چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر کاراملا اوغلو

حوزه/ دکتر کاراملا اوغلو با تأکید بر این که ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد؛ اسرائیل، آمریکا و هیچ کشور دیگری نه در فلسطین و نه در منطقه خاورمیانه ظلم کند، گفت: همه مسلمانان منطقه و کشورهای اسلامی باید کنار هم بایستیم و قوی باشیم تا دشمنان نتوانند ظلم کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر کاراملا اوغلو، دبیر کل حزب سعادت ترکیه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، اظهار داشت: یکی از اولویت های ایجاد اتحاد و وحدت در بین کلیه‌ مسلمانانِ جهان مسئله قدس است.

وی با بیان این که قدس اولین قبله مسلمانان بود و پیامبر اکرم(ص) نیز ابتدا به سمت این قبله نماز می خواندند تا این که امر شد به ایشان تا به طرف مسجدالحرام نماز بخوانند، افزود: علاوه بر این پیامبر از قدس بود که به معراج رفتند.

دبیر کل حزب سعادت ترکیه ادامه داد: ما بسیار ناراحتیم که برادران فلسطینی‌ ما در این شرایط هستند، قدس نباید اینگونه باشد و باید بپرسیم چگونه شده است که بر این حال و روز افتاده است؛ بعضی از افرادی که در این منطقه هستند بسیار تلاش کرده‌اند تا قدس به این شکل درآید.

وی با بیان این که بعد از جنگ جهانی دوم و پس از ایجاد سازمان ملل متحد، دولت اسرائیل هم در فلسطین تشکیل شد، بیان داشت: در اوایل دولت اسرائیل قبول داشت که در سرزمین فلسطین هر دو نژاد با هم زندگی کنند اما بعد از آن تا امروز بدترین ظلم ها را نسبت به فلسطینیان روا داشته اند که در تاریخِ هیچ دولتی چنین اتفاقی نیفتاده ‌است.

کاراملا اوغلو گفت: اسرائیلی ها مسلمانان را نادیده گرفتند، سرزمین و خانه هایشان را اشغال و به آنها ظلم کردند حتی برخی کودکان را نیز کشتند و ما نمی توانیم این اتفاقات را کوچک و سبک بشماریم چون کار آنها قتل عام مردم است.

وی با بیان این که برخورد اسرائیلی ها قابل قبول نیست و مسلمانان جهان از این حرکات ناراضی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: هدفی که آنها با حمایت برخی کشورها به ویژه آمریکا دنبال می کنند تشکیل دولت بزرگ اسرائیل است.

دبیر کل حزب سعادت ترکیه اظهار داشت: آمریکا برای رسیدن به این هدف بسیار تلاش کرده و علنا اعلام می کند که خاورمیانه را دوباره درست و تنظیم خواهد کرد و در خاورمیانه کشوری ایجاد می کند که حاکم‌ آن صهیونیست ها باشند و آن کشور از زمین های ترکیه، سوریه، عراق، ایران و عربستان تشکیل می شود.

وی با بیان این که صهیونیست ها اعتقاد دارند که خداوند زمینی که بین رود نیل و فرات است را به خودشان بخشیده و تا مسیح بیاید باید حاکم این زمین باشند، ادامه داد: آنها معتقدند باید مسجدالاقصی را خراب کنند و به جای آن معبد سلیمان را بسازند تا مسیح بیاید.

کاراملا اوغلو با تأکید بر این که ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد؛ اسرائیل، آمریکا و هیچ کشور دیگری نه در فلسطین و نه در منطقه خاورمیانه ظلم کند، افزود: همه مسلمانان منطقه و کشورهای اسلامی باید کنار هم بایستیم و قوی باشیم تا دشمنان نتوانند ظلم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha