جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمک به نیازمندان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند لطفش را در عید سعید فطر بر بندگان تمام کرده است از این رو صفت بخشندگی خداوند در جنبه اجتماعی حل مشکل فقرا پررنگ شود و مورد توجه همه مردم قرار گیرد.

افتخار یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه خداوند لطفش را در عید سعید فطر بر بندگان تمام کرده است از این رو صفت بخشندگی خداوند در جنبه اجتماعی حل مشکل فقرا پررنگ شود و مورد توجه همه مردم قرار گیرد، اظهار داشت: پرداختن زکات فطره درسی از ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان و فقراست تا از این طریق بیش از گذشته به فکر حل مشکلات این قشر باشیم.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر مهر قبولی بر اعمال بندگان است گفت: یک ماه مهمان سفره کریمانه خداوند بودیم که بی منت از جود و کرم خویش بر بندگانش بخشید و به صورت ویژه پذیرایی کرد.

استاد جامعةالزهرا(س) ادامه داد: عبادت کردن در ماه مبارک چندین برابر نسبت به عبادت در ماه های دیگر فضیلت داشت ضمن اینکه خواب و نفس کشیدن روزه دار در این ماه نیز دارای اجر بود.

وی گفت: حسن ختام ماه رمضان و سند قبولی اعمال، عید فطر و پرداخت زکات فطره است که باید شب و روز این عید را احیا گرفت و سجده شکر را به جای آورد.

یوسفی با اشاره به اینکه همه روزهای خداوند عید است گفت: بر اساس فرموده امام علی(ع) در نهج البلاغه هر روزی که در آن گناه نشود همان روز، روز عید است.

وی افزود: باید از ماه رمضان درس درست بندگی کردن را بیاموزیم و آن را در همه روزها و ماه های سال سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند در عید سعید فطر لطف خویش را بر بندگان تمام کرده است گفت: باید بیش از گذشته مطیع اوامر معبود باشیم و تقوای الهی را پیشه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زیباترین عیدی همه مسلمانان جهان ظهور منجی بشریت حضرت مهدی(عج) است که امیدواریم با عنایت و رحمت خداوند تعجیل در فرج ایشان نائل شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناهید (تلفن محفوظ است ) IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    سلام دورود بر شما عزیزان خیر خواه خواهشمندم که بنده دارای سه فرزند هستم که به علت دوسه سال اخیر سیل تمام لوازم خانه آ ب برد و الان هم پیش داداش و زن بابام خانه پدرم هستم که نه سرپناهی نه پول خرجی نه لوازمی که بتوانم زندگیم اداره کنم چون شوهر دارم زیر هیچ پوششی نیستم به قرآن الان هیچی از خودمون نداریم صد بار در خواست به همه اداره های ایران دادم ولی هیچ کس رسیدگی نکردن حالا از شما ای خیرین خدا پرست تورا به خاطر رضا ی خدا به حضرت عباس و امام حسین کاری برام بکن سواب به خاطر خدا برام کاری بکنید به خاطر بچه هام یا اگه امکانش است چرخ خیاطی برام بخرید تا بتوانم کمک خرجی برای بچه هام باشم به خدای بزرگ نه برای یک هفته یا بیشتر پول نان حتی پول شیر خشکی برای بچه ام ندارم تورا به خاطر بزرگی و خدا پرستیتون من یاری کنید و بچه هام نا امید نکنید نا امیدی دردی گریبان است تورا به خدا به دودست بریده ابوالفضل اگه امکانش هست دل طفل هایم نشکنید دیگه شماها آخرین امیدهای ما هستید ممنون از لطف تون تا آخر عمر دعا نوتونم