پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رونمایی از طرح زیارت بامعرفت حرم حضرت معصومه(س) در قم

حوزه/ طرح «شفیعه محشر» با هدف ترویج زیارت بامعرفت حرم حضرت معصومه(س) توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به همراه تعدادی از مدیران و مشاوران این اداره کل به منظور تبیین و آغاز طرح «شفیعه محشر» با آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستانه کریمه اهل بیت(س) دیدار کردند.


حجت‌الاسلام شعبان‌زاده در این دیدار از ایجاد واحد جدید در اداره کل تبلیغات اسلامی استان و پیش بینی راهیار تخصصی در موضوع زیارت بامعرفت خبر داد و گفت: طرح «شفیعه محشر» با هدف احیای امر اهل بیت علیهم السلام و در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی، تدوین شده است. این طرح در فاز اول ویژه مردم قم و در فازهای بعدی شامل زائرین حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران می‌شود.


وی افزود: گسترش این طرح با رویکرد مردمی خواهد بود و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان طراح و شتاب دهنده ظرفیت‌های مردمی با محوریت حلقه‌های میانی برای اجرای این طرح نقش آفرینی می‌کند. در این راستا فعالان مساجد، هیأت‌های مذهبی، کانون‌های مداحان و شاعران آئینی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و متنفذین استان به طور یکپارچه و متحد با برنامه ریزی خودجوش و مردم‌پایه تلاش می‌کنند فرهنگ زیارت بامعرفت در ابعاد مختلف وارد سبک زندگی مردم شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از پیش بینی آموزش زیارت بامعرفت برای ۱۰۰ هزار نفر از مردم قم در سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان داشت: تمامی کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان به عنوان خادمان فرهنگی افتخاری حرم حضرت معصومه(س) در این طرح فعالیت خواهند داشت و این آمادگی وجود دارد که مدیران و کارکنان تمامی نهادهای استان به عنوان مخاطب آموزش زیارت بامعرفت در نظر گرفته شوند.


حجت‌الاسلام شعبان‌زاده گفت: برای ترویج زیارت بامعرفت ۶ طرح آماده شده که شامل طرح‌های شفیعه محشر، کارگزاران زیارت از مسجد به حرم، آموزش امام - مبلغ، زیارت نیابتی، سیری در حرم قم و ستارگان حرم است.


حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی معاون فرهنگی آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار، ترویج زیارت را یکی از سیاست‌های دائمی آستانه مقدسه ذکر کرد و گفت: در سال‌های گذشته جزوه‌هایی برای ترویج زیارت آماده شده و برای ارسال به مساجد در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار می‌گرفت. اکنون خوشحالیم که این اداره کل خودش وسط میدان آمده و در زمینه ترویج زیارت بامعرفت، معین آستانه مقدسه شده است. در این راستا تعامل خوبی میان معاونت فرهنگی آستانه مقدسه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ایجاد شده است.

استقبال از طرح زیارت بامعرفت
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیز از اجرای طرح شفیعه محشر استقبال کرد و خطاب به مدیران تبلیغات اسلامی استان بیان داشت: از دغدغه ارزشمند شما تشکر می‌کنیم. ما از اقبال شما استقبال می کنیم. این طرح کار خوب و ارزشمندی است و برای اینکه این طرح به خوبی در جامعه اجرا شود با کمال میل همکاری می‌کنیم.


آیت‎الله سید محمد سعیدی با اشاره به هم افزایی زیارت بامعرفت در شکل‌گیری زائر بامعرفت، گفت: زائر بامعرفت انسانی است که هم خودش از درون، شخصیت مورد پسند خداوند و حضرت ولی عصر(عج) می‌شود و هم می‎تواند تاثیرگذار باشد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم به تناسب زیارت بامعرفت حرم حضرت معصومه(س) و جایگاه والای شهر مقدس قم اشاره کرد و افزود: مردم قم باید بدانند که در جایی زندگی می‌کنند که به اذن پیامبر گرامی اسلام این منطقه از دشمن و ابلیس پاک‌سازی شد. مردم قم هم باید بگویند که قم جای ابلیس‌ها نیست. دشمن ستیزی و ولایت مداری باید در قم به صورت ریشه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: اول خودمان باید باور کنیم که قم پایگاهی است که پیامبر اسلام(ص) از این شهر آسیب زدایی کردند و در مرحله بعد باید با هم افزایی و همکاری، برای این شهر کار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha