پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امام علی(ع) را تجسم واقعی حق گستری و عدالت طلبی در جهان معرفی کرد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت نخستین امام شیعیان، امام علی(ع) را نماد و الگوی عدالت خواهی و حق طلبی معرفی کرد.

وی با تأکید بر ترویج و گسترش سیره علوی در جامعه اسلامی، یکی از مهم ترین مشکلات امروز جامعه دینی را فاصله گرفتن از معارف علوی دانست و افزود: اگر سیره آن حضرت به خوبی در جامعه ترویج شود به طور حتم شاهد تحقق واقعی عدالت در جامعه خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز متأسفانه بشریت از ارزش های دینی و اخلاقی فاصله گرفته و در مرز انحراف و تباهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دنیای امروز به دلیل بحران های متعدد اخلاقی تشنه معارف ناب دینی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار نشر و گسترش معارف دینی به ویژه سیره انسان ساز اهل بیت(ع) در دنیای پر آشوب فعلی است، تصریح کرد: در این میان علیرغم همه مشکلات و بحران هایی که بر سر این راه پر فرازو نشیب قرار دارد، اما نظام اسلامی در جهت تحقق عدالت واقعی و ترویج ارزش های ناب انسانی و اسلامی در میان جوامع مختلف عزم راسخ دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام علی(ع) تجسم واقعی حق گستری و عدالت طلبی در جهان است، خاطرنشان کرد: دشمنان پیامبر و امام علی(ع) تصور می کردند با شهادت نخستین امام شیعیان می توانند نور خدا را خاموش کنند، اما اراده الهی موجب مانایی و ماندگاری آن امام همام شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز سیره امام علی(ع) الگویی تمام عیار برای تحقق عدالت واقعی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: مدیران و کارگزاران نظام دینی باید رویکرد و خط و مشی آن حضرت را الگوی مدیریتی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از سیره علوی است، بیان داشت: گسترش و نهادینه کردن معارف علوی، جامعه را در برابر انحراف و شبهات دشمنان دین و انقلاب مصون نگاه خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فضیلت های شب های قدر بر ضرورت بهره گیری حداکثری از این شب های با عظمت تأکید کرد و گفت: در این شب ها درهای رأفت باریتعالی به روی همه بندگانش گشوده است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که غلفت از این شب ها موجب خسارت های سنگینی در زندگی انسان خواهد شد، بیان داشت: باید با دعا، نیایش، تضرع و همچنین انس با کلام الهی از درگاه خداوند متعال عاقبت به خیری را برای خود طلب کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha