سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر تیجانی

حوزه/ دکتر تیجانی با بیان این که امام خمینی(ره) برای یادآوری قدس، روز جهانی قدس را تعیین کرد، گفت: هر کس باید در توان خود درباره قدس شریف کاری کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد سعید تیجانی، نویسنده و متفکر اسلامی، امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، مسئله فلسطین را مسئله تمام آزادگان و شرافتمندان دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: قدس قبله اول یا دوم ما باشد، به هر حال قبله مسلمانان بوده است، معراج پیامبر رخ داده است و همه پیامبران در آن نماز خوانده‌اند. بنابراین سرزمین مقدسی است.

وی با بیان  این که بعضی از کشورهای عربی و اسلامی با عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل هویت و شخصیت خود را مشخص کردند، افزود: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که همچنان نسبت به قدس پایبند است و در این راه جهاد می‌کند و نه تنها جهاد می‌کند بلکه از همه جنبش‌های مقاومت هم در این راه دفاع می‌کند.

 نویسنده و متفکر اسلامی ادامه داد: به همین دلیل است که دنیا برای ایران مشکل، تحریم و محاصره ایجاد کرده و همه این مشکلات ایران برای حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت است.

وی با بیان این که ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با رژیم صهیونیستی مقابله و از فلسطین دفاع کرده است، گفت: امام خمینی(ره) برای یادآوری قدس، روز جهانی قدس را تعیین کرد.

استاد تیجانی خاطرنشان کرد: نه همه دولت‌های اسلامی بلکه همه ملت‌های اسلامی روز قدس را احیا می‌کنند و به آن توجه دارند و همین امر باعث می‌شود که مسئله قدس باقی بماند، اگر چنین روزی نبود مسلمانان به حتم روز قدس را فراموش می‌کردند.

وی بیان داشت: هر کس باید در توان خود درباره قدس شریف کاری کند، هنرمندان و ورزشکاران و معلمان و هر کس که هست یک کاری باید انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha