پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر فؤاد عزت

حوزه/ دکتر فؤاد عزت از روابط بسیار دوستانه ملت و دولت آذربایجان به مردم فلسطین و دولت تشکیلات خودگردان سخن گفت و افزود: همگی نگران انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف هستیم که تأثیرات خطرناکی در منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر نورالله فواد عزت، معاون شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده امروز در دومین روز از دومین کنگره قدس شریف، با تقدیر از امام خمینی (ره) برای نامگذاری روز قدس گفت: جهان نباید در برابر ظلمی که مردم فلسطین می‌شود ساکت بماند؛ اگر کسی باشد که به هیچ وجه نتواند کمک کند، حداقل می‌تواند این تظلم خواهی را با صدای خود با گوش دنیا برساند.

وی با اشاره به روابط نزدیک مردم و دولت آذربایجان با مردم فلسطین و تعاملات دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و تشکیلات خودگردان ملی فلسطین اظهار داشت: اسناد مختلفی در زمینه همکاری در زمینه های مختلف بین فلسطین و آذربایجان امضا شده است.

دکتر فؤاد عزت با ابراز نگرانی از به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر تصریح کرد: این کار با قوانین بین المللی و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد. این تصمیم می تواند منجر به عوارض خطرناکی در خاورمیانه شود.

وی با اشاره به بیانیه اجلاس رهبران دینی جهان در باکو اظهار داشت: در این اجلاس از همه مشارکین اجلاس خواسته شده است تا برای جلوگیری از تحریکات و خشونت علیه مقدسات همه ادیان از جمله مسجد شریف اقدسی که مکان مقدس همه ی ادیان سماوی می‌باشد گام‌های عملی بردارند.

دکتر فؤاد عزت تصریح کرد: مردم آذربایجان همیشه از آرمان مردم فلسطین حمایت کرده و می کنند. زیرا ما به خوبی می دانیم اشغال چیست، تبعید چیست، ظلم و ستم چیست؛ ما این‌ها را تجربه کرده‌ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha