جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 960630
۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ امامین انقلاب بارها بر اهمیت و جایگاه خطیر شورای محترم نگهبان تأکید و سفارش نموده، اما این روزها برخی مدعیان قانونگرایی به دنبال تخریب این نهاد قانونی و اجرا نمودن خواسته دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در یادداشتی با عنوان « تخریب شورای نگهبان خواست دشمن » آورده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 

تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ...

در سال هشتم هجری سپاهیان اسلام به فرماندهی پیامبر(ص) گرامی اسلام بعد از نقض عهد قریش در صلح حدیبیه رو به سوی مکه آورد تا این پایگاه توحیدی را از شرک و گمراهی خلاص کند، مشرکان بعد از دیدن سپاه اسلام و ترس از رویا رویی با آن طوعاً و کرهاً مسلمان شدند و پیامبر(ص) گرامی اسلام با ندای« أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَرْحَمَةِ »، فرمان عفو عمومی را صادر نمود و از خطاهای آنان گذشت، مگر معدودی که یکی از آنان « حویرث بن نقیذ » بود.کار این شخص توهین، شعر به پیامبر(ص) و فحاشی و بد دهنی بود که پیامبر(ص) خون آنرا مباح شمرد و توسط امیرالمومنین(ع) به درک واصل شد.

بعد از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری و بعد از تحقیق و تفحص فراوان در مورد افراد بالاخره لیست کاندیداهای مورود تأیید و به عبارتی احراز صلاحیت شده از سوی شورای محترم نگهبان به وزارت کشور ارسال شد و رسماً اسامی افراد به رسانه ها معرفی شد.

نکته قابل توجه در این مورد واکنش ها و عکس العملهایی بود که بسیاری از چهره های سیاسی احراز صلاحیت نشده از خود نشان دادند.

همانطور که انتظار می رفت بسیاری از افراد به قانون تمکین کرده و نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب دانسته و آنرا پذیرفتند ولی بودند و هستند کسانی که نه تنها نظر فصل الخطابی شورای نگهبان را نپذیرفتند، بلکه شروع به تخریب و توهین به این نهاد انقلابی نموده که از جمله آنان ورشکسته سیاسی آقای تاج زاده است، ایشان توئیتی را منتشر کرده که نشانه تربیت خانوادگی ،اصالت فردی و به مثابه « از کوزه همان برون تراودکه در اوست »، می باشد.

در فرهنگ لغت بسیار گشتم تا کلمه ای جهت بیان این ادبیات پیدا کنم، کلماتی مانند: حماقت، رذالت، سخافت، بلاهت، خباثت، مزخرف، اما هر چه این کلمات را بالا و پایین کردم، نتوانستم آنها را معرف جناب تاج زاده قرار دهم که برای ایشان این کلمات بشدت ناگویا و کم هستند، شاید در آینده بتوان کلماتی را ابداع نمود که بتواند اوج این نوع ادبیات را گویا بیان کند.

از تمام کسانی که این مقاله را می خوانند در خواست می کنم این توئیت را تا می توانند نشر دهند، حوزه تا می تواند باید هزینه این افراد را بالا ببرد تا کسی به خود جرأت نکند که با این ادبیات با مردم صحبت کند.

از خداوند می خواهم که شر دشمنان ، منافقان و نفوذی ها را بزودی از سر ملت انقلابی و این ملکت کم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه پایه دوم IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    به نظر شما این گفتار که این حاجی گفته در شان حوزه هست؟ سخنان ایشان نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه روز به روز جایگاه روحانیت را در نزد مردم پایین و حتی نابود می کند با طوری که اکنون کمتر طلبه ای از ترس افکار عمومی جرات دارد که با لباس مقدس روحانیت در انظار عمومی ظاهر شود.. لطفا به این دوست عزیزمان بفرمایید که رعایت تربیت و آداب در نوشتار را داشته باشند.. خدا همه ی ما را به راه راست هدایت کند