سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله صفایی

امام جمعه بوشهر در همایش مکتب حاج قاسم سلیمانی، مقاومت فلسطین، بیداری اسلامی، گفت: اکنون که جمهوری اسلامی ایران در منطقه در معادلات سیاسی و امنیتی دست بالا را دارد، همه اینها مرهون رشادت های شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، روز چهارشنبه با ارسال پیامی ویدیویی در همایش مکتب حاج قاسم سلیمانی، مقاومت فلسطین، بیداری اسلامی شرکت کرد .

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: شهید سلیمانی یکی از نمادهای تاریخ اسلام است و ایشان تنها تنها متعلق به زمان معاصر نیست بلکه در ردیف شهدای تاریخ اسلام قرار گرفته است و همچون ستاره پرفروغ و بی فروغی در تاریخ اسلام خواهد تابید. شهید سلیمانی در سلسله شهدایی قرار دارد که عصاره تاریخ شهادت اسلامی است.

وی افزود: شهید سلیمانی را نباید به دنیای کنونی و تاریخ معاصر محدود کرد، ایشان تجلی و تبلور همه شهدایی بود که با بصیرت، ایمان، تقوا، اخلاق، ولایت‌مدار استکبارستیزی، آخرت گرایی، آخرت بینی، شجاعت، مجاهدت، مقاومت، شهادت خواهی و ایثار به عروج عالی انسانی به فضای عرشی الهی مهمانی خدا دعوت شد.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با حرکت در ابعاد مختلف، مقاومت و ایستادگی دنبال حاکمیت مبنای دینی، فرامین الهی و جامعه دینی در این راه استقامت کرد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی مصداق عینی آیات الهی است، ایشان نظام، حکومت اسلامی، ولایت‌مداری و اطاعت از مقام معظم رهبری را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود و با تمام وجود در خط مقاومت داخلی و مقاومت اسلامی جنگید و حتی یک لحظه تردید نکرد و از مقاومت دست نکشید.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مقام و جایگاه شهید سلیمانی، گفت: جایگاه شهید سلیمانی در عرش الهی جایگاه والایی است، شهید سلیمانی شخصیتی بود که از دنیا عبور کرد و به فضایی فرا دنیا پیوست و خداوند به سبب نیاز انسانی آن را به جامعه بشری و جهان اسلام هدیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، سلیمانی را نماد مکتب اسلام دانست و افزود: سردار سلیمانی شخصیتی بودند که آن‌ چنان در اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و تمامی زوایای اسلامی هضم شده و نماد مکتب اسلام بود.

امام جمعه بوشهر، سلیمانی را به عنوان یکی از مولفه های اصلی قدرت ملی و اقتدار فراملی برشمرد و گفت: اکنون که جمهوری اسلامی ایران در منطقه در معادلات سیاسی و امنیتی دست بالا دارد و در فضاهای بین‌المللی کانون توجه سیاست‌های جهانی و عرصه‌های مختلف سیاست‌های نظم نوین جهانی است و یکی از مولفه‌های قدرت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود به سبب اقتدار ایران در عرصه میدان است.

وی افزود: بی‌انصافی است نقش سپاه قدس با هدایت‌های الهی مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های این عزیزان سپاه و در صدر آنها شهید قاسم سلیمانی در عرصه محاسبات منطقه نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: دشمنان فکر کرده‌اند با شهادت شهید سلیمانی می‌توانند مکتب این شهید، حرکت سپاه قدس و اقتدار ایران اسلامی به هم بزنند چراکه اگر توانستند با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا این قدرت را از اسلام بگیرند می‌توانند به اهداف خود دست یابند که غیر ممکن است.

وی، با بیان اینکه شهید سلیمانی قدرت مضاعف به سپاه قدس و ایران اسلامی می‌دهد، افزود: مردان عرصه‌های مقاومت باید قدردان باشند و از این اقتدار و عزت استفاده کنند.

امام جمعه بوشهر در رابطه با گرامیداشت روز جهانی قدس نیز گفت: روز قدس یادگاری از حضرت امام راحل است و بیانگر این است که اسلام ، مردانی تربیت می‌کند از مکتب ماه مبارک رمضان و اوج آن پس از شب‌های قدر در آخرین جمعه تجلی می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر افزود: سردار شهید سلیمانی سرداری از خیل مکتب ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و تابعیت ولایت فقیه است.

وی، استان بوشهر را استانی ولایت‌مدار، مقاومت و مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: استان بوشهر با تمام وجود چون شهید سلیمانی در خدمت مقام معظم رهبری است و اگر رئیسعلی‌ها به شهادت رسیدند اکنون هزاران رئیسعلی دلواری آماده جان‌فشانی هستند و اگر شهید سلیمانی در میان ما نیست مکتب این شهید در میان مردم قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha