جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره قدس شریف

حوزه/دومین کنگره بین المللی "قدس شریف" با حضور و سخنرانی شخصیت ها و اندیشمندان و فرهیختگان از ۲۳ کشورجهان،با صدور بیانیه ای ده ماده ای امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین کنگره بین المللی "قدس شریف" در تاریخ ۲۱ و ۲۲ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲هـ برابر با ۴ و ۵ ماه می ۲۰۲۱ م با مشارکت بعثه مقام معظم رهبری، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، مجمع بیداری اسلامی، نیروی قدس، مرکز امور بین الملل سازمان صدا و سیما، جامعة المصطفی العالمیة، آستان قدس رضوی، مجمع دانشگاهیان عراق، مؤسسه کوثر ترکیه، اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و بنیاد بین المللی اربعین و با حضور دهها تن از شخصیت های فرهنگی، سیاسی، و دینی جهان به صورت مجازی برگزار شد.
ستاد برگزاری این کنگره از  مساعی و تلاش های ریاست محترم کنگره حضرت آیت الله اعرافی و علما و اندیشمندان معزز و ارائه دهندگان مقالات از کشورهای مختلف و نیز اصحاب رسانه و صداوسیما به ویژه اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام، و همچنین عناصر خدوم که در برگزاری و ارائه سخنرانی ها و پوشش رسانه ای این کنگره سهم بسزایی داشتند تقدیر و تشکر می کند.
کمیته های تخصصی ستاد با جمع بندی سخنرانی های ارائه شده از سوی شخصیت ها و اندیشمندان و فرهیختگان از ۲۳ کشورجهان، محورهای زیر را به عنوان چکیده و عصاره مباحث ایشان اعلام می دارد:
۱. شرکت کنندگان در دومین کنگره بین المللی قدس شریف با تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) تمام مساعی و همت خود را در جهت اجرای اندیشه ها و رهنمودهای ایشان برای احیای امر قدس شریف و بازگرداندن فلسطین مظلوم به امت اسلامی بکار خواهد بست.
۲.  قدس شریف و فلسطین و مسجد الأقصی اصلی ترین و مهم ترین و از  راهبردی ترین مسائل جهان اسلام می باشد و همواره باید مورد اهتمام و توجه همه علما و اندیشمندان جهان اسلام قرار گیرد.
۳. نظام سلطه و استکبار در تلاش است تا با ایجاد شکاف و اختلاف میان امت اسلامی و طرح مسائل حاشیه ای و فعال سازی تروریست های دست ساخته خود مانند داعش و القاعده به جابجایی مسائل اصلی جهان اسلام و اولویت ها پرداخته تا اذهان امت اسلامی از مسأله قدس و فلسطین غافل گردد. لهذا از نخبگان امت اسلامی و آزادگان جهان تقاضا داریم با هوشیاری این ترفندهای استکبار را رصد نموده و با تبیین ابعاد این توطئه به تقویت اتحاد امت اسلامی اهتمام ورزند.
۴. فرصت های مهم و بزرگ اسلامی در جهان مانند مراسم حج تمتع و اربعین حسینی برای همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و علما و اندیشمندان جهان اسلام ظرفیت مغتنمی است که باید از آن برای بیداری امت اسلامی و بیان مظالم و ستم های رژیم غاصب صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین به شایستگی استفاده کنند.
۵. دولت استکباری آمریکا به عنوان شریک اصلی ظلم و ستم و تجاوز رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این رژیم جعلی متجاوز را به عنوان یک واقعیت بر جهان اسلام تحمیل نماید و برای این مقصود رژیم-های وابسته و جدای از ملت های مسلمان و ژاندارم های منافع غرب را وادار به عادی سازی روابط با رژیم نژاد پرست، غاصب و جعلی اسرائیل نموده است. ملت های مسلمان هیچ گاه این روابط و اقدام های ذلت بار و ننگین رژیم های مرتجع و وابسته را به رسمیت نشناخته و با تمام وجود تنفر و انزجار خود را از این اقدام‌های بزدلانه و خائنانه و همچنین از رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند.
۶. نقض مکرر و مداوم حقوق انسانی میلیون‌ها فلسطینی در سرزمین مادری شان از سوی رژیم جعلی و نژاد پرست اسرائیل در برابر دیدگان مجامع و سازمان های حقوق بشری و بین المللی و مدعیان آزادی و حقوق بشر در حال انجام است. ربایش و حبس فرزندان و کودکان و زنان بی گناه، هجوم به مراکز مذهبی و نماز گزاران در مسجد الاقصی و قدس شریف، تصاحب خانه های مردم و تخریب آنان، آواره نمودن میلیون ها انسان، قتل و غارت و عدم رعایت کمترین حقوق زندانیان و اسیران مظلوم ملت فلسطین، مصادیقی از صدها نمونه ظلم و ستم آشکار این رژیم سفاک می باشد.
شرکت کنندگان در این کنگره از مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری درخواست فوری و قاطع دارند که ضمن محکوم نمودن این جنایات ضدبشری و سبعانه، با اقدام‌های مناسب و پیشگیرانه با این تعدیات و تجاوزات مقابله کنند.
۷. شرکت کنندگان در کنگره از محور مقاومت اسلامی در جهان اسلام به ویژه سرزمین فلسطین در مقابله با تجاوزات و نیز احیای حقوق مردم مظلوم و پایداری و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت نموده و تنها راه نجات فلسطین و آزادی قدس شریف را مقاومت و مبارزه می داند.
۸. رفع محاصره نوار غزه و ملت فلسطین خواست همه امت اسلامی و مسئولیت مهم دولت‌های اسلامی و نهادهای بین المللی است که کوتاهی در این امر پذیرفته نیست و آنان مسئول همه آلام و رنج‌های ملت فلسطین خواهند بود.
۹. بیت المقدس را پایتخت همیشگی و غیرقابل تغییر فلسطین دانسته و هر نوع تغییر و دستکاری در جغرافیای سیاسی و فرهنگی آن را شدیداً محکوم می کنیم.
۱۰. حضور غیرقانونی نیروهای تروریستی آمریکا در کشورهای منطقه  را که به منظور حمایت از رژیم رو به افول و جعلی اسرائیل و دفاع از آن می باشد، تجاوز به سرزمین‌های اسلامی و خلاف مقررات بین المللی دانسته، خواهان برچیده شدن همه پایگاه های تروریستی آمریکا در منطقه می باشیم.
در پایان با درود بر روح بلند و پرفتوح امام خمینی (قدس سره الشریف)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، احیاگر مقاومت اسلامی و پایه گذار روز جهانی قدس از مواضع حضرت آیت الله خامنه ای، پرچم دار مقاومت اسلامی و طلایه دار مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل، حمایت نموده و با ارواح پاک و بلند شهدای مقاومت خصوصاً رهبران شهید مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس پیمان می بندیم که با حمایت از آرمان های قدس شریف، ادامه‌دهنده راه نورانی آنان تا آزادی قدس شریف، مسجد الاقصی و فلسطین عزیز باشیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha