایمان به خدا و رسول او می آورند و با مال و جان خود در راه خدا جهاد می کنند و هیچ شک و تردیدی در دل آنها به وجود نمی آید.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات همان چیزی است که پیامبر صلوات الله علیه و آله می خواستند قبل از وفاتشان به ما تعلیم دهند، افزود: این اندیشه که قانون برای ما بس است اندیشه سقیفه ای است در حالی که در اندیشه شیعه و پیرو اهل بیت علیهم السلام باید به سراغ ولایت رفت و از او کسب تکلیف کرد و اگر ولایت کنار قانون نباشد نمی شود در خیمه اسلام ماند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه اگر امضای ولی فقیه نبود قانون هم اعتباری نداشت، افزود: اعتبار ما به اعتبار ولایت است ولی عده ای منافق که بذر یأس و ناامیدی را در جامعه می پاشند مستقیم ولایت را هدف گرفته و به دنبال نفسانیات خود هستند.

وی تنها راه نجات در شدائد و سختی ها را پناه بردن به ولایت دانست و ادامه داد: افرادی که ادعای انقلابی بودن دارند باید دست از نزاع و اختلاف بردارند و در جبهه واحد تلاش کنند تا نفاق را از بین ببرند.

همچنین سردار اهوازیان در ابتدای این یادواره با بیان اینکه شهدای ما بیشتر از هر چیزی رهرو می خواهند، گفت: وقتی داعش بیش از ۹۰ درصد سوریه و نیمی از عراق را گرفته بودند هدفشان ریشه کنی تشیع و یاد و نام اهل بیت علیهم السلام بود همین شهدا دست به کار شدند و از حرم اهل بیت علیهم السلام دفاع کردند.

وی با بیان اینکه شهدای حرم نه با سلاح و تاکتیک بلکه با اشک چشم حرم را آزاد کردند، گفت: ما بیش از ۳۷ شهید روحانی مدافع حرم در سوریه دادیم و اولین شهید روحانی مدافع حرم شهید مالامیری بود و شهید لطفی نیاسر هم چشم شهید سلیمانی در سپاه قدس بود و شهید گل محمدی که دو ماه پیش در تفحص شهدا به شهادت رسید به خود من می گفت که شهدا من را صدا می زنند و من این گونه آنها را پیدا می کنم و به همین خاطر بیش از ۱۰ هزار شهید را خودش تفحص کرده بود.

اهوازیان با بیان خاطره ای از شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی از یکی از عملیات ها که برگشت در حالی که کمر درد داشت از ما عذر خواهی کرد و در کنار اتاق دراز کشید و گفت کمرم درد می کند ولی گوش‌هایم می شنود و در همان حال جلسه را برگزار کردند و فرمودند که کار خدا را نباید عقب انداخت.

گفتنی است: در این یادواره شهدا، مهدی سلحشور به مداحی پرداخت و گروه سرود میثاق نیز سرود زیبایی را با موضوع گرامی داشت شهدا خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha