پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عید سعید فطر کی فضیلت اور اعمال

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: یکی از آثار و برکات عید سعید فطر، دوری از گناه است که امیدواریم بتوانیم از برکات آن بهره مند شویم و ره توشه سالمان را از روز عید برداشت کنیم.

افتخار یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: عید شریف فطر عید برای بندگانی است که در این ماه توانستند طاعات و عبادت خداوند را انجام دهند و کوتاهی های بندگان را از در این ماه از خداوند بخواهیم که با لطف و کرم خود جبران کند تا عید هم برای همه عید باشد.
وی افزود: شادی که روزه داران در عید دارند یکی دیگر از برکات روزه داری است که از خداوند بخواهیم این شادی برای همه شیعیان عطا کند و جزو آمرزیدگان این ماه و عید فطر باشیم.
این استاد حوزوی ادامه داد: در روایتی آمده است که امام سجاد(ع) در روز عید فطر از خداوند طلب مسالت و مغفرت می کنند و خواستار هستند تا برکت این ماه را برای همه بندگان نازل کند که امیدواریم این احسان بزرگش را شامل حال همه مردم کند.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان عید اولیای خداوند است گفت: در این ماه  کمترین کارها جزو عبادت است و حتی خوابیدن جز اعمال محسوب می شود و اعمال در این ماه به پذیرش خداوند نزدیک است.
یوسفی افزود:  در روایات آمده است که در هر شبی از ماه مبارک رمضان خداوند  ۷۰ هزار بنده را از آتش آزاد می کند و به تعداد دو برابر بندگانی که در ماه رمضان و شب های قدر که پشت سر گذشته اند احسان و فضیلت می دهد و از آتش رهایی می بخشد.
وی ادامه داد: همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر بندگان از خداوند می خواهند که همه روزها و سال های ما را مملو از این خیر و برکت قرار ده و با عفو خود ما را مورد بخشش قرار بده چرا که ما به فضل و رحمت خداوند ایمان داریم.
استاد جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه باید به معرفت در ماه مبارک رمضان توجه کنیم گفت: بعضی وقت ها نافرمانی های بعضی از بندگان از روی بی توجهی، غفلت و عادت به گناه است که شایسته است خداوند در این ماه بندگان را مورد عفو قرار داد.
وی ابراز داشت: یکی از معرفت های ماه رمضان به یاد نیازمندان و گرسنگان است که با گرسنگی و تشنگی روزه دار در این ماه به این توفیق دست می یابد.
این استاد، تاکید کرد: اهل راز و نیاز بودن، انس با قرآن، مهربانی با افراد زیردست، دستگیری از نیازمندان، لطف به دیگران، خدمت کردن به خلق خداوند و کمتر دور گناه رفتن از علایم قبولی ما در ماه مبارک رمضان است.
وی با اشاره به اینکه باید از خداوند بخواهیم که ظرفیت درونی ما را از وسعت ببخشد  گفت: این ظرف را از هوای نفس، رذیلت های اخلاقی، صفات شیطانی خالی کند و از نور الهی، صفات خدایی پر کند تا بعد از این ماه جز بندگانی باشیم که آثار و برکات این ماه در زندگی شان جاری و آشکار باشد.
یوسفی گفت: از خداوند بخواهیم که لذت عبادت و روزه داری را به همه مردم نصیب کند و برای همه مسلمانان شیعیان دعا کنیم و با دعا برای دیگران، فرشته های الهی برای ما دعا خواهند کرد و حاجات برآورده می شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha