پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پیروزی فلسطین، یک دستاورد راهبردی و نقطه ع طف تاریخی به شمار می رود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی از دست رژیم اسرائیل نقطه عطف راهبردی در روند درگیری با دشمن اسرائیلی بود؛ چراکه زمینه را برای مرحله جدید مهیا کرد.

پیروزی ماه می، پویایی و عزم مقاومت و مقابله را به ملت فلسطین بازگرداند

وی افزود: پیروزی ماه می، پویایی و عزم مقاومت و مقابله را به ملت فلسطین بازگرداند و این به معنی بازتاب مستقیم  آن بر برادران فلسطینی است.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه فعالیت مقاومت نیازمند محیط پرورش دهنده است و این محیط متشکل از جنبش امل، حزب الله، ملت و ارتش لبنان است، افزود: ما شعار سه گانه ملت، ارتش و مقاومت اعلام کردیم و همان چیزی است که بر آن تأکید داریم.

علی رغم حمایت آمریکا از داعش، لبنان و عراق و سوریه سقوط نکردند

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه از مدت ها پیش گفتیم که حوادث سوریه به صورت مستقیم بر لبنان تأثیر می گذارد و ما در مقابل خطر قرار داریم که امتداد آن تا لبنان هم می رسید، لذا باید دفاع می کردیم، تصریح کرد: علی رغم حمایت غیر عادی آمریکا از داعش لبنان سقوط نکرد، سوریه فرو نپاشید، عراق تجزیه نشد و یمن همچنان مقاومت می کند. امّا فلسطین از طریق غزه در ۴ جنگ وارد شد و در آن موفق شد و نبرد آخر در تاریخ فلسطین درخشان است.

پیروزی فلسطین، یک دستاورد راهبردی و نقطه عطف تاریخی به شمار می رود

شیخ نعیم قاسم بیان داشت: پیروزی فلسطین، یک دستاورد راهبردی و نقطه عطف تاریخی به شمار می رود و یک پیروزی عادی نیست و دستاورد مقاومت فلسطین و ملت آن، یک مسئله بسیار بزرگی است که از الان به بعد به آن تکیه می کنیم.

تنها مقاومت جنگ را متوقف کرده و موجب تحقق دستاورد شد

وی با اشاره به اینکه تنها چیزی که جنگ ها را متوقف می کند و موجب تحقق دستاورد می شود، مقاومت است، گفت: اگر رزمایش های اسرائیل در جبهه های متعدد لغو شد و عملیات نظامی در جبهه واحد جایگزین آن شد و نتوانست هیچ دستاوردی داشته باشد، پس می تواند با محور مقاومت وارد جنگ شود؟

حزب الله در جریان حواث فلسطین با فرماندهان مقاومت در ارتباط بود

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: ما به عنوان حزب الله به صورت روزانه با حوادث جاری فلسطین در ارتباط بودیم و با رهبران مقاومت و مجاهدین در تماس بودیم و با تمامی امکانات از مقاومت حمایت کردیم. اسرائیل مردم عادی را به قتل می رساند و متعرض زنان و کودکان می شد و ساختمان ها را تخریب می کرد.

شیخ قاسم وحدت فلسطین نقطه عطف بسیار بزرگی دانست که تلاش های اسرائیل را بی ثمر گذاشت و فلسطینی ها در ساختن موشک توانایی مهمی دارند و پیوسته آموزش می بینند و با محور مقاومت در ارتباط بوده و حمایت هرگز متوقف نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha