پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد قمی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نسبت ما با مسئله قدس تحت تعالیم حضرت امام خمینی (ره)، اعتقادی است و بی انصافی است اگر افرادی، پایبندی با حق را با تعصبات مذهبی مخلوط کنند. پایبندی بر حق وظیفه همه ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی،در اولین همایش بین‌المللی شهید قدس که به همت سازمان تبلیغات اسلامی و مسجد مقدس جمکران که امروز و همزمان با روز جهانی قدس،در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه به فرموده قرآن انسان در خسارت است و قسم‌های بزرگ قرآن، نشانگر در خسارت بودن جامعه بشری است، گفت: صراط مستقیم و عمل صالحی که مبتنی بر سرزمین حاصلخیز ایمان و تواصی به حق و صبر است راه نجات از خسارت جامعه بشری است. امروز ضرورت حیات مومنانه مسلمین همین تواصی به حق و صبر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: نسبت ما با مسئله قدس تحت تعالیم حضرت امام خمینی (ره)، اعتقادی است و بی انصافی است اگر افرادی، پایبندی با حق را با تعصبات مذهبی مخلوط کنند. پایبندی بر حق وظیفه همه ما است. جنگ ما جنگ حق و باطل است و در مسیر حق ثبات قدم خواهیم بود و در این مسیر صبورانه به پیش خواهیم رفت.

عضو عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از شعبات صبر، صبر بر طاعت است، گفت: برترین صبرها، صبر بر دستور خداوند در جهاد فی سبیل الله است. رمز استقامت ما تواصی بر صبر و حق است. در قرآن کریم بسیار سفارش به صبر شده‌ایم. ضرورت این صبر انفعال نیست؛ بلکه حرکت به سمت قله‌هاست. صبر مؤمن استقامت در مسیر قله‌هاست. امروز روز تواصی به صبر و حق بر آرمان قدس، و فردا روز نماز گزاردن در قدس است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به گسترده شدن مکتب شهید سلیمانی، تصریح کرد: فرزندانی که امروز در مکتب تربیتی قهرمانان بزرگی همچون سردار سلیمانی تربیت یافته‌اند، فردا در موقع علنی شدن مقاتله ظهور، تواصی بر صبر و حق را از خود نشان خواهند داد.

وی افزود:امسال تواصی بر صبر و حقوق برابر قدس در بین هیئت‌ها و گروه‌های جهادی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف مرتبط با قدس بیشتر از هر سال دیگر وجود داشت و محدودیت‌های کرونایی محدودیتی بر استقامت در آرمان قدس ایجاد نکرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امت اسلام هیچگاه از آرمان فلسطین و قدس شریف غافل نخواهد شد، گفت: همانگونه که داغ شهادت حاج قاسم سلیمانی سرد نمی شود، روز قدس نیز فراموش نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha