جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با اشاره به پشتوانه‌های اسلامی و مردمی نظام جمهوری اسلامی، گفت: مطالبات معیشتی، صنفی و مدنی منافاتی با طرفداری از نظام و انقلاب ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نشست تریبون آزاد با فعالان و نخبگان بندر ماهشهر، اظهارداشت: یکی از مشکلات جدی در راه توسعه بندر ماهشهر، مدیران غیربومی صنایع هستند، به‌طوری‌که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها غیربومی به‌شمار می‌آیند.

وی افزود: قاعده عقلی و منطقی می‌گوید باید ۵۰ درصد مدیران بومی محلی، ۳۰ درصد استانی و ۲۰ درصد غیر استانی باشند. اما این قاعده در صنایع ماهشهر رعایت نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، علت این امر را عدم توجه مسئولان دولتی به خواسته‌ها و شرایط کنونی مردم دانست و گفت: ما دولتی می‌خواهیم که به فکر مردم باشد و مصلحت آن‌ها را در نظر بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، انتخاب اصلح را امری عقلایی خواند و تأکید کرد: اگر گزینه اصلح رأی نیاورد مشکلات موجود ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، یاس و ناامیدی را نتیجه عملکرد نامناسب و ناکارآمدی مسئولان، تبعیض و ناروایی‌ها دانست و گفت: این یک چالش فکری و اجتماعی و علاج آن ایجاد گفتمان‌های مؤثر و ادامه مطالبه گری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند همه مشکلات کشور را یک شبه حل کند، اما می‌توان گفت یک رئیس‌جمهور عادل می‌تواند سرچشمه فساد را ببندد و کار و تولید رونق بگیرد.

لازم به ذکر است، پیش از سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تعدادی از فعالان اجتماعی و سیاسی در ماهشهر ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با قرارگاه مردمی الغدیر، آن را فرصتی و رابطی برای رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولان دانستند.

گفتنی است، قرارگاه الغدیر در روزهای اخیر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به‌منظور جلب مشارکت حداکثری مردم و معرفی گزینه اصلح، زیر نظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به‌طور رسمی در مدرسه علمیه الغدیر اهواز آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha