پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سبک زندگی

حوزه / نشست مجازی جمعیت با موضوع اصلاح سبک زندگی با همکاری حوزه علمیه خواهران و بسیج جامعه زنان استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم  زهرا حسینی تبار، عضو کارگروه تخصصی سبک زندگی اسلامی ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی، ظهر امروز در نشست مجازی با موضوع سبک زندگی اسلامی که در حوزه علمیه خواهران قزوین و بسیج جامعه زنان استان برگزار شد گفت: بی‌توجهی به سبک زندگی ایرانی اسلامی باعث نگرانی مقام معظم رهبری شده و معظم له در فصل هفتم منشور گام دوم درباره اصلاح سبک زندگی تاکید کرده اند و طرح ارتقای سلامت دختران در دست اجرا می باشد.

وی با توجه به اینکه هر اقلیمی تفاوت‌های خاص خود را دارند و در ایجاد فرهنگ و سبک زندگی متفاوت باید مورد توجه باشد عنوان کرد: طلاب و مبلغین در این زمینه باید مطالعه میدانی و دقیق انجام دهند.

وی ادامه داد: در بحث کاهش جمعیت و سقط جنین تنظیم مشکلات اقتصادی یک فریب است و باید فاکتور های پنهانی نظیر عدم پایداری خانواده ها، عدم رشد ایمان، عدم‌مراجعه به مشاوران خانوادگی را و... را از مهمترین عوامل دانست.

حسینی تبار، با اشاره به آسیب های تک فرزندی، کاهش اقتدار والدین، فرزند سالاری، بلوغ زودرس، کم شدن روابط اجتماعی، کاهش جامعه پذیری، کاهش طبیعی و روابط اجتماعی خانواده ها و ارتباط خویشاوندی و جایگزینی این ارتباطات با فضای مجازی تصریح کرد: باید با زوج درمانی و تقویت فرهنگ نوع دوستی  از خطرات جدی این آسیب  پیشگیری نماییم.

وی با بیان این نکته که طبیعت یک سیستم هوشمندانه است و خداوند برای برطرف کردن کاستی های موجود در طبیعت اعمالی را  در بدن انسان قرار داده، عنوان کرد: در مسیر تندرستی شش قفل وجود دارد و شش کلید که خواب، خوراک، حرکت و ورزش  تدابیر روان  توجه به حواس  و پاکسازی بدن به عنوان کلید های درمان این کاستی ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: عدم تنظیم تغذیه مناسب، مشکلات گوارشی، نداشتن خواب کافی استرس و اضطراب تبلی و عدم تحرک و عدم توجه به اجابت مزاج در ابتلاء به ناباروی تاثیر مستقیم دارد.

حسینی تبار همچنین با اشاره به اینکه سبد غذایی جسم و روان خانواده در دست مادر است تصریح کرد: گفت مادران باید تلاش کنند تا مواد غذایی مناسب و سالم به موقع به اعضای خانواده برسد و تنظیم زمان خواب خانواده، ایجاد آرامش در خانواده به عهده مادران می باشد.

لازم به ذکر است حجت الاسلام کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در ابتدای نشست با تشکر از همکاری اساتید نهضت جمعیت در کشور در برگزاری نشست های جمعیت و افزایش سطح آگاهی افراد جامعه گفت: با توجه به آیه ۳۱ سوره مبارکه اسراء روزی فرزندان پیش از روزی خانواده تضمین شده است.

 انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha