جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید نمکی

حوزه/ نمکی با بیان اینکه تا اواخر تیرماه بیماران صعب‌العلاج و گروه‌های پر خطر را واکسینه خواهیم کرد توضیح داد: برخی به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و خروج واکسن از چرخه توزیع کذب محض است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سعید نمکی، وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی، ضمن  تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌ها در شب‌های قدر و نماز عید فطر اظهار داشت: از روحانیت اهل تسنن در استان‌های سنی نشین قدردانی می‌کنم که در عید فطر پروتکل‌ها را رعایت کردند.

وی گفت: یکی از سهمگین‌ترین امواج اپیدمی را با لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی همکاران پشت سر گذاشتیم و کشوری نبود که در طول اپیدمی کرونای انگلیسی مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداشته باشد و منحنی شیوع این بیماری سر به فرود آورده است

وزیر بهداشت ادامه داد: به همه استان‌ها اعلام شد که بیمار غیراورژانسی بستری نکنند، حدود ۶۶ اکسیژن‌ساز در دو هفته به سراسر کشور ارسال شد، کلین: های سرپایی احداث شد و بستری موقف راه‌اندازی شد به طوری که ۱۵۰ هزار بیمار با بستری موقت داروی ضد ویروس دریافت کردند که این موضوع باعث شد با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشویم چون ما ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی داریم.

نمکی گفت: خداوند کمک کرد وعده ما که گفتیم هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی‌ماند محقق شود و امروز در همه استان‌ها شاهد مهار بیماری به طور گسترده هستیم و البته در برخی استان‌ها منحنی با شیب کمتری رو به نزول است.

وی عنوان کرد: در نقشه رنگ بندی ۳۱ فروردین سراسر کشور آتشین بود و امروز کار گسترده تیمی باعث شد ۳۰۱ شهر قرمز به ۳ شهر تقلیل دهد که دستاورد بسیار بی بدیلی است.

وی افزود: واکسیناسیون برای همه گروه‌ها طبق سند ملی دنبال می‌شود و مردم بدون اطلاعیه ما و فراخوان ما مراجعه حضوری نداشته باشند و افرادی که پرونده سلامت ندارند اعلام می‌شود که چگونه ثبت نام کنند، در مرحله دوم واکسیناسیون ۸۰ ساله‌ها انجام شد یک محموله واکسن شب گذشته به کشور رسید و محموله دیگری نیز به دست ما خواهد رسید.

نمکی با بیان اینکه تا اواخر تیرماه بیماران صعب‌العلاج و گروه‌های پر خطر را واکسینه خواهیم کرد توضیح داد: برخی به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و خروج واکسن از چرخه توزیع کذب محض است و در سامانه ما مشخص می‌شود که در کدام مناطق چقدر واکسن تزریق شده و با کد ملی مشخص می‌شود که کدام افراد واکسن زده‌اند، همکاران ما در نظام سلامت امانت دار در حفظ بیت‌المال هستند. ۱۶۲هزار دوز واکسن طی ۲۴ ساعت گذشته تزریق شد که رکورد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha