جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخاب سیزدهم

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

همتی پنبه ارز جهانگیری را زد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من از اول مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی بودم، گفت: از رئیس‌جمهور خواهش کردم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند، اما او معتقد بود این کار موجب تورم می‌شود.عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی شبکه ۲ سیما گفت: معیشت مردم دچار آسیب فراوان شده است. نحوه مدیریت اقتصاد ما اشکال دارد. تا به امروز سیاستمداران کشور را کنترل کردند و وضعیت ما امروز به این شکل است. وی افزود: عدالت در پرداخت یارانه نداریم. در حاشیه شهرها مردم با فلاکت زندگی می‌کنند. من حتماً برنامه‌ی خاصی برای پرداخت یارانه‌ها دارم، اما عدد آن را اعلام نمی‌کنم و شعار پوپولیستی نمی‌دهم. نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید قدرت خرید مردم را اصلاح کنیم. باید اعتباری به مردم پرداخت کنیم تا بتوانند کالا بخرند و سپس تولید افزایش می‌یابد.

منبع:شبکه خبر

رئیسی قول ثبات اقتصادی داد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: از ابتدای دولت سعی خواهم کرد ثبات در بازار حاکم شود.حجت الاسلام والمسلمین رییسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از حضور در ساختمان رادیو و در جمع خبرنگاران گفت: ما از ابتدای دولت تلاش خواهیم کرد تا ثبات بر بازار حاکم باشد. وی افزود: ما باید تلاش کنیم قیمت‌ها در بازار قابل پیش بینی باشد و تولید کننده دچار سردرگمی نشود و ثبات و آرامش بر بازار حاکم باشد. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت:باید از مداخلات بیش از حد دولت در بازار جلو گیری شود و جایگاه دولت در اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت باشد.

منبع:شبکه خبر

رضایی برای اقتصاد آبرو گرو گذاشت

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید اوضاع را تغییر داد، خطر نابرابری‎ها ده‎ها برابر از حمله نظامی به کشور خطرناک‎تر است، برای سومین بار آبرویم را در دست گرفتم تا اقتصاد کشور را اصلاح کنم.محسن رضایی، امروز (یکشنبه) در برنامه "گفتگو با دوربین" به تشریح برنامه‌های خود به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، پرداخت و گفت: من محسن رضایی، سرباز وطن هستم و از ۱۷ سالگی تا امروز به این شغل افتخار می‌کنم. من از ۱۷ سالگی وارد سیاست شدم، اما در ابتدای پیروزی انقلاب لباس سیاست را درآورده و لباس پاسداری پوشیدم. پس از دفاع مقدس هم به عرصه جهاد سازندگی پا گذاشتم، اما پس از ۸ سال لازم دیدم براساس نیاز کشور تحصیلاتم را در دانشگاه تهران و رشته اقتصاد تکمیل و دکترای اقتصاد بگیرم. وی با اشاره به نشان دادن یک هزار تومانی در مناظرات انتخاباتی سال ۹۲ گفت: در جواب یکی از کاندیداها گفتم ملت ایران این پول ما سقوط خواهد کرد، من می‎آیم که با کمک جوانان این مرز و بوم نگذارم این پول سقوط کند. من برای بار سوم آبرویم را در دست گرفتم و آمدم که این شرایط را اصلاح کنم، من در هیچ یک از دولت‌های اخیر نبودم، ولی شرمنده وضع موجود هستم.

منبع:شبکه خبر

همتی وارد گام دوم رادیویی شد

عبدالناصر همتی برای ضبط برنامه رادیویی «دومین گام» به استودیو رادیو رفتبرنامه «دومین گام» از تولیدات رادیو اقتصاد است که چهارشنبه ۱۲ خرداد به همتی اختصاص یافته است. این برنامه ساعت ۹ صبح پخش می‌شود. همتی در مصاحبه پس از پایان ضبط این برنامه درباره ارزش پول ملی گفت: تورم مزمن علت کاهش ارزش پول ملی است. اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم نرخ ارز را هم نمی‌توانیم ثابت نگه داریم. سعی می‌کنم در دوره ۴ ساله اول دامنه تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد برسانم.

منبع:شبکه خبر

جلیلی برای مافیای قاچاق خط و نشان کشید

سعید جلیلی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی گفتگو با نخبگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه دولتش برای مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: قاچاق کالا معضلی است که به تولید، اشتغال و پیشرفت کشور لطمه می‌زند. وی گفت: این از موضوعات بسیار مهم است، اما آن چه اهمیت دارد این است چه تمرکز و تعریفی از مبارزه با قاچاق کالا داشته باشیم، زیرا یک وقت ممکن است تلاشمان را صرف مقابله با چند کولبر کنیم و حالت دیگر این است که با در نظر گرفتن بحث‌های اساسی در قاچاق کالا آن را منحصر به قاچاق محدود نکنیم بلکه بدانیم که در این عرصه حتی از مبادی رسمی، مافیا عمل می‌کند. جلیلی تصریح کرد: حتی یک پله جلوتر این که قاچاق کالا به عنوان واردات از مبادی رسمی انجام شود و عنوان قاچاق هم نداشته باشد که این به تولید کشور لطمه می‌زند. وی تأکید کرد: دولت حتماً باید برای مقابله با این گونه قاچاق برنامه داشته باشد و یکی از مهمترین برنامه‌های ما این است که مبارزه با قاچاق صرفاً منحصر به مبادی نیست بلکه مقاصد را هم در بر می‌گیرد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر در مبادی ورود کالا، تمهیداتی برای جلوگیری از قاچاق داریم، کافی نیست و حتماً باید در مقاصدی که کالاهای قاچاق می‌خواهد به فروش برسد نیز باید برنامه داشته باشیم و وارد عمل شویم. جلیلی تأکیدکرد: باید کاری کرد که قاچاق کالا پرهزینه شود؛ اگر جرایم و برخوردهایی برای قاچاقچیان وجود دارد، نباید به میزانی باشد که قاچاق، حداکثر تخلف تلقی شود و قاچاقچیان سود ناشی از قاچاق را بسیار بیشتر از جرایم بدانند در چنین شرایطی نمی‌توانیم در مبارزه با قاچاق موفق شویم. وی افزود: نکته مهم دیگر این است که برای مبارزه با قاچاق می‌توانیم طرح‌های ایجابی داشته باشیم، من به بسیاری از پایانه‌های مرزی اطراف کشور رفتم و می‌دانم که افرادی که از آنان به عنوان سوخت بر یا کولبر نام می‌برند هر یک می‌توانند به نیروهای فعال در اقتصاد کشور و صادرکننده موفق تبدیل شوند. جلیلی گفت: سفری به مرزهای غربی کشور و پایانه‌های مرزی آنجا داشتم و جوانانی را دیدم که مشغول کولبری و باربری هستند با آنان صحبت کردم و گفتم که می‌توانند از ظرفیت صادرات کالاهای داخلی به عراق و کردستان آن کشور استفاده کنند و تبدیل به صادرکننده شوند. وی افزود: برای من بسیار خوشحال کننده بود که در سفری که سال بعد به همان منطقه داشتم؛ آن جوانان را دیدم که تعاونی تشکیل داده بودند و خودشان گزارش دادند که ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند که فیلم اظهاراتشان از رسانه ملی پخش شد

منبع:مهر

همتی به وعده های اقتصادی نامزدها حمله کرد

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه ۹ خردادماه برنامه‌های خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تشریح کرد. همتی در ابتدای این برنامه گفت: رای مردم و جمهوریت نظام برای ما اهمیت بسیاری دارد و باید برای آن اهمیت بسیاری قائل شویم. عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی تلویزیونی گفت: معیشت مردم دچار آسیب فراوان شده است. نحوه مدیریت اقتصاد ما اشکال دارد. تا به امروز سیاستمداران کشور را کنترل کردند و وضعیت ما امروز به این شکل است. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آن‌هایی که می‌گویند یارانه‌ی ۴۵۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنیم، باید شفاف منابع خود را اعلام کنند. نباید ساده انگارانه به مسائل نگاه کرد.  بعضی‌ها فکر می‌کنند اداره کشور ساده است. مشکلات عظیم اقتصادی داریم و زیرساخت‌ها و منابع درآمدی دولت مشکل جدی پیدا کرده است. وی ادامه داد: در همین سال جاری دولت درصدی به میزان بودجه اضافه کرد و سپس مجلس نیز درصدی به آن اضافه کرد که بودجه نسبت به سال گذشته به دو برابر رسید. باید بگویند منابع آن را از کجا خواهند آورد. پوپولیستی کار کردن، مردم را فقیرتر می‌کند. همتی تاکید کرد: مشکل اصلی ما این است که هر وقت در مورد مالیات صحبت می‌کنیم یا به تولید فشار می‌آوریم یا به سراغ کارمندان می‌رویم. مالیات را باید از عرصه‌های سفته بازی و معاملات سوداگرانه بگیریم و در نهایت مالیات باید از درآمد نهایی باشد. وی ادامه داد: مالیات بر دارایی راه حل مناسبی نیست، زیرا موجب تورم مضاعف خواهد شد. باید بیشترین معافیت‌ها را به تولید بدهیم. همتی اضافه کرد: من معتقدم اگر قرار است قدرت خرید مردم را افزایش دهیم باید آن را به دهک‌های پایین جامعه تزریق کنیم. هیچ مسئله‌ای مهمتر از ساماندهی و رسیدگی به طبقات پایین جامعه نیست.

منبع:خبرنگاران جوان

سخنگوی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی مشخص شد

مهدی دوستی سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای حامی آیت الله رئیسی شد. دوستی، مدیر جوان نخبه ایرانی است که در اوج تحریم ها، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه دنیا را ایرانی سازی و ایران را به صادر کننده بنزین و میعانات مبدل کرد. وی در سال‌ها اخیر به عنوان نماد جوان کارآمد، نخبه و انقلابی در سطح کشور مطرح بوده است. دوستی چهل ساله، یکی از طراحان و ایده پردازان پترو پالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌ها، کشتی سازی و بومی سازی برخی از صنایع مادر در ایران است. اصالت مهدی دوستی، منتسب به قوم بزرگ بختیاری است و پیش از این، رئیس ستاد مرکزی دکتر سعید محمد بوده است.

منبع:خبرنگاران جوان

رئیسی اینترنت دهک‌های پایین را رایگان کرد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران پس از ضبط برنامه در صداوسیما گفت: فضای مجازی و اینترنت امروز به صورت یک امری در آمده که تمام لایه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. وی افزود: امروزه فضای مجازی و اینترنت تبدیل به حق مردم شده است؛ حداقل استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین جامعه باید رایگان شود. رئیسی اظهار کرد: واقعا یک سوال وجود دارد که چرا با گسترش استفاده از فضای مجازی، زیر ساخت‌های مورد نیاز برای آن تهیه نشده است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: چرا نگذاریم مردم در این فضای مجازی اشتغال داشته باشند مثلاً یک خانم خانه دار آشپزی کند و یک معلم که تولید محتوا انجام می‌دهد، چرا نسبت به این کاری که انجام می‌دهد سهم خود را نبرد. وی گفت: هند امروز اندازه درآمد نفتی ما از اینترنت سود اقتصادی می‌برد و دولت مردمی برای درآمدزایی مردم از اینترنت برنامه‌های روشنی دارد.

منبع:خبرنگاران جوان

فاطمی رئیس ستاد انتخاباتی همتی شد

عضو هیات مدیره بانک ملی، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی شد. «ولی الله فاطمی» عضو هیات مدیره بانک ملی، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم شد.

منبع:خبرنگاران جوان

همتی پرچم دولت را بالا گرفت

عبدالناصر همتی بعد از برکناری توسط هیات وزیران،‌ در پیامی نوشت: کنار گذاشتن بنده از اختیارات رئیس جمهور است. بابت اعتمادشان به خصوص در یکسال اول خدمتم متشکرم. وظیفه من دفاع از اصلاح روندهای اشتباه و مخالف رویه علم اقتصاد است. امیدوارم بابت این انجام وظیفه از من مکدر نشده باشند. من هم مثل همه مردم بخاطر دفاع ایشان از برجام مدیون ایشانم.

منبع:تسنیم

رضایی از یارانه خانگی دفاع کرد

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه تلویزیونی "با دوربین" در شبکه یک سیما اظهار داشت: من در دوران جنگ متوجه شدم که حادثه بعدی، محاصره اقتصادی کشور است؛ این موضوع در دست‌نوشته‌های شهید حسن باقری است. وی با بیان اینکه همواره به دانش و تخصص توجه کرده‌ام، در خصوص یارانه ۴۵۰ هزار تومانی گفت: اگر از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌کنم، پشتوانه دارد و دقیق است. این از صرفه‌جویی به دست می‌آید و تورم شکل نخواهد داد. با اقتصاددانان مناظره برگزار می‌کنیم و نشان می‌دهیم که شدنی است. اگر صرفه‌جویی شود و نابرابری برداشته شود، پول فراوانی به دست می‌آید. این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بیان داشت: من به دنبال این هستم تا جوان‌گرایی و خلاقیت را وارد زندگی، صنعت و... کنم. جوانان نیاز به قیام دارند. مبارزه با فساد باید ابتدا از نزدیکان و اطرافیان آغاز شود. بدون اقتصاد، امنیت و معیشتی وجود نخواهد داشت و عزت و اقتداری نخواهد بود. ما ان‌شاالله ایران بزرگ اقتصادی را درست خواهیم کرد.

منبع:تسنیم

شورای هماهنگی ستادهای دانشجویی رئیسی تشکیل شد

شورای هماهنگی ستادهای دانشجویی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با انتشار بیانیه‌ای در راستای راهبری سازماندهی و کنشگری جریان دانشجویی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اعلام موجودیت کرد. این ستاد متشکل از فعالین دانشجویی دانشگاه‌های مختلف بوده و مسئولیت آن را هادی ژیان بر عهده دارد. متن بیانیه  شورای هماهنگی ستادهای دانشجویی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است: شورای هماهنگی ستادهای دانشجویی آیت الله سیدابراهیم رییسی در راستای راهبری سازماندهی و کنشگری جریان دانشجویی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و با هدف تلاش حداکثری جهت افزایش مشارکت و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در وهله اول و  تشکیل دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رییسی تشکیل شده است. این ستاد متشکل از فعالین دانشجویی دانشگاه‌های مختلف بوده و مسئولیت آن را هادی ژیان بر عهده دارد. زمینه سازی فعالیت تمامی دانشجویان دغدغه مند و علاقه مند به سرنوشت کشور، دعوت از تمامی اقشار و آحاد مردم برای شرکت در انتخابات و روی کارآوردن دولتی تحول خواه، مردمی و عدالت محور و همچنین ترسیم آینده ای روشن از ایرانی قوی مبتنی بر کارنامه و توان آیت الله رییسی برای حل مسائل اساسی مردم خصوصا بحث بهبود وضع معیشت و فساد را می توان از جمله مهم ترین ماموریت های شکل گیری این شورا عنوان کرد. تشکیل دولت مردمی برای ایرانی قوی جز با حضور موثر تمام ظرفیت‌های دانشجویی کشور اعم از سلایق و گروه‌های مختلف امکان پذیر نبوده و در این راستا از همه دانشجویان و جوانان عزیز دعوت می شود تا جهت فراهم کردن مقدمات ساخت آینده ایران، به این ستاد بپیوندند. مشارکت و انسجام حداکثری در انتخابات پیش رو، علیه وضع موجود، راه نجات از وضعیت فعلی است. ضمنا برای هر گونه همکاری با ستادهای دانشجویی آیت الله رییسی در سراسر کشور از اینجا اقدام کنید.

منبع:فارس

دفاتر استانی شورای وحدت تشکیل شد

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان از تشکیل دفترهای این تشکل سیاسی در ۲۰ استان کشور خبر داد. منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در کشور با اعلام این خبر اظهار کرد: طی ۹ ماه گذشته دفاتر شورای وحدت در استانها ی مختلف کشور تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. وی افزود: تاکنون در بیست استان، روسای ستادهای انتخاباتی شورای وحدت تعیین و احکام آنها صادر شده است تا بتوانند با تجمیع همه نیروهای انقلابی و ارزشی در استان‌ها و مناطق خود نسبت به برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خرداد و فعالیت تبلیغاتی موثر برای نامزد  مورد نظر شورای وحدت یعنی حجت الاسلام رئیسی اقدام کنند. متکی همچنین با اشاره به انتصاب بهنام سعیدی به عنوان قائم مقام ستاد انتخاباتی شورای وحدت در سراسر کشور، گفت: هماهنگی و نظارت بر ستادهای استان‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور، نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله و همچنین ارزیابی عملکرد ستادها و تلاش جهت ارتقای سطح فعالیت‌ها از مهمترین وظایف این سمت است.

منبع:ایسنا

سازه های تبلیغاتی انتخاباتی پایتخت آماده شد

معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری تهران ضمن درخواست از ستادهای کاندیداهای انتخابات برای بهره گیری از فضاهای در نظر گرفته شده برای تبلیغات و جلوگیری از آلودگی بصری سطح شهر از پیش بینی ۲۳۰۰ سازه برای تبلیغات انتخاباتی در شهر تهران خبر داد. حمید فرزام در تشریح روند عملکرد و اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران برای آماده کردن فضاهای تبلیغات در انتخابات برای شهر تهران گفت: سازه های مناسب تبلیغات انتخاباتی تهیه و ساخته شده و در اختیار شهرداری های مناطق برای نصب قرار گرفته است تا بر اساس نیاز به هر تعداد که نیاز است در سطح شهر نصب شود. وی افزود: تعدادی از این سازه‌ها به شکل آزمایشی نصب شده اما چون تبلیغات میدانی و محیطی شروع نشده همه این سازه ها هنوز پخش نشده اما همگی آنها تا ۲۰ خردادماه سال جاری نصب و عملیاتی خواهند شد. تعداد ۲۳۰۰ سازه آماده شده که با توجه به میزان نیاز و تراکمی که در زمان تبلیغات به وجود می آید،توزیع و نصب می کنیم. فرزام ادامه داد: در مرحله نخست چیزی کمتر از ۵۰ درصد سازه‌های آماده شده را جانمایی می‌کنیم که بزودی نصب می شوند و به صورت تدریجی اگر مورد اقبال ستادهای انتخاباتی قرار بگیرند و تقاضا و تبلیغات بیشتر شود نصب سازه‌ها را تقویت می کنیم و تعداد بیشتری نصب می کنیم. وی تاکید کرد: باتوجه به نیازی که در انتخابات های دوره های قبل وجود داشته وضعیت را برآورد کرده‌ایم و خیلی بیشتر از آن ساخته و آماده کرده ایم تا در انتخابات پرشور این سازه ها را توزیع کنیم؛ لذا در این مسیر برآوردها و کارهای کارشناسی انجام شده است. این سازه ها و فضاهای در نظر گرفته شده برای هر چهار انتخاباتی که در تهران برگزار می شود مورد استفاده قرار می گیرد. معاون سازمان زیباسازی شهر تهران خطاب به ستادهای انتخاباتی کاندیداها درخواست کرد که ستادها تا جایی که می توانند از سازه ها برای تبلیغات استفاده کنند و به فضاهای عمومی شهر لطمه و آسیبی با چسباندن تبلیغات وارد نکنند. از همه ستادها تقاضا می کنیم در ایام تبلیغات تاجایی که می شود به فضاهای شهر آسیب کمتری وارد کنند؛ بی تردید هرچقدر بخواهند تعداد این سازها به ویژه در مقابل ستادهای اصلی تقویت و افزایش می یابد؛ لذا امیدواریم با این تدبیر شاهد آلودگی بصری کمتری در سطح شهر تهران باشیم.

منبع:ایسنا

اعتماد ملی به هیچ نامزدی اعتماد نکرد

دبیرکل حزب اعتماد ملی اعلام کرد که این حزب در انتخابات ریاست جمهوری تا امروز نامزدی ندارد. متن توییت الیاس حضرتی به شرح زیر است:  در انتخابات ریاست‌جمهوری تا امروز نامزدی نداریم.با دقت مواضع کاندیداها را رصد می‌کنیم.در انتخابات شوراها با تمام توان فعالیم.در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از محجوب کاندیدای جبهه اصلاحات حمایت می‌کنیم.

منبع:ایسنا

دادستان تهران به کاندیداها تذکر داد

یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به تذکر دادستان تهران به کاندیداهای این انتخابات اظهار کرد: چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزدهای ریاست‌جمهوری خط و نشان کشیده و ‎خط قرمز تعریف کنند؟! محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به اظهارات دادستان تهران نوشت: «‏چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزدهای ریاست‌جمهوری خط و نشان کشیده و ‎خط قرمز تعریف کنند؟!جناب ‎قاضی‌القضات اگر نگرانند در این ‎رقابت نابرابر، نقد ایشان تعرض به قوه‌قضاییه تعبیر شود، بهتر است یا از ریاست قوه ‎استعفا دهند یا از نامزدی ریاست‌جمهوری.» علی القاصی دادستان تهران صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی ارتقاء سطح عملکرد دستگاه‌های قضایی و امنیتی در انتخابات پیش رو، گفت: پیرامون جرائم تخلفات انتخابات ضرورت دارد رویکرد پیشگیری بر مقابله مورد توجه قرار گیرد، از این رو معاونین دادستان و دادستان‌های شهرستان‌ها در مواجه با جرائم تخلفات انتخاباتی سعه صدر لازم را داشته باشند و دقت نمایند از اموال عمومی و بیت المال له و یا علیه نامزدهای انتخابات مورد استفاده قرار نگیرد و نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات و سخنرانی ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را بر مصالح و منافع شخصی، حزبی و جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد.

منبع:ایسنا

همتی درباره فرزندانش دست به شفافیت زد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه فرزندم در ایران زندگی می‌کند، گفت: عکس دختر خانم محترمی را در کالیفرنیا را گرفتند و گفتند فامیلی آن همتی است و گفتند دختر همتی در کالیفرنیا زندگی می کند. عبدالناصر همتی با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه دوم سیما با بیان اینکه من از وضع زندگی مردم آگاه هستم، اظهار کرد: به حاشیه شهرتهران می روم؛ در جاهایی که هموطنان عزیزمان زندگی خیلی به سختی امرار معاش می کنند دیدم صحبت کردم کمکهایی را پیگیری کرده ام ،در جریان تمام مسائل هستم و واقعا وضعیت و معیشت سخت مردم باید راهکاری پیدا شود و الان هم دیر است و یکی از دلایلی هم که بنده به صحنه امدم دلیلش این است که تصور می کنم این اخرین فرصت برای حل مشکلات مردم است. وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور، گفت: تحریم خیلی اثر منفی بر قیمت ها گذاشته است ، مهمترین تاثیر بر اقتصاد کشور را تحریم گذاشت گرچه بعضی ها می خواهند این موضوع را انکار کنند اشتباه می کنند. همتی تصریح کرد: می توانم بگویم بالای ۵۰ درصد مشکلات کشور از تحریم است وقتی درامد ارزی ما به یکباره به یک ششم تقلیل پیدا کند خوب معلوم است که اثر می گذارد مگر می شود اثر نگذارد. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به این شعارهایی که برخی نامزدها می دهند و پوپولیستی است، اعتماد نمی کنم، ادامه داد: اینکه می‌گویند من اینقدر می پردازم، انقدر می پردازم، بدون اینکه بگویند منابع انرا از کجا تامین می کنند چه معنی دارد؟ وقتی الان ما برخی ماهها برای پرداخت حقوق کارکنان مشکل داریم اینها چگونه می خواهند این پول ها را پرداخت کنند؟ من در مناظرات با آنان بحث خواهم کرد. وی یادآور شد: من خیلی وعده اینجوری ندادم و گفته ام حکمرانی اقتصادی و اشتباهات را اصلاح خواهم کرد، امیدواریم مردم اعتماد کنند و اگر رای بدهند مردم اعتماد کرده اند، اگر رای ندهند اعتماد نکرده اند. همتی با تاکید بر اینکه من به نظرم خیلی موفق عمل کردم، اظهار کرد: ما مشکلامان این است که آنچه که را که باید اتفاق می افتاد را ندیدیم بلکه انچه که اتفاق افتاده را دیده ایم ، من می توانم بگویم موفق بودم اگر با همین قدرت در ریاست جمهور کار کنم که به مراتب توان و قدرت بیشتر از بانک مرکزی دارد حتما وضع اقتصاد کشور خیلی بهتر خواهد شد. وی در پاسخ به پرسشی درباره محل سکونت فرزندان خود تصریح کرد: فکر می کردم دینداری در تبلیغات حاکم است ولی متاسفانه احساس می کنم اطلاعات غلطی به مردمی می دهند و این عین بی دینی است ، امده اند عکس دختر خانم محترمی را در کالیفرنیا را گرفتند و گفتند فامیلی آن همتی است و گفتند دختر همتی در کالیفرنیا زندگی می کند. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من دو دختر دارم یکی متخصص کودکان و یکی دانشجوی معماری در داخل کشور است و یک پسر دارم استاد دانشگاه و معمار است بنابراین هر سه نفر در ایران هستند و افتخار می کنم در داخل کشور و برای مردم کار می کنیم.

منبع:ایسنا

ابراهیم رئیسی اموالش را اعلام کرد

ابراهیم رئیسی با اعلام لیست اموالش تصرح کرد که فرزندانم دانشجو و ساکن تهران هستند. این داوطلب انتخابات ریاست جمهووری اعلام کرد:منزل من ۱۴۰ متر است و خودروی شخصی ندارم ولی همسرم یک خودروی ایرانی دارد. دو فرزند دختر دارم؛ یکی دوره دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران و دیگری لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و ارشد علوم قران و حدیث.هر دو دخترم در تهران ازدواج کردند و مشغول تحصیل و زندگی هستند.

منبع:ایسنا

ساعت مناظره‌های انتخاباتی تغییر کرد

ساعت دقیق مناظره انتخاباتی میان کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد. طبق برنامه‌ریزی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، اولین مناظره انتخاباتی دوشنبه ۱۷ خردادماه در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. دومین مناظره جمعه ۲۱ خرداد ماه ساعت ۱۵ و سومین و آخرین مناظره انتخاباتی نیز سه شنبه ۲۵ خردادماه ساعت ۱۷ از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش خواهد شد. مدت زمان مناظره‌های انتخاباتی هرکدام سه ساعت خواهد بود. ساعات مناظره‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده که با ساعات بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی تلاقی نداشته باشد. تاریخ مناظره‌های انتخاباتی شامگاه‌ چهارشنبه هفته گذشته (۵ خردادماه) در مراسم قرعه‌کشی تبلیغات انتخاباتی مشخص شد.

منبع:ایسنا

دولت همتی را از قطار بانک مرکزی پیاده کرد

هیات وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که مانع از حضور کافی وی در بانک مرکزی و ایفای وظایف و مسئولیت‌های خطیر رییس کل در حوزه‌های حساس پول و ارز می‌شود، با خاتمه مسئولیت وی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد. به گزارش ایسنا، طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، اکبر  کمیجانی - قائم مقام بانک مرکزی - از این پس و مطابق قانون، تمامی وظایف و اختیارات رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده خواهد داشت. هیات وزیران همچنین از خدمات و زحمات عبدالناصر همتی در طول دوران تصدی ریاست وی بر بانک مرکزی قدردانی کرد. گفتنی است؛ طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر عزل رئیس کل بانک مرکزی در فضای مجازی مطرح شده بود که شب گذشته همتی در واکنش به این موضوع در کلاب هاوس با تاکید براینکه رئیس جمهور درخواستی برای ارزپاشی از من نداشته‌اند، توضیح داد که رئیس جمهور به من گفتند که اگر در رقابت‌ها بخواهید بمانید باید استعفا بدهید، من گفتم به نظرم مشکلی ندارد اما اگر شما نظرتان بر این است قبول می‌کنم. ایشان صاحب اختیار هستند و حتما تشخیصشان درست است. البته عصر امروز همتی اظهار کرده که به‌ استناد یک ماده قانونی برای مدتی که رقابت‌های انتخاباتی است و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک مرکزی برسم، اختیارات را به آقای کمیجانی به عنوان قائم مقام خودم،‌ تفویض کردم. وی در خصوص چرایی عدم استعفا از ریاست بانک مرکزی اعلام کرد: من و رئیس محترم قوه قضائیه هر دو در رقابت انتخاباتی حضور داریم. همانطور که ایشان از سمت خود استعفا نداده اند، بنده نیز احتیاجی به این کار ندیده ام. به گفته وی، طبق قانون بانک مرکزی، در مواقع غیبت و معذوریت، رئیس کل بانک مرکزی می تواند تمام اختیارات خود را به قائم مقام بانک بدهد، که او هم حکم رئیس جمهور را دارد. همتی این را هم گفته که حال اگر دولت بخواهد تصمیم دیگری بگیرد، صاحب اختیار است. آقای رئیس جمهور فرموده بودند که نظر من این است که رئیس کل جدیدی بگذارم، من هم گفتم اختیار با رئیس جمهور محترم است و می توانند این تصمیم را بگیرند، ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیتم نمی بینم برای اینکه رئیس محترم قوه قضائیه هم الان در رقابت های انتخاباتی است و استعفا ندادند. وی همچنان تاکید دارد که ضرورتی به این کار نیست و قائم مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می دهد ولی اگر تصمیم دیگری آقای رئیس جمهور دارند، صاحب اختیارند و من هم استقبال می کنم. ساعتی دیگر وی نیز در توئیت و پست اینستاگرامی خود نیز اعلام کرد که " کنار گذاشتن بنده از اختیارات رییس جمهور است. بابت اعتمادشان به خصوص در یکسال اول خدمتم متشکرم. وظیفه من دفاع از اصلاح روندهای اشتباه و مخالف رویه علم اقتصاد است. امیدوارم بابت این انجام وظیفه از من مکدر نشده باشند. من هم مثل همه مردم به خاطر دفاع ایشان از برجام مدیون ایشان هستم". یادآور می‌شود، عبدالناصر همتی از اوایل مرداد ۱۳۹۷ رئیس کل بانک مرکزی بوده است. همچنین اکبر کمیجانی، دارای مدرک دکتری اقتصاد از آمریکا و استاد اقتصاد کلان دانشگاه تهران است.  معاونت اقتصادی بانک مرکزی در سال‌های ۷۷ تا ۸۶ و ۹۲ تا ۹۳ و همچنین قائم مقام بانک مرکزی از سال ۹۳ تاکنون از جمله سوابق او است.

منبع:ایسنا

تحریم کاهش ارزش پول ملی را گردن گرفت

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد کاهش ارزش پول ملی گفت: کاهش ارزش پول ملی به خاطر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری بود و در تابستان ۹۷ که من به بانک مرکزی رفتم، نرخ ارز به شدت افزایش پیدا کرده بود. همتی بامداد دوشنبه در گفت وگو با ایرانیان خارج از کشور در شبکه جهانی جام جم افزود: برنامه من این است که به طور جدی پس از رفع تحریم‌ها، به سمت تقویت و ثبات نرخ ارز برویم. تولید حقیقی در نرخ ارز خیلی تاثیر دارد و اگر رشد اقتصادی ما بالا برود ما می توانیم بگوییم بخشی از تقاضا را در داخل تامین می کنیم و نیاز ما به ارز کمتر می شود. همتی گفت: امیدوارم با سر و سامان دادن به تحریم ها، در دولت آینده من حداقل ۵ درصد رشد اقتصاد را داشته باشیم و بتوانیم تورم را در ۸ تا ۱۲ درصد کنترل کنیم. وی با بیان اینکه رونق اقتصادی هدف هر دولتی است، افزود: رونق اقتصادی و صادرات اصل مهمی است و تاثیر زیادی در رونق اقتصادی کشور دارد. ما می توانیم تا ۵۰ درصد صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم. همتی در ادامه درخصوص  سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور نیز افزود: برای جذب سرمایه گذاری خارجی دو بخش داریم یکی در بخش زیرساخت ها مثل راه ها، ریل و .... و دیگری سرمایه گذاری مولد مثل حوزه کشاورزی که زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری آنها است. او ادامه داد: همچنین آنها می توانند منابع مختلفی را به بازار سرمایه بیاورند البته در بازار سرمایه کارهایی شد که نباید می شد و من چندین بار در دولت گفتم که حمایت های بدون منطق برای رشد سریع شاخص ها آثار خوبی ندارد که همین هم شد و پیش بینی ها به تحقق پیوست. این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر می کنم دخالت های غیرمنطقی در بورس مهمترین علت اشکالات آن بود اما من هیچ اعتقادی به دخالت ندارم و هیچ معنایی ندارد که در بازار بورس دخالت صورت بگیرد و دخالت سیاسی که اصلاً نباید رخ دهد. وی با تاکید براینکه به بازار سرمایه اعتقاد جدی دارم و ریسکی بودن بورس از ویژگی های ذاتی بورس است، افزود: دولت من حتماً بازار سرمایه را در دستور کار خواهد داشت و هر کمکی از دستم بر می آید می کنم. همتی گفت: من حمایت می کنم که بورس شفاف شود و این طور نباشد که یک عده بخرند و بفروشند و بیرون بروند و عده ای که به بورس ناآشنا هستند به خاطر دعوت مسئولان به بورس بروند و بعد با مشکل مواجه شوند و قطعا سرمایه گذاران بدانند که روند بازار سرمایه حتما مثبت خواهد شد.

منبع:ایرنا

امام جمعه اهل سنت دستور به حضور انتخاباتی داد

مولوی سید محمد حسینی افزود: این عزت، وحدت و آرامشی را که خداوند متعال به جامعه ما عنایت کرده است، باید قدردان باشیم و با حضور خود در انتخابات آن را حفظ کرده و ارتقا دهیم تا با وحدت ملی در آینده شاهد اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران باشیم. وی گفت: حضور مردم در همه انتخابات گذشته قدرت و عظمت ملت ایران و نظام اسلامی را به اثبات رسانده است و هرچه مردم حضور بیشتری در پای صندوق‌های رای داشته باشند، دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی مایوس‌تر خواهند شد. امام جمعه اهل سنت طبس مسینا بیان کرد: دشمنان با توطئه‌های مختلف به دنبال این هستند که ملت ایران حضور کمرنگی در پای صندوق‌های رای داشته باشد و حضور گسترده مردم در میدان انتخابات تبلیغات و نیت سوء آنان را خنثی و نقش بر آب می‌کند. وی اظهار داشت: شخصی هم که با رای بیشتر و پشتوانه قوی مردمی به عنوان خادم مردم انتخاب می‌شود، قدرت چانه‌زنی بیشتری در عرصه بین‌الملل خواهد داشت تا بتواند در برابر توطئه‌ها و حرکت‌های شوم دشمنان قیام کند و از حقوق ملت در عرصه بین‌الملل دفاع کند. مولوی حسینی گفت: در سطح جهان تمامی کشورهای دوست و دشمن انتخابات ما را رصد می‌کنند بنابراین هرچه مردم حضور بیشتری داشته باشند، دشمنان در طراحی برنامه‌های خود علیه ما ناامید و دوستان امیدوارتر خواهند شد. وی انتخابات را عرصه مشارکت در تعیین سرنوشت توصیف کرد و افزود: مردم به عنوان یک وظیفه ملی و شرعی باید با بصیرت و آگاهی در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند. امام جمعه اهل سنت طبس مسینا تصریح کرد: ایران اسلامی وطن همه ماست و برای امنیت آن شهدای‌ زیادی تقدیم شده است لذا در ۲۸ خرداد اهل سنت و تشیع با وحدت و قدرت حماسه دیگری را خلق خواهند کرد. وی گفت: جامعه اهل سنت در تمامی انتخابات گذشته حضور حداکثری داشته‌ است و در انتخابات پیش‌رو هم به کوری چشم دشمنان پای نظام و انقلاب خود هستند و مشارکت حداکثری خواهند داشت. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود. انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

قاضی‌زاده هاشمی قول تورم تک رقمی داد

امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: رییس جمهوری باید یک نگاه ۳۶۰ درجه به همه موضوعات داشته باشد و امنیت، مسایل اجتماعی و فرهنگ را بفهمد و نگاهی خاص برای انجام اصلاحات داشته باشد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در بخش سیاست پولی شخصی که می‌خواهد بانک مرکزی را اداره کند باید صحبت کند و در بخش سیاست‌های مالی باید فردی که سازمان برنامه و بودجه را اداره می‌کند، سخن بگوید. در حالی که ما در حال تک نفره کردن دولت ها هستیم البته عملکرد دولت‌های قبل تک نفره بوده و این به باور تبدیل شده است. قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت یک جریان فکری و یک طبقه اجتماعی است، اضافه کرد: به عنوان نماینده گام دومی‌ها آمده ام. نسلی از جوانان نوآور آمده‌اند تا یک تفکر دیگر را بر اداره کشور حاکم کنند. این من نیستم و ما یک جمع هستیم. وی اضافه کرد: دو سال روی کنترل تورم و اینکه چطور کشورها در کنترل تورم موفق شدند، کار می‌کنیم. تورم بالا تنها مساله کشور ما نبوده است. خیلی از کشورها تورم را تجربه کردند و تجربه موفقی برای کنترل تورم داشتند. نزدیک ترین کشور ما ترکیه است که دو دهه تورم‌های بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرده است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۵۱ پروژه تهیه کردیم که این برنامه‌ها با عنوان دولت اعتماد چاپ شده است. در حوزه اصلاحات ساختار و نهادی اقتصادی ظرف چهار سال نه تنها نرخ تورم را کاهش می‌دهد بلکه تک رقمی می‌کند و به زیر پنج درصد می رساند. وی تاکید کرد: رشد قیمت‌ها طبق آماری که مراکز آمار بانک مرکزی می دهد، ۵۰ درصد بوده است یعنی به طور متوسط میانگین قیمت‌ها ۵۰ درصد رشد کرده است. این رشد ۵۰ درصدی پنج درصد می‌شود. یعنی رشد تورم ۱۰ برابر کمتر می‌شود اما در سال اول به نصف کاهش می یابد و ما در سال اول رشد نرخ تورم را به زیر ۳۰ درصد می‌رسانیم و به همین ترتیب تورم به صورت تصاعدی کاهش می یابد تا تک رقمی شود. 

منبع:ایرنا

رضایی پول ملی را روی نردبان ترقی گذاشت

محسن رضایی میرقائد روز یکشنبه در گفت‌وگویی،  اصلاح رابطه بورس، بیمه و بانک‌ها با تولید را جزو برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد و افزود: قلب اقتصاد از سه بخش بورس، بیمه و بانک تشکیل شده است، اما در کشور ما این سه بخش ناهماهنگ عمل می‌کنند که اصلاح این امر از طریق شورای تثبیت مالی که در کشورهای اروپایی و آمریکا هم در سال ۲۰۰۸ میلادی تشکیل شده و الگویی موفق بوده، انجام خواهد شد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اینکه بانک‌ها و بورس را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری هدایت کنیم دو طرفه است؛ تولید ایران باید پرجاذبه، بازدهی و سوددهی بالا داشته باشد، لذا ایجاد جاذبه در تولید ملی اولین برنامه من خواهد بود. رضایی اظهار کرد: سه قسمت قلب اقتصاد چون سه جزیره دور از هم عمل می‌کنند. خون رسانی و تغذیه اندام‌های اقتصاد ایران، ناکارآمد است چون یکپارچه عمل نمی‌کنند. وی افزود: برای همین شورای تثبیت مالی از این سه نهاد درست می‌کنم. بورس جدای از بانک مرکزی و بانک مرکزی جدای از بورس و هر دو اینها جدای از بیمه نباید عمل کنند. رضایی گفت: این سه نهاد به اضافه وزیر اقتصاد و وزیر صمت، جریان خون و نبض اقتصادی کشور را تنظیم می‌کنند؛ از طرف دیگر مشوق‌هایی برای تولید خواهیم گذاشت که بانک‌ها و بورس‌هایی که سرمایه های خود  را به سمت تولید ببرند تشویق می‌کنیم. وی اضافه کرد:  اگر صادرات را توسعه ندهیم بازدهی در تولید ملی بالا نمی‌رود و نقدینگی بجای آنکه سمت تولید برود به سمت رانت و دلالی می‌رود و همین فجایعی که در این دولت در اقتصاد ملی ما به وجود آمد را خواهیم داشت. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره FATF گفت:‌ پرونده FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باز است و اگر دولت من روی کار بیاید به طور جدی ابهامات FATF را در داخل و خارج از کشور و در دبیرخانه دنبال می‌کنیم. رضایی با اشاره به اینکه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها ۱۲ اقدام از ۳۹ اقدام انجام شده دولت را قبول کرده است، ادامه داد: اگر هم هر دو لایحه در مجمع تصویب شود با این دیپلماسی که دولت ما داشته شاید ۵ تا ۶ سال طول بکشد و وارد FATF نشویم. وی تاکید کرد: تضمین‌های لازم را می‌گیرم و  سعی می‌کنیم ابهامات برطرف شود و اشکالاتی که سر راه پیوستن به وجود آمده، را دنبال می‌کنیم.

منبع:ایرنا

جبهه پایداری از نامزد انقلابی حمایت کرد

«مجید متقی‌فر» درباره نتیجه بررسی‌های انجام شده توسط آن جبهه در خصوص کشف اصلح و معرفی نامزد اصلح به مردم گفت: جبهه پایداری بنا بر رسالت گفتمانی و انقلابی خود با درک عمیق آلام و مشکلات مردم وفادار به اسلام و انقلاب و همه آحاد مردمی که درایران اسلامی زیر پرچم پرافتخار اسلام زندگی می‌کنند و با عنایت به اینکه عملکرد گفتمان محور و عدالت بنیان با روحیه فداکاری و ایثار ملهم از خط و اندیشه شهیدان راه فصیلت و خدمت بی منت، می‌تواند رافع کل مشکلات موجود که مردم عزیز گریبان‌گیر آن هستند باشد و ملت شریف و بصیر ما به خوبی درک کرده‌اند که هرگاه امور دست افراد فداکار و با تقوا و بصیر و توانمند و انقلابی باشد بطور قطع بهترین و گواراترین خروجی را خواهد داشت. متقی فر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت اسلامی مسئول معیشت مردم است در کنار تلاش بی‌دریغ و مجدانه و جهادگرانه جهت حل مشکلات اقتصادی در سایر موضوعات و مطالبات جدی مردم نیز تلاش بایسته را باید داشته باشد و غرور وعزت ملی و زندگی شرافتمندانه مطابق شاخص‌های برگرفته از آموزه های اسلام ناب محمدی که در بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب به طور واضح و روشن متجلی است صیانت کند و روز به روز بر عزت و شرف دولت و ملت بیفزاید و تمام مساعی خود را مصروف بر طرف کردن آلام و فشارها و محنت‌های بی سابقه‌ای که در این هشت سال متحمل شده اند، کند. سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه افزود: جبهه پایداری با چنین نگرش انقلابی پس از ارزیابی دقیق نامزدهای مطرح در جبهه انقلاب را مطابق شاخص‌های اعلامی از سوی مقام معظم رهبری بررسی کرد و نهایت جهت نزدیک شدن به انتخاب اصلح از میان سید ابراهیم رییسی، صادق محصولی و سعید جلیلی در شورای مرکزی جمع‌بندی کرد و مقرر شد پس از ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری از سه نفر از بزرگواران یک نفر به عنوان گزینه نهایی و اصلح به مردم عزیز و شریف ایران معرفی شود که نهایتا محصولی به‌رغم اصرار اعضاء شورای مرکزی جبهه از ثبت نام خودداری کرد و در نهایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی با توجه به اجماع اغلب جریانات و نیروهای جبهه انقلاب سید ابراهیم ر ییسی را به عنوان اصلح به مردم عزیز و شریف ایران اسلامی معرفی می‌کند. سخنگوی جبهه پایداری در پایان با دعوت از نیروهای انقلاب جهت استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت افزایش بصیرت و مشارکت پرشور ملت در انتخابات گفت: جبهه پایداری در این فرصت از همه نیروهای انقلاب دعوت می‌کند در جهت معرفی و تبلیغ نامزد اصلح از همه ظرفیت‌های انقلابی استفاده کرده و در فرصت قانونی موجود به ادای تکلیف شرعی، ملی و انقلابی در جهت افزایش بصیرت و مشارکت پرشور ملت در انتخابات تلاش کنند و صحنه انتخابات را به میدانی برای ادای جهاد کبیر که مورد تاکید ولی فقیه بوده است تبدیل کنند.

منبع:ایرنا

جهادگران از انتخابات حمایت کردند

در بیانیه جهادگران ایران اسلامی آمده است: ما سربازان ولی امر مسلمین جهان در مجموعه جهادگران ایران اسلامی معتقد هستیم برگزاری انتخابات فراگیر، پرشور و سالم که آحاد ملت در آن مشارکت داشته باشند، رکن اصلی مردم سالاری دینی است، ما برخودمان وظیفه می دانیم طبق فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب جهت تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) و تعالی انقلاب اسلامی ایران تمام سعی و تلاش خود را بکار بگیریم. در این بیانیه آمده است: در همین راستا از انتخابات اعلام حمایت کرده و اعلام می کنیم برای برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر حضور میدانی و عینی خواهیم داشت. در این بیانیه تاکید شده است: جهادگران ایران اسلامی متشکل از ائتلاف نیروهای ارزشی وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان برای ایجاد شور انتخاباتی و انجام وظیفه دینی و مدنی فعالیت جریانی خودجوش دارد. در این بیانیه آمده است: جهادگران ایران اسلامی هیچ گونه فعالیت تشکیلاتی در قالب حزب یا جبهه ندارد و اطلاق جبهه و حزب به این جریان را قبول نداریم و آن را شایسته نیروهای جهادگر نیز نمی دانیم، معتقد هستیم که جهاد و جهادگری یک مکتب است که می تواند احزاب و جمعیت ها را نیز پوشش بدهد.

منبع:ایرنا

نرم افزار شعب یاب انتخابات تنور انتخابات سیزدهم را داغ تر کرد

«محمد حسن میرزایی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۲۳ فرایند از ۲۵ فرایند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در شهر همدان به صورت تمام الکترونیک است. وی با بیان اینکه ۲۱۲ شعبه اخذ رای شهر همدان در این دوره از انتخابات شوراها به صورت تمام مکانیزه است، اظهار داشت: به ازای هر پنج شعبه یک سرگروه فنی آموزش دیده حضور دارد و همچنین از هفته آینده آموزش کاربران در شهر همدان آغاز می شود. مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان گفت: همچنین برای هر شعبه در همدان به طور متوسط سه صندوق الکترونیکی پیش بینی شده تا با تراکم جمعیت در شعبد مواجهه نشویم که البته امکان اضافه کردن صندوق چهارم در شعب نیز وجود ندارد. میرزایی ادامه داد: یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای استان همدان مجهز به دستگاه احراز هویت هستند و علاوه بر احراز هویت شهروندان از رای با مدارک افراد فوتی، رای تکراری و رای دادن افراد زیر ۱۸ سال جلوگیری می کند، همچنین تعدادی دستگاه پشتیبان احراز هویت و صندوق الکترونیکی نیز به عنوان جایگزین در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم در سریع ترین زمان جایگزین دستگاه‌ها شوند. وی گفت: ۵۰ نفر از کارشناسان فناوری اطلاعات از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استان همدان در کلاس آموزش مربیان انتخابات الکترونیکی شرکت کرده و آموزش های لازم را کسب کرده اند و علاوه برآن برای کاربران و سر گروه‌ ها مانور انتخاباتی جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات برگزار میشود. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود. «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود. استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است. ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستاها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha