جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید شهریاری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهریاری،‌ تأکید کرد: امروز حمایت از فلسطین و قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی یکی از مظاهر رویش وحدت و انسجام اسلامی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین  حمید شهریاری دبیرکل مجمع عصر روز چهارشنبه طی سخنانی در وبینار دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف با بیان اینکه امت اسلامی و جهان اسلام حدود ۷۰ سال است با اندوه و آلامی سخت مواجه است، اظهار داشت: رژیم نژاد پرست و جعلی صهیونیستی با پشتوانه نظام سلطه بخشی از سرزمین امت اسلامی را اشغال و یک ملت را از موطن خود آواره نموده است و با غارت اموال و مایملک آنان با خشن ترین و وحشیانه ترین تجاوزات آنان را از تمامی حقوق انسانی محروم ساخته است و ده‌ها هزار زن و مرد و کودک را به قتل رسانده و میلیون ها نفر از آنان را از وطن مألوف خود بیرون رانده و آنانی که در آن سرزمین مظلوم باقی مانده اند هر روز شاهد یورش و ظلم و ستم این رژیم نژادپرست می باشند.


وی با بیان اینکه نظام استکبار با انواع ترفندها تلاش دارد تا رژیم جعلی صهیونیستی را حفظ نماید، افزود: نظام استکبار با راه انداختن جریان تکفیر به اصلی و فرعی نمودن امور رژیم صهیونیستی، قدس شریف و مسئله فلسطین پرداخت و با ایجاد اختلاف، و جنگ‌های داخلی در بین مسلمانان، و ترویج افراطی گری کژراهه هایی را به نام اسلام و به نام دین ایجاد کرده تا مسئله فلسطین و قدس شریف به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: همچنین نظام استکبار سعی دارد تا با تحمیل رژیم صهیونیستی به عنوان یک واقعیت به ملت‌های مسلمان، دولت‌های وابسته و زبون را با تطمیع و ارعاب به رغم خواست ملت‌ها به عادی سازی روابط با آن ترغیب نماید. این درحالی است که آموزه های وحیانی قرآن کریم همه ما را از اعتماد و پیوند با دشمنان و ظالمان منع نموده است.


وی اظهار داشت: امروز در پی غفلت‌ها و اختلافات در بین امت اسلامی شاهد گسترش اقدام‌های تجاوزکارانه و تروریستی و خلاف همه موازین و مقررات بین المللی رژیم صهیونیستی هستیم؛ از حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی و قدس شریف و ربایش عناصر خدوم و مؤثر از مردم فلسطین،‌ محاصره ظالمانه مردم شریف غزه و بمباران مناطق غیر نظامی، زندانی‌کردن کودکان و زنان، یورش وحشیانه به اماکن مقدس، همه این شرارت‌ها به پشتوانه دولت ایالات متحده آمریکا و دول غربی انجام می‌گیرد. اما هرگز این اقدام‌ها از تنفر و انزجار امت اسلامی نیست به این رژیم جعلی و حامیان آن نکاسته است. این حمایت‌ها از سویی و فقدان مسئولیت و خیانت‌های برخی دولت‌های عربی سبب شده است تا ۷۰ سال این فاجعه ادامه یابد. به بیان رهبری انقلاب اسلامی ایران «فاجعه فلسطین از روز اول تاکنون ترکیبی از کشتار، ترور و ویرانگری و غصب و تعرض به مقدسات اسلامی بوده است.»


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امروز حمایت از فلسطین و قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی به یکی از مظاهر رویش وحدت و انسجام اسلامی می‌باشد.


حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تأکید کرد: امام خمینی(ره) با درک درست این واقعیت تلخ و ظرفیت‌های امت اسلامی و فرصت‌های در اختیار آنان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای زنده نگهداشتن قدس شریف و ملت و سرزمین فلسطین «روز جهانی قدس» اعلام کردند که امروز به یک جریان و رسانه پرقدرت در جهان تبدیل شده است.


وی افزود: امت اسلامی رغم همه ناملایمات و فشارهای دولت‌های وابسته و برخی کج‌اندیشان و بایکوت خبری دستگاه‌های رسانه‌ای نظام سلطه، این ضرورت را به خوبی درک و برای حفظ و استمرار آن مجاهدت می‌نماید.


دبیرکل مجمع تأکید کرد:  اتحاد امت اسلامی و رفع تنازعات و اختلافات بی‌حاصل، مقدمه ضروری دفع شرارت‌های رژیم صهیونیستی و ریشه‌کنی این غده سرطانی از سرزمین‌های اسلامی است و راه حل‌ واقع‌بینانه منطقی و مطابق قوانین بین المللی را طرح ۴ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم تا برای همیشه ناامنی، ترور، تجاوز و آوارگی از منطقه غرب آسیا رخت بربندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha