پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انتخابات

حوزه/ ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، رفع مشکلات کشور در گرو حضور یک نیروی انقلابی دانستند و بر تلاش دشمن برای عدم تحقق این مسئله تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، جنایات اسرائیل و  اعلام آتش بس، همچنین بحث انتخابات ریاست جمهوری و لزوم انتخاب فرد اصلح، از مهم ترین نکات مطرح شده توسط ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بود.

ملایر

حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به سالروز تخریب بقیع، اظهار داشت: وهابیت با هدایت انگلیسی‌ها به وجود آمد و برای از بین بردن اسلام قبور مطهر ائمه بقیع و بسیاری از قبور دیگر را تخریب کرد.

وی افزود: این شجره خبیث حتی به دنبال تخریب گنبد و بارگاه پیامبر اکرم(ص) نیز بود که موفق به این کار نشد.

حجت الاسلام برقراری گفت: ما شیعه امام علی(ع) هستیم و همانگونه که حاج قاسم بیان کردند، ما ملت امام حسینیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که به جایگاه اسلام ناب محمدی ضربه‌ای وارد نشود.

وی با اشاره به وظیفه مهم مردم برای حضور در انتخابات تصریح کرد: دشمنان امروز می‌گوید مردم رای ندهند چرا که از تشکیل یک دولت انقلابی با قدرت ترس دارد.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: وظیفه امروز همه ما انتخاب احسن و اصلح است، چرا که با این انتخاب می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز سوم خرداد یادآور شد: رهبری بیان کردند که خرمشهرها در پیش است و یکی از این خرمشهرها جنگ یمن است.

امام جمعه ملایر همچنین به مذاکرات ایران و عربستان در عراق اشاره کرد و گفت: دست های پشت پرده دشمنان ایران و یمن هستند که به دنبال بستن دست انصارالله هستند.

وی مذاکرات وین را یکی دیگر از خرمشهرها دانست و تاکید کرد دشمن به صراحت اعلام کرده که تحریم‌ها را لغو نمی‌کند و حرف زدن از تعلیق، شعار انتخاباتی بیش نیست.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: دشمن احساس خطر کرده و تمام تلاش خود را می کند که یک نیروی انقلابی از صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری ایران بیرون نیاید.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات کشور به دست یک نیروی انقلابی ممکن است و دشمن تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را برای عدم تحقق این مسئله به کار گرفته است.

امام جمعه ملایر با اشاره به سخنان نامزدهای ریاست جمهوری پس از ثبت نام بیان کرد: برخی از ابتدا به دنبال دو قطبی سازی بودند و برخی نیز با اینکه می‌دانستند رد صلاحیت می شوند به میدان آمده‌اند که نیروهای انقلابی را تخریب کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان خواب‌های زیادی برای انتخابات ایران دیده‌اند، تصریح کرد: اگر از انقلاب توقعی داریم باید به نیروی انقلابی رای دهیم که حاصل این امر خروج از مشکلات فعلی کشور است.

نهاوند

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه همیشه باید یار مظلومان و دشمن ظالمان باشیم، اظهار داشت: این تعلیم قرآن و گفته بزرگان دین است و به همین دلیل از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: باید در برابر ظالم ایستاد و از مظلوم حمایت کرد و امروز مردم مظلوم غزه زیر بمباران شدید قرار دارند، اما متاسفانه از کشورهای به‌ظاهر اسلامی مانند رژیم آل سعود و آل خلیفه صدایی شنیده نمی‌شود و نه‌تنها صدایی بلند نمی‌شود که حتی جلوی تظاهرات مردم خودشان در حمایت از مردم فلسطین را هم می‌گیرند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: از کشورهای مدعی حقوق بشر هم اقدامی مشاهده نمی‌شود و سازمان‌های بین‌المللی نیز در حمایت از مظلومان فلسطین ساکت شده‌اند و به طرفداران ظالم تبدیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام مغیثی با بیان اینکه امروز جبهه حق، جبهه مقاومت است، مطرح کرد: دفاع از حق و مظلوم را وظیفه خود می‌دانیم و امیدواریم شر دشمنان و جبهه کفر و نفاق به خودشان برسد و ان شاءالله مقاومت پیروز میدان نبرد خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز دیگر دشمن به‌خوبی می‌داند که پاسخ تجاوز به غزه با موشک‌های دقیق مقاومت است و این مقاومت اسلامی است که دست برتر را دارد و پاسخ هر حمله را با انبوهی از موشک‌ها می‌دهد و لذا معادلات به سود مقاومت تغییر کرده است.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سید موسی حسینی مجد، امام‌جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با تأکید بر رعایت تقوا و دوری از گناهان به مسئله کاهش جمعیت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مسئولان باید برای فرزند آوری و امر ازدواج جوانان مشکلات سر راه آنان را بردارند.

وی با اشاره به سوم خرداد و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر معجزه الهی بود و در فکر نظامیان، سیاستمداران شرق و غرب خارجی نمی‌گنجید با اوضاعی که در خرمشهر بود و محاصره رژیم بعثی عراق، روزی شاهد شکسته شدن آن باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی مجد در ادامه به مسئله مهم جهان اسلام یعنی فلسطین اشاره کرد و گفت: کشتار و جنایت اخیر رژیم اسرائیل و صهیونیست در غزه نابخشودنی است و ما ملت مسلمان ایران این جنایات را محکوم می‌کنیم.

وی گفت: امروز مقاومت ملت‌ها مانند گذشته غزه، دیگر سنگ انداختن نیست و دشمن فهمیده است که هر حرکتی از سمت آنها، جوابش باران موشک‌ از طرف جبهه مقاومت خواهد بود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به آتش‌بس در غزه، عنوان کرد: این نشانه مقاومت مردم غزه و پیروزی این ملت و شکست اسرائیل است.

وی با اشاره به نامه سرگشاده ائمه جمعه کشور به ائمه جمعه ۹۰۰ کشور، خاطر نشان کرد: در این نامه ائمه جمعه ضمن حمایت از مردم فلسطین و غزه و محکوم کردن جنایت شوم رژیم اسرائیل بحث مطالبه اعزام نیروی پزشکی به غزه و تأسیس یک صندوق کمک و حمایت از مردم باهدف بازسازی مناطق آسیب‌دیده را درخواست کردند.

امام‌جمعه اسدآباد با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: مردم باید با بصیرت هم در انتخابات حاضر شوند و هم فرد اصلح را با توجه به فرامین رهبری و ویژگی‌های موجود انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: هر جا ما هوشیار نبودیم و انتخابمان بد بود، دودش به چشم خودمان رسید، بنابراین، این بار باید با نگاهی دیگر، تحقیق درست، با توجه به  فرامین رهبری، انتخاب اصلح را مدنظر قرار دهیم تا یک دولت استکبارستیز و مردم محور روی کار آید.

حجت‌الاسلام حسینی مجد گفت: امروز اگر شاهد گرانی‌ها و تورم‌ها در کشور هستیم، به دلیل انتخاب نادرست گذشته بوده، بنابراین باید دولتی انقلابی به روی کار آید که نگاهش به دشمن نباشد بلکه با تکیه بر توان خود، به دنبال رفع مشکلات باشد.

وی حضور مرم در انتخابات را تقویت نظام، اعتماد به مسئولان، پاسداشت انقلاب دانست و یادآور شد: انسجام و وحدت در انتخاب از دیگر مسائل مهم در انتخابات است که نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha