پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 956418
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

کارشناس خانواده، هدف و انگیزه‌های زوجین در ازدواج را مهم ارزیابی کرد و گفت: رشد و تقرب الی الله از اهداف مهم این امر مقدس محسوب می‌شود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، به همت مبلغان مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اردکان گروه "ازدواج چرا" در پیام‌رسان ایتا برای بررسی و حل مشکلات ازدواج ایجاد شد و از حجت الاسلام محمد سعیدی،  مشاور خانواده و استاد حوزه و دانشگاه برای راهنمایی و ارائه نظرات تخصصی و راه‌کارهای عملی دعوت شد.

در اولین نشست مجازی، مشاور امور خانواده با بیان اهداف مد نظر اسلام از ازدواج، تکمیل دین، حفظ آرامش و تربیت انسان را نمونه‌هایی از اغراض ذکر شده در متون دینی دانست و تأکید کرد: در کلام بزرگان ما نیز به این اهداف اشاره شده است.

وی با اشاره به نکاتی از کلام شهید مطهری، یکی از عوامل تربیتی از نظر وی را ازدواج دانست و خاطرنشان کرد: شهید مطهری گذشتن از خود و پرداختن به همسر و فرزندان و تحمل و صبر در شرایط تأهلی، انسان را در مسیر تربیت الهی قرار داده و به کمال می‌رساند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به احادیث رسیده از معصومین(علیهم السلام) ملاک‌هایی برای انتخاب همسر بیان کرد و افزود: به سفارش دین اسلام و بزرگان دینی، ازدواج با زنان خوش‌اخلاق و فرزندآور و کم خرج توصیه شده و از ازدواج با زنان سخت‌گیر به شوهر، لجباز، گنهکار و زن زیبای تربیت شده در خانواده ناصالح برحذر داشته شده است.

گفتنی است، این برنامه در فضای مجازی با استقبال طلاب و عوام مواجه شده و با تعامل اعضا و استاد گروه به سؤالات و مشکلات امر ازدواج پاسخ داده می‌شود که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha