پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 957371
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
اهدای نشان ذوالفقار به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

حوزه/همرزم شهید سردار سلیمانی در همایش بین المللی «شهید قدس» گفت: اولین اقدام شهید سلیمانی اهتمام ویژه برای برگزاری روز جهانی قدس بود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، سردار حسن رونده، امروز همزمان با روز جهانی قدس در همایش بین‌المللی «شهید قدس»، که در جمکران برگزار شد،با عرض تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) گفت: از مردم قم که با زحمات زیادی این برنامه را پیگیری و برپا کردند تا یادی از شهید سلیمانی در روز قدس زنده شود تشکر می‌کنم.

وی افزود: اقدامات شهید سلیمانی در خصوص فلسطین و قدس را فقط پنج درصد از مردم ایران از آن خبر دارند. مقام معظم رهبری در خصوص قدس و فلسطین فرمان ویژه‌ای به شهید سلیمانی دادند. تشکیل نیروی قدس اقدام مقام معظم رهبری بود و معظم‌له برای قدس برنامه داشتند.

سردار رونده ادامه داد: حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ بعد از بمباران هوایی و حمله به مردم فلسطین در یک بیانیه بمباران صهیونیست‌ها را محکوم کرد و آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نام گذاری کرد. در واقع ریل گذاری و کار زیربنایی در خصوص قدس و فلسطینیان را حضرت امام انجام داد و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید.

همرزم شهید سلیمانی در ادامه افزود: با پیروزی انقلاب چند حادثه مهم اتفاق افتاد: حمایت همه جانبه از مردم فلسطین؛ اخراج دیپلمات‌های اسرائیلی از تهران که متقابلا سفارت اسرائیل به فلسطینیان واگذار شد؛ تشکیل گروه‌های جدید مقاومتی با رویکرد اسلامی.

سردار رونده در ادامه سخنان خود گفت: وقتی مقام معظم نیروی قدس را تشکیل دادند در آن زمان رئیس جمهور مخالف تشکیل چنین نیرویی در سپاه بود؛ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند باید نیروی قدس تشکیل شود. بعد از رحلت حضرت امام (رحمت الله علیه)، مقام معظم رهبری نیروهای سپاه را به ۵ نیرو افزایش داد: نیروی زمینی، هوایی، دریایی، قدس و مقاومت).

وی افزود: قبل از تشکیل نیروی قدس هیچ کجا به صورت متمرکز در مقاومت و مقابله با صهیونیست‌ها فعالیت نمی‌کردند که نیروی قدس تشکیل شد و این از ابتکارات مقام معظم رهبری بود.

سردار رونده در ادامه گفت: حضرت امام که روز قدس را اعلام کرد چند هدف را مشخص کرد از جمله زنده نگه داشتن نام فلسطین در جهان اسلام؛ چون صهیونیست‌ها تصمیم به نابودی فلسطین به فراموشی سپردن فلسطین داشتند که حضرت امام (رحمت الله علیه) با اقدام هوشمندانه خود و انتخاب روز جهانی قدس باعث زنده ماندن نام فلسطین شد؛ قبلاً صهیونیست‌ها هر لحظه که تصمیم می‌گرفتند به هرجایی حمله می‌کردند که با نام گذاری روز قدس قدرت اسلام به استکبار نشان داده شد.

همرزم شهید سلیمانی گفت: اولین اقدام شهید سلیمانی اهتمام ویژه برای برگزاری روز جهانی قدس بود، ایشان در ۲۳ سال فرماندهی خود در نیروی قدس اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری روز جهانی قدس داشتند و شخصاً برنامه‌های روز قدس را در تمام نقاط جهان پیگیری می‌کردند و واقعاً روز جهانی قدس را شهید سلیمانی زنده کرد.

وی افزود: دومین اقدام شهید سلیمانی، حضور در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بود. قبل از حضور سردار سلیمانی در نیروی قدس کارهای جدی نظامی نداشتیم و همه اقدامات ما دفاعی و امنیتی بود و بیشتر کار امنیتی انجام می‌دادیم که با ورود سردار سلیمانی به سمت فرماندهی نیروی قدس، شکل و شمایل کار عوض شد و ایشان شخصاً در صحنه حاضر شد و با یک بازدید گسترده از منطقه مقاومت، امکانات را بررسی کرد.

سردار رونده در ادامه گفت: با توجه به منش سیاسی سردار سلیمانی همه گروه‌های کشور ایشان را قبول داشتند و از همه سیاسیون کمک می‌گرفت. از خیرین هم کمک می‌گرفت. شهید سلیمانی می‌ گفت، هر کس می‌تواند به مقاومت کمک کند. به هر کسی که می‌خواست کار سیاسی انجام دهد، اجازه کار سیاسی نمی‌داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha